Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
2321/4751 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena naisena kauan sitten markka-aikaan meillä kävi vanhempi herrasmies asiakkaana ja hän jäi aina ostokset tehtyään odotteleen kassan päähän kunnes tuli hetki kun ei ollut muita asiakkaita ja kysyi: maksan teille 100 markkaa jos myytte alushousut jalastanne minulle? Jäänyt tuo kielenlipominen ja pervo katse mieleen. Ja kyllä näytti herrasmieheltä oli aina puku ja hattu päässä.

Vierailija
2322/4751 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkkikenkiä ei saa kuivata kuuman kiukaan päällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
2324/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan roolissa olin, mutta kerron silti eräästä asiakaspalvelutapahtumasta. 

Olin hankkimassa datayhteyksiä uuteen asuntoon. Kaikki meni aluksi ihan hyvin, tuote ja sen toiminnot kävivät selväksi. Kaiken piti toimia päivässä tai korkeintaan parissa. Laitteen asentaminen oli yksinkertainen piuha-seinään tyyppinen tapahtuma. Parin päivän päästä yhteydet eivät edelleenkään pelanneet ja ohikulkiessani kävin kysymässä aiheesta. Sanottiin, että pari päivää menee.

Seuraavan viikon alussa tuli ensimmäisen kk lasku, eräpäivä viikon päästä. Kyseisen viikon puolessa välissä yhteydet eivät edelleenkään toimineet. Menin sitten taas utelemaan asiasta. Sain vastauksen: "Meitä on kielletty palvelemasta asiakkaita. Se on yrityksen toimintatapa. Soita tukeen." Ok, asiakaspalvelijaa on kielletty palvelemasta asiakkaita.

Soitin sitten tukeen ja pitkän aikaa muzakkia kuunneltuani sain kuulla, että "Joo, saattaa kestää tunteja, että joku vastaa". Toki paheksuin koko asiaa liikkeen myyjille ja kehtasin arvostella yrityksen toimintatapaa (johon muuten kuului uhkaus "koko vuoden summa maksettava kerralla, jos perut ennen ensimmäisen vuoden päättymistä" ja ihan muiden siviilien/puolituttujen suosituksiin perustuen kyseisen firman palveluita olin hankkimassa, sekä netistä firman tuotteen toimintavarmuuden ja muita juttuja tarkistettuani). Huomautin myös laskusta ja eräpäivästä. Toinen ei-asiakaspalvelija sitten puuttui peliin ja sanoi "Voithan sä käydä maksamassa sen laskun keskustassa, siellä on paikkoja, missä on ilmainen netti." Kun kyselin, että siitäkö maksan teille, että voin käydä maksamassa teidän laskun jonkun toisen firman ilmaisen netin kautta, niin alkoi mököttämään ja siihen loppui kommunikaatio. Toinen pakeni takahuoneeseen ja toinen käänsi selän ja teeskenteli, että ketään ei ole paikalla. 

Asiakaspalvelijalle ikävä nakki tuollaisessa firmassa tienata leipänsä, mutta ei pitäisi tulla yllätyksenä, että asiakkaat alkaa vähän kyselemään. Itseensä ottaminen ja lapsellinen käytös oli vielä se kuuluisa kirsikka kakun päälle. 

2325/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko, mistä firmasta oli kyse?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2326/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehden peittojakelu ei tarkoita sitä, että lähetämme kaikille kotiin peiton.

Vierailija
2327/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Elisa? Minä olen saanut täsmälleen tuollaista "palvelua" heidän liikkeessään. Neuvoivat soittamaan Elisalle, mutta Elisan vaihteen ihminen ei tiennyt sellaista henkilöä, joka olisi minua voinut dataongelmieni kanssa auttaa. 

Vierailija
2328/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Elisa? Minä olen saanut täsmälleen tuollaista "palvelua" heidän liikkeessään. Neuvoivat soittamaan Elisalle, mutta Elisan vaihteen ihminen ei tiennyt sellaista henkilöä, joka olisi minua voinut dataongelmieni kanssa auttaa. 

Lisään tähän vielä, että asiakaspalvelija kävi hakemassa takahuoneesta toisen henkilön, joka tuli pyytämään minua poistumaan liikkeestä, koska olen käyttäytynyt epäasiallisesti :D En siis ollut rähjännyt enkä mitään, vaan menin kysymään, miten tätä asiaa nyt voisi hoitaa. Olen itsekin asiakaspalvelutyössä, joten en rähjää, en kiroile, en korota ääntäni. Käyttäydyin oikein hyvin, mutta Elisan asiakaspalvelijana toiminut nuori mieshenkilö ilmeisesti koki sen loukkaavaksi, että kysyin asiaa, johon hän ei osannut vastata muuta kuin, että he eivät auta tällaisissa kysymyksissä, minun pitää soittaa Elisalle. Ja kysyessäni, mitä minun tulee Elisan vaihteen henkilölle sanoa, jotta hän osaisi yhdistää minut oikealle henkilölle, ei asiakaspalvelija osannut vastata. Minua myös kehotettiin menemään nettiin etsimään tietoa ongelmasta. Minulla vaan se netti ei toiminut :´D

2329/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ihan törkeän huonot kokemukset Elisan toiminnasta vuosien takaa. Esim. kun lopetat liittymän, laskutetaan silti vielä kuukausi päälle jne. 

Heillä on ollut tätä ihan koko ajan. Välttäkää!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2330/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin hotellin vastaanotossa Helsingin keskustassa. Amerikkalaisrouva kävi kysymässä, että "moneltako alkaa revontulishow".

Vierailija
2331/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas tuli kassalle kädessään paketti AA-paristoja. Kysyi, onko teillä näitä kolmen A:n paristoina. Menimme paristohyllylle ja ojensin hänne paketin AAA-paristoja. "EI NÄITÄ!" Näytti edelleen AA-paristojen pakkausta, että näitä, mutta kolmen A:n paristoina...Yritin selittää, mutta emme päässeet keskustelussa järkevään lopputulokseen. Lopuksi kehotin kysymään isommasta kaupasta, josko sieltä löytyisi.

Vierailija
2332/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammallekin asiakkaalle on joutunut selittämään miten siirtonurmikkoa hoidetaan asennuksen jälkeen.

- vältä käyttöä ekat 2-4vko, jotta nurmimatot ehtivät juurtumaan.

- kastele ekat 2-4 vko huolellisti ja tarpeen mukaan, huomioi säätila.

- kun matot on juurtuneet ja ruoho kasvaa, nurtsia saa leikata normaalisti.

Tämä on toki ihan normaali käytäntö, sillä siirtonurmikon hoito-ohjeet eivät ole yleisesti kaikkien tiedossa.

Eräille asiakkaille ei kuitenkaan ohjeet menneet ihan perille.

Viime kesänä juuri pahimman hellekauden aikana eräät asiakkaat halusivat aivan välttämättä siirtonurmikon, vaikka emme suositelleet sitä. Siirtonurmikolla pelailtiin heti asennuspäivänä futista lasten kanssa ja otettiin aurinkoa. Painotin kastelun tärkeydestä tarpeen mukaan, mutta unohdin mainita maalaisjärjen käytöstä. Asiakkaat olivat lähteneet viikonlopuksi reissuun ja jättäneet sadettimet päälle. Asiakkaat eivät leikanneet nurmikkoa, vaikka se oli noin 15cm pitkää. Leikkauksen jälkeen nurmikosta paljastui kuolleita länttejä, jotka märät, linttaantuneet tupsut olivat tukehduttaneet allensa.

Tottakai oli mun syytäni, että heidän nurmikkonsa ei ollut edustuskuntoinen enää muutaman viikon jälkeen.

Vierailija
2333/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ystävystyä alepan kassan kanssa?

Miksi ei? Siis ei kenenkään tarvitse väkisin ystävystyä kaikkien kanssa, mutta jos ystävystyy, mitä helvetin väliä ammatilla on.

Mutta mieti ..siitä alepan kassasta tulee JURISTI!

Vierailija
2334/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisalla parhaiten apua teknisiin ongelmiin saa kun kirjautuu Omaelisaan ja ottaa yhteyttä sitä kautta. Itse teen nykyisin aina näin.

Ehkäpä nuo myymälässä seisovat tyypit ovat vain halpistyövoimaa, joilla on hyvin rajallinen tieto mistään. Kunhan myyvät.

Vierailija
2335/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että parsinneuloja ei saa työntää ranuihin, koska se sattuu jos niistä puraistaan sen jälkeen.

Vierailija
2336/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Siis ei kenenkään tarvitse väkisin ystävystyä kaikkien kanssa, mutta jos ystävystyy, mitä helvetin väliä ammatilla on.

Eli voi kysäistä kaikilta nuorilta

opiskeletko?

joo musta tulee lakimies

ok..laita yks nortti

Vierailija
2337/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli voi kysäistä kaikilta nuorilta

opiskeletko?

joo musta tulee lakimies

ok..laita yks nortti

seur päivä eri kassa

kysyt: opiskeletko?

kassa: en, käyn töissä

sinä: hei kattokaa tää on oikeesti alepan kassa!!!!

Vierailija
2338/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä joutuu selittämään usein että niin kutsuttu pieni pussi eli kassoilla oleva hevipussi ei suojaa kukkia pakkasella. Mä en tajua mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Se on vain tavallinen muovipussi, jolla ei ole mitään ihme ominaisuuksia. Ja Kuitenkin moni selittää että laitan tän pienen pussin kukkien päälle suojaamaan ja silloin ei tarvii Kääriä paperiin.

Vierailija
2339/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen, joka ymmärtää että kaupan kassoilla on töissä mm opiskelijoita. Minäkin olin töissä Alepan kassalla kahtena ensimmäisenä opiskeluvuotena, minusta tuli hyväpalkkainen juristi.

Tuleeko siitä kulahtaneen näköisestä isoperseisestä keski-ikäisestä naisesta juristi?

tai siitä keski-ikäisestä pälvikalju ukkelista?

mitä mä justt luin

Pidätkö yhteyksiä ex työkavereihin..

mitä..eikö?

En tietenkään..olenhan juristi.

Vaimoni on biginifitness baby..ruuat ostan Stockkan herkusta

Alepa..yöksistä

Siis olit töissä alepassa kaksi vuotta.

Yhtään ystävää ei tullut?

Vierailija
2340/4751 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen, joka ymmärtää että kaupan kassoilla on töissä mm opiskelijoita. Minäkin olin töissä Alepan kassalla kahtena ensimmäisenä opiskeluvuotena, minusta tuli hyväpalkkainen juristi.

Tuleeko siitä kulahtaneen näköisestä isoperseisestä keski-ikäisestä naisesta juristi?

tai siitä keski-ikäisestä pälvikalju ukkelista?

mitä mä justt luin

Pidätkö yhteyksiä ex työkavereihin..

mitä..eikö?

En tietenkään..olenhan juristi.

Vaimoni on biginifitness baby..ruuat ostan Stockkan herkusta

Alepa..yöksistä

Siis olit töissä alepassa kaksi vuotta.

Yhtään ystävää ei tullut?

no se ois ollu noloo , kun mä järjestän bileitä yrityskumppaneille, et siellä ois joku wt-kassa, joka väittäis olevansa mun ikaveri

Sanon myös et vanhempani ovat muuttaneet usaan..kun ne on niin junttei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme