Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
2241/4751 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, lapsesi ei voi tulla kassan puolelle "Ihan vain katsomaan." Ei, vaikka lapsosesi unelma olisi istua kassalla, katsotaan 15v päästä uudestaan.

En myöskään voi sille mitään, että myymälässä on remontti ja "kaikki on sekaisin", eikä remonttia voi tehdä öisin, koska se on liian kallista.

Vierailija
2242/4751 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteissa on turvakaaret, koska emme halua kenenkään kuolevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/4751 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh

Vierailija
2244/4751 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan vaihteessa puheluihin, päivittäin käy sitä, että soittaja kysyy jotain puhelinnumeroa/laskun tilinumeroa/viitenumeroa/jotain muuta ja kun alan sitä luetella niin "odota mä etsin kynän ja paperia" ja sitten odotellaan ja odotellaan että löytyisi kynä jostain. Jos soittaa kysyäkseen numeroa, niin eikö soittaja tajua etukäteen, että haluaa kirjoittaa sen muistiin? Voisi valmiiksi etsiä kynän ja paperin ennen kuin soittaa. Vai tuleeko se jotenkin yllätyksenä että kysyessä sen numeron myös saa?

Onkohan teillä nopea vastausaika? Itse oletan et saa jonottaa puol tuntia ja laitan soittamaan kaiuttimen kanssa ja meinaan et laitan eka kahvit tulemaan ja etin sit kynän yms. Jumankaude jos joku vastaaki heti ni ei oo yhtään valmistautunu..

Vierailija
2245/4751 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen erään yrityksen asiakaspalvelussa, eikä yritys liity millään muotoa pankkialaan. Erään pankin asiakas oli jotenkin törmännyt nettisivuihimme ja otti yhteyttä tivaten verkkopankin käyttöön ja pankin palveluihin liittyviä asioita. Kerroin ystävällisesti, että hän on nyt ottanut väärään yritykseen yhteyttä, enkä ikävä kyllä voi auttaa. Asiakas vastasi, että hän ei onnistunut saamaan yhteyttä pankkiin, joten kyllä meidän velvollisuutemme on nyt auttaa. Jatkoin asian perustelua ja selittämistä asiakkaalle, mutta ei vain uponnut kaaliin, että emme ole mikään universaali, kaiken kattava asiakaspalvelu.

Vierailija
2246/4751 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuuraamassa kaveriani satutunnilla. Hän (mies) oli sairastunut ja minä (nainen) pidin tunnin puolestaan. Ihan normaalia että autettiin toisiamme.

Eräs äiti sai raivokohtauksen siitä, että en ole mies. Kun Emmiinaa käytetään satutunnilla koska vetäjä on mies. Ja nyt hän vaatii miehen, koska aina ennenkin ollut mies. Ja Emmiinalle tulee paha mieli ja tämä olisi ollut tärkeää. Nainen jaksoi vääntää miestä paikalle vaikka kuinka kauan. En voinut lapsiyleisön takia sanoa mitä oikeasti ajattelen.

En sitten kyennyt mieheksi muuttumaan.

Vierailija
2247/4751 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä erään verkkokaupan asiakaspalvelussa. Tässä muutamia parhaita paloja:

- Asiakas raivoaa, kun hänelle on lähetetty muistutuslasku laskusta, jonka hän on ihan inhimillisesti ”VAIN UNOHTANUT” maksaa. Eli meidän olisi pitänyt tietää, että kyseessä oli rehellinen unohdus, josta ei saa rangaista 5€ muistutuskululla, törkeää toimintaa.

- Asiakas raivoaa, kun hänelle on tullut muistutuslasku laskusta, jonka hän on kyllä maksanut mutta ihan väärää tilinumeroa käyttäen. Maksu ei ole siis koskaan edes saapunut meille, mutta meidän olisi pitänyt tietää, että hän on kuitenkin laskun maksanut. Eikä hän suostu maksamaan samaa laskua kahdesti!

- Yksi asiakas oli kuulemma tehnyt meistä rikosilmoituksen, koska ”olimme veloittaneet hänen luottokortiltaan enemmän kuin tuotteet olivat maksaneet”. Ei auttanut selittelyt, että kyllä summa on ihan oikein, asiakas oli vain tilannut vahingossa kaksi samanlaista tuotetta yhden sijaan, eikä ollut tätä huomannut edes kassalla tilausta maksaessaan eikä ollut tarkistanut hänelle s-postiin tullutta tilausvahvistusta. Ylimääräinen toimitettu tuote pitäisi hänelle antaa ilmaiseksi, kun hän ei sitä alunperin halunnut tilata.

- Asiakas raivosi, kun tuotteen toimituksessa meni viikko (7pvä), vaikka tuotteen kohdalla toimitusaika-arvio oli 3-5 arkipäivää. Vaati hyvityksiä ja ilmaista tuotetta korvaukseksi. Ei meinannut mennä jakeluun, että arkipäiviä ovat päivät ma-pe ja viikonloppua ei lasketa arkipäiviksi, eli tuotteet on toimitettu ihan oikeassa ajassa. Kuulemma huijausta ja asiakkaan harhaan johtamista ilmoittaa toimitusaika näin.

- Asiakas raivosi, kun hänen kahtena peräkkäisenä päivänä tekemänsä erilliset tilaukset oli toimitettu kahtena eri lähetyksenä. Kuulemma asiakkaan kiusausta, kun joutuu kahdesti hakemaan tuotteita postista, vaikka hyvin olisivat mahtuneet yhteen pakettiin.

- Asiakas raivosi, kun emme palauttaneet hänelle rahoja hänen palauttamastaan vitamiinipurkista, josta oli jo syöty puolet. Kuulemma lain mukaan saa palauttaa vaikka tyhjät purkit! (Oli ilmeisesti mennyt sekaisin ostos-TV:n mainokset ja Suomen laki...)

- Asiakaspalveluumme tulee päivittäin yhteydenottoja asiakkailta, jotka eivät ole ikinä ostaneet meiltä mitään mutta haluavat nyt perua tilauksen / palauttaa tuotteet. Eivät millään usko, ettemme voi valitettavasti auttaa, sillä kyseessä on toisesta yrityksestä tehty tilaus. Kuulemma olemme paska yritys, kun emme palauta heille rahoja toisesta firmasta ostetuista tuotteista.

Onhan näitä, melkein päivittäin tulee törmättyä vastaaviin tapauksiin! :D

Vierailija
2248/4751 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuuraamassa kaveriani satutunnilla. Hän (mies) oli sairastunut ja minä (nainen) pidin tunnin puolestaan. Ihan normaalia että autettiin toisiamme.

Eräs äiti sai raivokohtauksen siitä, että en ole mies. Kun Emmiinaa käytetään satutunnilla koska vetäjä on mies. Ja nyt hän vaatii miehen, koska aina ennenkin ollut mies. Ja Emmiinalle tulee paha mieli ja tämä olisi ollut tärkeää. Nainen jaksoi vääntää miestä paikalle vaikka kuinka kauan. En voinut lapsiyleisön takia sanoa mitä oikeasti ajattelen.

En sitten kyennyt mieheksi muuttumaan.

Taisi äidillä itsellään tulla paha mieli kun miesvetäjä ei tullut paikalle;)

Vierailija
2249/4751 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia "tyhmiä" ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tulee kyllä, melkeinpä päivittäin. Olen asiakaspalvelussa sairaalassa töissä. Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään alkaa täällä niitä repostelemaan! Oikeasti hävetkää! Erityisesti te, jotka olette sairaalassa, terveydenhuollossa, vakuutusyhtiössä tai pankissa töissä ja nauratte asiakkaille jotka oikeasti kysyvät neuvoa. Hyi että. 

Mä en ole sairaalan asiakaspalvelussa, vaan eräällä osastolla. Se jaksaa kummastuttaa, että kun joku soittaa väärään paikkaan ni aletaan tivaamaan puhelinnumeroa tai pyydetään yhdistämään. Mulla numerot siinä puhelimessa enkä ole koneella vaan töissä! Selitetään että Google/puhelinluettelo antoi tän numeron ekana, eikä vaivauduta katsomaan mihin soitetaan. Sairaalat on aika isoja, en mitenkään voi tietään numeroita tai että huvikseen en katso missä joku potilas on. Se on vaan laitonta katsoa saati kertoa ihan randomeille.

Vierailija
2250/4751 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä keskustelunaihe tämä. Itse olen joutunut tilanteeseen, jossa työpaikalleni Helsingistä autollaan tullut asiallisen näköinen ja täysin selvä keski-ikäinen perisuomalainen mieshenkilö väitti varanneensa meiltä ajan. Hänen varaustaan ei meiltä löytynyt. Lopulta hän hikeentyneenä tokaisi, että "On tämä nyt kummallista, olen ihan varmasti varannut ajan Porvoosta ja mehän olemme nyt Porvoossa". Olimme Vihdissä, joten hänelle piti selvittää että Porvoo on siellä Helsingin toisella puolella...

Vierailija
2251/4751 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käydä avaamassa Prismaa, vaikka olenkin menossa aamuvuoroon samaisessa kauppakeskuksessa olevaan pineen liikkeeseen. 

Vierailija
2252/4751 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia "tyhmiä" ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tulee kyllä, melkeinpä päivittäin. Olen asiakaspalvelussa sairaalassa töissä. Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään alkaa täällä niitä repostelemaan! Oikeasti hävetkää! Erityisesti te, jotka olette sairaalassa, terveydenhuollossa, vakuutusyhtiössä tai pankissa töissä ja nauratte asiakkaille jotka oikeasti kysyvät neuvoa. Hyi että. 

Mä en ole sairaalan asiakaspalvelussa, vaan eräällä osastolla. Se jaksaa kummastuttaa, että kun joku soittaa väärään paikkaan ni aletaan tivaamaan puhelinnumeroa tai pyydetään yhdistämään. Mulla numerot siinä puhelimessa enkä ole koneella vaan töissä! Selitetään että Google/puhelinluettelo antoi tän numeron ekana, eikä vaivauduta katsomaan mihin soitetaan. Sairaalat on aika isoja, en mitenkään voi tietään numeroita tai että huvikseen en katso missä joku potilas on. Se on vaan laitonta katsoa saati kertoa ihan randomeille.[/quote

Tämä. Jos ihminen itse soittaa täysin väärään paikkaan, niin ei se kyllä ole jonkun kiireisen hoitajan numero alkaa yhdistellä tai etsiä hänelle numeroa. Jossain, esim. neurologisen osaston iltavuorossa on vähän muutakin tekemistä kuin miettiä moneltako jonkun henkilön aika on vaikka korvaleikkaukseen tammikuussa. Kyse saattaa olla ihan eri alan  tai osastojen asioista. Ne ei kuulu millään tavalla sinne eikä niitä edes pystytä katsomaan mistään muualta. Vaikka kyse olisi samasta yliopistollisesta keskussairaalasta. Joku raja siihen asiakaspalveluunkin. Se, että itse soittaa koko ajan vääriin numeroihin, ei ole sen vika, joka jossain sitten vastaa.

Vierailija
2253/4751 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole sairaalan asiakaspalvelussa, vaan eräällä osastolla. Se jaksaa kummastuttaa, että kun joku soittaa väärään paikkaan ni aletaan tivaamaan puhelinnumeroa tai pyydetään yhdistämään. Mulla numerot siinä puhelimessa enkä ole koneella vaan töissä! Selitetään että Google/puhelinluettelo antoi tän numeron ekana, eikä vaivauduta katsomaan mihin soitetaan. Sairaalat on aika isoja, en mitenkään voi tietään numeroita tai että huvikseen en katso missä joku potilas on. Se on vaan laitonta katsoa saati kertoa ihan randomeille.[/quote

Tämä. Jos ihminen itse soittaa täysin väärään paikkaan, niin ei se kyllä ole jonkun kiireisen hoitajan numero alkaa yhdistellä tai etsiä hänelle numeroa. Jossain, esim. neurologisen osaston iltavuorossa on vähän muutakin tekemistä kuin miettiä moneltako jonkun henkilön aika on vaikka korvaleikkaukseen tammikuussa. Kyse saattaa olla ihan eri alan  tai osastojen asioista. Ne ei kuulu millään tavalla sinne eikä niitä edes pystytä katsomaan mistään muualta. Vaikka kyse olisi samasta yliopistollisesta keskussairaalasta. Joku raja siihen asiakaspalveluunkin. Se, että itse soittaa koko ajan vääriin numeroihin, ei ole sen vika, joka jossain sitten vastaa.

Juu en mäkään vastaa tuollaisiin kysymyksiin, tai ala selvittelemään. En silti naureskele selän takana näille.

Vierailija
2254/4751 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on muitakin puhelinmyyjiä kuin minä, en ole soittanut hänelle koskaan aikaisemmin enkä vainoa häntä.

Vierailija
2255/4751 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä ei myydä alkoholia tiskin alta."

Vierailija
2256/4751 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupan aspa kirjoitti:

Olen töissä erään verkkokaupan asiakaspalvelussa. Tässä muutamia parhaita paloja:

- Asiakas raivoaa, kun hänelle on lähetetty muistutuslasku laskusta, jonka hän on ihan inhimillisesti ”VAIN UNOHTANUT” maksaa. Eli meidän olisi pitänyt tietää, että kyseessä oli rehellinen unohdus, josta ei saa rangaista 5€ muistutuskululla, törkeää toimintaa.

- Asiakas raivoaa, kun hänelle on tullut muistutuslasku laskusta, jonka hän on kyllä maksanut mutta ihan väärää tilinumeroa käyttäen. Maksu ei ole siis koskaan edes saapunut meille, mutta meidän olisi pitänyt tietää, että hän on kuitenkin laskun maksanut. Eikä hän suostu maksamaan samaa laskua kahdesti!

- Yksi asiakas oli kuulemma tehnyt meistä rikosilmoituksen, koska ”olimme veloittaneet hänen luottokortiltaan enemmän kuin tuotteet olivat maksaneet”. Ei auttanut selittelyt, että kyllä summa on ihan oikein, asiakas oli vain tilannut vahingossa kaksi samanlaista tuotetta yhden sijaan, eikä ollut tätä huomannut edes kassalla tilausta maksaessaan eikä ollut tarkistanut hänelle s-postiin tullutta tilausvahvistusta. Ylimääräinen toimitettu tuote pitäisi hänelle antaa ilmaiseksi, kun hän ei sitä alunperin halunnut tilata.

- Asiakas raivosi, kun tuotteen toimituksessa meni viikko (7pvä), vaikka tuotteen kohdalla toimitusaika-arvio oli 3-5 arkipäivää. Vaati hyvityksiä ja ilmaista tuotetta korvaukseksi. Ei meinannut mennä jakeluun, että arkipäiviä ovat päivät ma-pe ja viikonloppua ei lasketa arkipäiviksi, eli tuotteet on toimitettu ihan oikeassa ajassa. Kuulemma huijausta ja asiakkaan harhaan johtamista ilmoittaa toimitusaika näin.

- Asiakas raivosi, kun hänen kahtena peräkkäisenä päivänä tekemänsä erilliset tilaukset oli toimitettu kahtena eri lähetyksenä. Kuulemma asiakkaan kiusausta, kun joutuu kahdesti hakemaan tuotteita postista, vaikka hyvin olisivat mahtuneet yhteen pakettiin.

- Asiakas raivosi, kun emme palauttaneet hänelle rahoja hänen palauttamastaan vitamiinipurkista, josta oli jo syöty puolet. Kuulemma lain mukaan saa palauttaa vaikka tyhjät purkit! (Oli ilmeisesti mennyt sekaisin ostos-TV:n mainokset ja Suomen laki...)

- Asiakaspalveluumme tulee päivittäin yhteydenottoja asiakkailta, jotka eivät ole ikinä ostaneet meiltä mitään mutta haluavat nyt perua tilauksen / palauttaa tuotteet. Eivät millään usko, ettemme voi valitettavasti auttaa, sillä kyseessä on toisesta yrityksestä tehty tilaus. Kuulemma olemme paska yritys, kun emme palauta heille rahoja toisesta firmasta ostetuista tuotteista.

Onhan näitä, melkein päivittäin tulee törmättyä vastaaviin tapauksiin! :D

ohis: Miten sulla pokka pitää? Ihan idiootteja...

Vierailija
2257/4751 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erään kunnan asiakaspalvelupisteessä töissä.

Eräs täti-ihminen tuli kysymään kuinka lapsen voi adoptoida. Hetken nieleskeltyäni neuvoin kääntymään Pelastakaa Lapset -järjestön puoleen, josta saa ohjeet asiaan. Ei se ihan vain kunnan lastensuojelun ja vapaaehtoisuuden kautta mene pelkästään ilmoittautumalla.

Eräs venäläinen pariskunta tuli kyselemään asuntoasioita. Puhuivat kyllä hyvää suomea, mutta venäläisittäin. Ongelma oli se, että pariskunnan miehen vanha äiti asuu nyt Vuosaaressa ja tämän meidän kunnan keskustan lähelle on rakentumassa uusia kerrostaloja, joihin pitäisi saada tämä äiti jotenki kai jonon ykköseksi. Kaksi eri kuntaa. Kyseessä ei ollut edes kunnan asuntorakentaminen. Haluttiin kai vinkkiä siitä, kenelle pitää maksaa ja kuinka paljon että jonotus sujuu. En pystynyt auttamaan.

Vanha ilmeisen dementoitunut mies tuli kyselemään mistä paikkakunnalla voi ostaa kankaisia nenäliinoja itselleen.

Sitten oli näitä metadoni-korvaushoidolla olevia sekavana kyselemässä kaikkea hiki valuen ja naama harmaana. Kun yritti vastata, asiakas ei pystynyt keskittymään niin pitkään että kuulisi vastauksen.

Monet kerrat tulin kotiin pahaa oloa potien, kun ihmiset on niin sekaisin ...

Vierailija
2258/4751 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, virtsanäytettä ei voi tuoda kahvikupissa laboratorioon.

No kuule, minä asun ulkomailla ja meillä on kyllä ihan pyydetty tuomaan jossakin kotoa otetussa, hyvin tiskatussa rasiassa. Ehkäpä kahvikuppikin olisi kelvannut...

Vierailija
2259/4751 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miltä tämä maistuu tai onko tämä hyvää" kysymykset on outoja. Joka päivä joku kysyy näin ja mistä ihmeestä voisin tietää tuntemattoman makumieltymykset?

Ja rehellisesti ei saa sanoa vaan nokkiinutaan kun esim halpa maustamaton halpuutusjogurtti maistuu mun mielestä liimalta. Sen kun sanon niin tuhahtaen läiskästään se liima kärryyn ja korostetaan että se on kuitenkin halpa 😄😄

Vierailija
2260/4751 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, virtsanäytettä ei voi tuoda kahvikupissa laboratorioon.

No kuule, minä asun ulkomailla ja meillä on kyllä ihan pyydetty tuomaan jossakin kotoa otetussa, hyvin tiskatussa rasiassa. Ehkäpä kahvikuppikin olisi kelvannut...

Tämä riippuu virtsanäytteestä. Osan voi ottaa melkeinpä mihin tahansa puhtaaseen asiaan (esim u-albkrea) kun taas toisia ei voi missään nimessä hyväksyä tuollaisessa astiassa.