Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko kun vielä 2000-luvun alussa korkokenkien kopina merkitsi sitä, että lähistöllä kävelee mahdollisesti nuori kaunotar

Vierailija
18.05.2018 |

Muistan elävästi ajat, kun olin teini 2000-luvun alussa ja silloin nuorilla naisilla oli usein korkkarit jalassa. Eli aina kun istuttiin vaikkapa metrossa ja sinne astui joku jonka korot kopisivat, miehet havahtuivat tuohon ääneen ja tsekkasivat heti, että minkälainen nainen sieltä saapuikaan 😁 Useimmiten nuorilla näteillä naisilla kun oli korkokengät jalassa.
Nykyään kun harvemmin kuulee enää korkkareiden kopinaa tennarimuodin vuoksi, niin usein se harvinainen korkkarikulkija on jo keski-iän ylittänyt rouva 😄

Niin ne ajat muuttuu, vaan milloinkohan korkokengät palaavat takaisin nuorten suosioon? Todella utopistinen ajatus! Mutta niin kovin nostalginen...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellaiset (jos kokoasi löytyy) ja kokeile itse niiden 'mukavuutta', jos niitä niin kaipaat...

Vierailija
2/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään korkokengistä eikä niillä kävely jalkojani ärsytä, mutta kun olen sellainen pelkuri että jo portaissa kävely pelottaa niin korkokengillä käveleminen kauhistuttaa ihan hirvesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkkarit pilaavat jalat.

Vierailija
4/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sellaiset (jos kokoasi löytyy) ja kokeile itse niiden 'mukavuutta', jos niitä niin kaipaat...

Jeps, näin juuri!

Vierailija
5/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on epämukavat.

Vierailija
6/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan itse kokeilla miten miellyttävää on olla korkkareissa koko päivä. En suostu kärsimään ollakseni ’silmänilona’.

Vierailija
7/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava korkokenkä muoti tullee olemaan miesten muoti, kun riittävän moni mies on lukenut aluksi naisten deittikumppanilleen esittämään toive listaa, jossa toisinaan tapaa toiveen, että olethan minua (naista) ismpi tai edes pidempi ja tätä voidaan perustella jollain niinkin herttaisella kuin, että jotta naine voisi itse käyttää korkkareita. - En thdi arvata, millainen lynkkauksen mies saisi, jos hän esittäsi, että olethan mina pienemoi tai ainakin lyhyempi, että voin... Joskus kun lukee deitti-ilmoituksia, niin ei voi välttyä mielikuvalta, että se millaisia piirteitä toivotaan, etten sanoisi vaaditaan kumppanilta on muuttunut varsin vähän viimeisen parintuhannen vuoden aikana.  

Vierailija
8/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne 2000-luvun nuoret korkokenkä kaunottaret on nyt niitä keski-ikäisiä naisia, vai luuletko , että nämä  kaunottaret eivät vanhentuneet.

Vierailija
9/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko ne ajat kun hihaton paita oli aluspaita, jossa ei esiinnytty julkisella paikalla, kun miehet pukeutuivat pukuun kaupungille lähtiessään. Vähintäänkin vaatteet olivat puhtaita ja ehjiä (tai paikattuja), eivät kulahtaneita ja reikäisiä. Niin ne ajat muuttuu.

Vierailija
10/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli nuori nainen 50-luvulla ja hänen kertoman mukaan naiset pitivät omaa kokoa pienempiä kenkiä, että jalka näyttäisi sirolta. Onneksi nykyään naiset ajattelevat omaa terveyttään eikä miesten miellyttämistä. Korkokengät ovat muutenkin jalalle vahingollisia vaikka oikeaa kokoa olisivatkin.

Vierailija
11/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko ne ajat kun hihaton paita oli aluspaita, jossa ei esiinnytty julkisella paikalla, kun miehet pukeutuivat pukuun kaupungille lähtiessään. Vähintäänkin vaatteet olivat puhtaita ja ehjiä (tai paikattuja), eivät kulahtaneita ja reikäisiä. Niin ne ajat muuttuu.

Muistan nuoruuden päiviltäni, miten iltaisin tarkistettiin seuraavan päivän vaatteet, pestiin puserot, silitettiin ne ja prässättiin hameet. Tarkistettiin, että on ehjät sukat ymv. Yöllä oli papiljotit päässä. Töihin mentiin siistinä. Oi niitäkin aikoja.

Vierailija
12/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Itsekin käytin korkkareita teininä kun oli muotia. En minä niiden käyttöä tai muotiin tulemista kaipaa! Kunhan muistelin menneitä. Muotihan kiertää kehää joten mietin milloinkohan on korkkareiden paluun aika. 🤔

Ap

Vierailija
13/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa entisaikoina miehetkin käyttivät korkokenkiä. AP on hyvä ja alkaa noudattaa 1600/1700-luvun miesten hovipukeutumista jalkineiden osalta. Saa suorittaa!

Vierailija
14/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että kaikki olettaa ap olevan mies. Taitaa olla nainen itsekkin!

Vierailija
15/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että kaikki olettaa ap olevan mies. Taitaa olla nainen itsekkin!

No olen minä nainen eikä ollut tarkoitus loukata ketään. Tennarimuotihan on vain hyvä juttu. Ei kai se kuitenkaan sitä tarkoita, etteikö saisi fiilistellä omien teiniaikojensa muistoilla. 😮 Kauhean negatiivinen ja ennakkoluuloinen ilmapiiri nykyään täällä.

Ap

Vierailija
16/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulakoruja. Sormuksia. Matkoja. Shampanjaa. Yläluokan juhlat. 600 tykkäystä. Kalliit laukut ja vaatteet. Louis Vuitton. Muille vittuilu. Itseriittoisuus.

Vierailija
17/17 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on voinut saada näin vihamielisen vastaanoton?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme