Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postin "palvelu" on mennyt ihan käsittämättömäksi

Vierailija
18.05.2018 |

Enkä nyt edes puhu kirjejakelusta vaan paketeista, joista Posti kumminkin hakee liiketoiminnan pelastajaa, nettikauppa kun kasvaa yhä.

Esimerkki tältä päivältä. Olin tilannut netistä kännykän suojakalvoja. Sen sijaan, että ne olisivat tulleet 200 m päähän lähipostiin, kuten normaalisti - josta ne olisi haettavissa joka päivä klo 7-22 - ne oli jostain käsittämättömästä syystä toimitettu 4 km päähän noutopostiin, joka on auki vain virka-aikaan arkisin.

No, onneksi olen vuorotyöläinen, enemmistölle tuo voi olla liki mahdoton rasti. Kun hain pakettia, edellä olevalle asiakkaalle todettiin ykskantaan, että sori, sun paketin pitäisi olla täällä, mutta se onkin mennyt väärään postiin kymmenen km päähän, HAE SE SIELTÄ. Asiakas nöyrästi otti lapun ja lähti hakemaan.

Siis haloo. Mikä on palveluntarjoajan vastuu? Ilmeisesti nolla, kun Postista on kyse.

Maksat postimaksun ja kierrät posteja itse metsästämässä pakettiasi, mahdollisesti vieläpä työajallasi.

Ei luulisi Postilla olevan varaa tuollaiseen. Kilpailijoitakin meinaan on olemassa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä haukutaan, jota on aihetta haukkua. Postin toiminta on muuttunut ihan luokattoman huonoksi muutaman viime vuoden aikana. 

Vierailija
22/28 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli viime vuonna loppuvuodesta postinjakaja ison kirjekasan kanssa ovelle ja kysyi, että ollaanko muutettu. No, ei olla, tässä ovella ollaan. Jakaja ojensi kirjeet, jotka oli reilun kahden kuun ajalta, osassa vedetty osoitetiedot kynällä yli, osassa ei ollut. Osa posyeista on myös jaettu ihan normaalisti tänä aikana. No, joukossa oli myös n.1, 5kk sitten lähetetty alkuperäinen perukirja, jonka häviämistä oli jo postista kyselty ja mikä oli aiheuttanut armotonta hässäkkää, koska oli niin tärkeä paperi. Mukana oli myös äitini tästä lähettämä kopio, sekin siis kadonnut. Ja toki laskuja joista oli karhuja jo tullutkin.

Mutään selitystä muuttoselitykselle tai osoitteenmuutokselle ei ole postista osattu antaa.

Että en myös enää luota ko.lafkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä haukutaan, jota on aihetta haukkua. Postin toiminta on muuttunut ihan luokattoman huonoksi muutaman viime vuoden aikana. 

Voisikohan olla jotain tekemistä myös sen kanssa, että kunnon suomalaiset ovat alkaneet tilata luokattoman paljon Kiinasta jotain rautanauloja 3 kpl pusseissa.

Oon kesätöissä postissa ja sitä yksittäispakatun rytätyn terveyssiteen muotoista nyssäkkää on......hvtin paljon ja sitä on joka kolossa postikeskuksessa.

Vierailija
24/28 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin hakemassa keskipäivän maissa pakettiautomaatista tilaukseni, joka oli lähetetty eilen Tampereelta tänne pääkaupunkiseudulle. Muutkin kotimaan tilaukset ovat tulleet muutamassa päivässä eli olen ihan tyytyväinen Postiin.

Vierailija
25/28 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnulle posti toimitti tärkeän kirjeen ykkösluokan merkillä varustettuna viidessä päivässä. Minä luulin että ykkösluokan posti kulkee päivässä.

Välimatkaa kirjeen lähettämispaikalla ja vastaaottopaikalla oli huimat 4 kilometriä.

Ykkös- ja kakkosluokkaa ei ole enää kotimaan kirjepostissa ollut muutamaan vuoteen. Postin sivujen mukaan kotimaan kirjeen pitäisi olla perillä 2-5 päivässä.

Vierailija
26/28 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan olla jotain tekemistä myös sen kanssa, että kunnon suomalaiset ovat alkaneet tilata luokattoman paljon Kiinasta jotain rautanauloja 3 kpl pusseissa.

Oon kesätöissä postissa ja sitä yksittäispakatun rytätyn terveyssiteen muotoista nyssäkkää on......hvtin paljon ja sitä on joka kolossa postikeskuksessa.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt ja tiedän että olen, postin tehtävänä on toimittaa kirjelähetykset ja paketit oikeaan osoitteeseen.

Mikäli postilaitoksella on vaikeuksia toimittaa ulkomailta tilattuja paketteja asianmukaisesti vastaanottajalle, voisiko olla mahdollista lopettaa muu toiminta, delegoida ruohonleikkaus tai vanhustenhoito muille palveluntarjoajille ja keskittyä siihen ydinosaamiseen, eli jakelutoimintaan.

Postipalveluiden pitäisi olla yhteiskunnan perupalvelua, ilman voitontavottelua ja rahastusta asiakkailta.

Ei ole palvelun käyttäjien vika, elleivät postin suuripalkkaiset johtajat kykene neuvottelemaan uusia sopimuksia eri maiden postilaitosten kanssa, saadakseen riittävän korvauksen kuljettamistaan lähetyksistä.

Jos eivät kyvyt tähän tehtävään riitä, ei se ainakaan asiakkaiden vika ole.

Vierailija
27/28 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei posti tuohon voi vedota arpoessaan, mihin postiin toimittaa ihan reilun kokoisia kotimaan paketteja, joissa on selkeät osoitetiedot. 

Vierailija
28/28 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli olen oikein ymmärtänyt ja tiedän että olen, postin tehtävänä on toimittaa kirjelähetykset ja paketit oikeaan osoitteeseen.

Mikäli postilaitoksella on vaikeuksia toimittaa ulkomailta tilattuja paketteja asianmukaisesti vastaanottajalle, voisiko olla mahdollista lopettaa muu toiminta, delegoida ruohonleikkaus tai vanhustenhoito muille palveluntarjoajille ja keskittyä siihen ydinosaamiseen, eli jakelutoimintaan.

Postipalveluiden pitäisi olla yhteiskunnan perupalvelua, ilman voitontavottelua ja rahastusta asiakkailta.

Ei ole palvelun käyttäjien vika, elleivät postin suuripalkkaiset johtajat kykene neuvottelemaan uusia sopimuksia eri maiden postilaitosten kanssa, saadakseen riittävän korvauksen kuljettamistaan lähetyksistä.

Jos eivät kyvyt tähän tehtävään riitä, ei se ainakaan asiakkaiden vika ole.

TÄMÄ!

En voi ymmärtää kuinka se kirjeiden ja pakettien perille toimittaminen on voinut yhtäkkiä muuttua niin helkkarin vaikeaksi, kun kuitenkin iät ja ajat se on postilta onnistunut ihan luotettavasti?

Jos koko ajan valitetaan, että ihmiset tilaavat vääränlaisia ja -muotoisia paketteja, tulisiko postin silloin mukauttaa omaa toimintaansa ja esimerkiksi tilojaan nykyajan tarpeisiin, kuten kaikki muutkin yritykset joutuvat tekemään? Eikun valitetaan, syyllistetaan maksavia asiakkaita, nostetaan hintoja ja huonnonetaan palveluita entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän