Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** MARRASKUISTEN TIISTAI ***

25.04.2006 |

Tulkaahan kirjoittelemaan kuulumisia... :-)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei, pienet on ilot mutta hykertelen täällä tyytyväisenä kun sain äsken pojan kynnet leikattua niin että poitsu oli hereillä. Katseli tällä kertaa vaan totisena ja keskittyneenä että mitä se äiree oikein touhuaa eikä yhtään heiluttanut käsiään.

On pakko pitää pojan kynnet lyhyenä kun tuolla on taas vaihteeksi iho karkean kuiva, ihottumainen ja kutiseva. :-( Viikonloppuna alkoi mennä huonompaan suuntaan ja ärsyttää kun en keksi mitään syytä siihen. Pojan ruokavalioon ei ole lisätty mitään uutta enkä itsekään ole mielestäni syönyt mitään erikoista. Samat rasvat käytössä kuin aiemminkin eli Essex ja Lipolan. Voisiko olla nyt niin että pojan iho alkaa kyllästyä noihin rasvoihin...? Onko kellään tietoa mikä voisi olla samantyyppinen voide kuin Lipolan? Mitkään öljyiset voiteet pojalle ei ainakaan sovi, esim. Basan 3 oli ihan yhtä tyhjän kanssa vaikka monille atoopikoille se sopii loistavasti. Poika pääsee onneksi ensi viikolla neuvolalääkärille ihokontrolliin, josko lääkärisetä osaisi jotain rasvaa suositella.

Poika on alkanut hauskasti " höhöttelemään ja hehettelemään" . On ehkä äidin vilkasta mielikuvitusta mutta tuntuu siltä että pojan hokiessa hö-hö-hö-hö-hö, poikaa harmittaa vähän joku ja höhöttely muuttuukin yleensä aika pian kitinäksi. He-he-he-he-he kuuluu taas yleensä usein kun poika on hyvällä tuulella. :-)

Kävin vielä eilistä pinoa lukemassa ja Gerdalle voisin puurohiutaleista kommentoida että meillä poika tykkää kaurapuurosta joka on valmistettu Aamunhyvä pikahiutaleista. Sitä popsii iltaisin hyvällä ruokahalulla n.1-1,5dl. Käytetään " hillosilmänä" kuningatar- tai metsämarjasosetta ja kyllä on hyvvää. :-) Eilen jäi tosin puurohetki väliin kun anoppi tuli illalla kyläilemään ja siinä oli sitten hössötystä niin paljon että poika jo väsähti ja väsyneenä tuo ei kyllä syö yhtään mitään muuta kuin maitoa.

Gerdalle myös piristyssäteitä Tampereen suunnalta! Toivotaan että teillä muuttuu yöt paremmiksi ja sen myötä myös mieliala kohenee. Pelkkä väsymyskin voi vetää mielen aika matalaksi. Itsekin oon huomannut että huonon yön jälkeen melkein kaikki harmittaa ja oon myös tosi itkuherkkä väsyneenä.

Saas nähdä millainen päivä tänään on edessä. Aamu alkoi meillä kitinöillä kun tuolla pojan reppanalla kutisee se iho niin kovasti. Rasvausten jälkeen tuo on ollut jo vähän paremmalla mielellä ja äsken kuukahti ekoille pikku-torkuilleen omaan sänkyyn. On näköjään nukahtanut kesken möyrimisten ja makoilee poikittain sängyn keskivaiheilla. Suloinen mussukka. :-)

Vierailija
2/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun väsyttää! Jäi viime yönä unet turhan lyhkäisiksi, kun kello läheni jo puoltayötä, ennen kuin maltoin lopettaa lukemisen ja sit heräsin miehen herätyskelloon ennen kuutta. Enkä tietenkään saanut enää nukutuksi sen jälkeen. Oma kello kun herätteli jo seitsemältä esikoisen kerhon takia. Muutenkin mulla on hankala saada unen päästä kiinni, jos satun vaikka yölläkin heräämään. Se on niiiin ärsyttävää! Väsyttää kauheasti, mutta uni ei vaan tule silmään. No, onneksi kaikki yöt ei ole sellaisia...ja onneksi tuo pikkutytteli nukkuu yöt, että ei sen takia tarvitse heräillä (kop, kop)

Auringonkukalle jaksuja vauvan ihonhoitoon! Meillä tuo esikoistyttö on atoopikko ja kaikenlaisia rasvoja on tullut kokeiltua! Hällä meni iho huonoon kuntoon 4,5 kk iässä ( nyt 5v ), ruoka-aineallergioita ei todettu. Taitaa Lipolan olla parhaita perusrasvoja. Kerran meillä oli kokeilussa sellainen ihanan pehmoinen ja hyvin levittyvä rasva, mutta kun en muista nimeä :( Tuubi oli puna-valkoinen, jos jotain auttaa....Onko teillä ollenkaan kortisoni-pitoista rasvaa käytössä?

Täytynee jatkaa myöhemmin, nyt kuuluu rotestiääniä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on aloitettu päivä kynsienleikkuulla muttei meidän pikkuneiti haluis olla paikallaan...se on muutenkin koko ajan touhottamassa johonkin päin kun on sylissä.Anna haluai kauheesti seistä sylissä,ottaa jaloilleen ihan täysin ja hekottaa,kauaa en kyllä uskalla antaa seisoskella,tuskin on hyväksi selälle...?Istua haluais myös kovasti ja neuvolassa sanoikin että sylissä voi antaa istua jos väkisin punkee mut kunhan ei jossain istuttamalla istuta.Ymmärtääköhän kukaan mun sepustusta,tuntuu et menee iteltäkin yli hilseen :)

Näin painajaista koko yön...siinä unessa puhdistin ientä viisaudenhampaan ympäriltä ja yht äkkiä lähti kruunu hampaasta ja olisin voinut vetää koko hampaan pois kun ei sattunut mutta pelkäsin että viotan hermoa.Pääsin sitten entiseen työpaikkaani keskellä yötä hampaanpoistoon ja hammaslääkärilläni olikin sijainen,riuska vanha tantta...aarg ja niin hammas lähti.Siis tää oli unta :)

Harmillisia noi ihottumat,toivottavasti auringonkukka saatte hyvän rasvan ja olishan se kiva tietää mistä johtuu.

Eilen hain tytön sisälle päikkäreiltä,reppana oli ehtinyt vähänaikaa itkee ja silmät ihan kyynelissä ja se oli eka kerta mulle kun nään sillä kyyneleitä,voi toista.

Lähen valmistautuun kaupunkireissua varten kun on niin hieno ilma taas ulkona,jeee!

Hauskaa aurinkoista päivää marraksille ja pikkuvintiöille :)

Vierailija
4/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukka; harmi, kun pojan iho on nyt huonompi. Mutta mites ois Apo Base (mulla oli sinistä, muistaakseni cremeä, niitä on myös punaisessa purtilossa) ja sitten lisäksi mieto hydrokortisoni(kuuri)? Siis sekoittaa perusvoidetta pieneen määrään kortisonivoidetta. Mulla itselläni oli tollanen toimiva systeemi, kun oli atooppista ihottumaa jokunen vuosi sitten. En kyl tiedä onko lipolanin kanssa samanlaista tuo..

Mies hommas mulle ja tytölle eilen " auton" , tai pikemminkin menopelin kauppareissuille. Kiva, kun pääsee vähän reissuun päivisin autolla. Täältä kun on yli kilsa bussipysäkille. En kyl tiä mahtuuko sinne kopperoon rattaita, mutta kantoliinan tai -repun saa ainakin. Ei olla vielä sitä kulkupeliä testattu, mutta kohta mennään neuvolaan.. saas nähdä, millanen reissu tulee.. päästäänkö sinne asti, no jännitystä elämään!

Eipä muuta tällä erää!

Vilma

Vierailija
5/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun heräsin ja kävelin olohuoneeseen päästämään koiria takapihalle, niin huomasin, että toinen koirista oli oksennellut ympäri olkkaria. Tottakai oli valinnut koko asunnon parhaan maton, valkoinenkin vielä, ja pomittanut sen viidellä isolla oksennuksella :( Annoin eilen toisia raksuja kun ne mitä normaalisti syödään loppuivat ja heti alkoi oksentelu.

Äitini soitti kesken siivous kaaoksen. Onni on ollut taas tänään sillä pällä, että viihtyy vain sylissäni ja pakkohan sitä oli oksennukset siivota ja pojalle piti ruokaakin tehdä. Onni siis huusi sylissäni kun yritin jotenkin siinä samassa sitten korjata jälkiä. Äiti sanoi, että tulee heti paikalle. Oli lähtenyt kesken palaverin ja oli kymenessä minuutissa paikalla, vaikka e todellakaan edes pyytänyt tulemaan. Ihana helpotus oli, kun sai vähän apua. Rullasi vielä matonkin mukaansa ja vei pesulaan :) Pelastava enkeli tuo äiti!

Onni on ruvennut repimään, nipitelemään ja raapimaan todella kovalla kädellä. Mulla on rinnat pienillä mustelmilla, samoin käsivarret. Kasvoissa on muutama skraadu. Mietinkin vauvauinnissa, että mitähän muut ihmiset ajattelevat kun näkevät mun pahoinpidellyn kroppani. Tuskin uskovat, että syypää on 5 kk vanha herttainen poikamme :D

Meidän poika on kyllä todella temperamenttinen! Tullut äitiinsä ja isäänsä.. Espanjalaisveri virtaa suonissa kohisten. Eli krokotiilin kyyneleitä nähdään meillä lähes päivittäin. Tosin nauraakin sitten oikein sydämensä pohjasta :) Ihana kikattelija.

Auringonkukalle tosiaan jaksamista iho-ongelmien kanssa. Meillä ei pojalla ole ainakaan vielä ihon kanssa probleemeja ollut, mutta minulla on kuiva iho. Mulla on itselläni käytössä apteekin Decubal. Todella hyvä rasva!

Vierailija
6/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan pojun kanssa oltu lauantaista saakka flunssassa. Pojulla onneksi " vain" yskä, joka oli aika pahan kuuloinen. Ei kuumetta, ei korvissa mitään, joten saatiin lupa vietellä ihan normaalia elämää. Eli ulkona nukkuu nyt (hyvin tuulensuojassa) tyytyväisenä kolmatta tuntia. Äiti täällä koneella heti... Ja nokka AIVAN tukossa, mutta olo onneksi jo paljon pirteämpi.

KASVULISTA: en ehdi päivittää nyt: eilen en yksinkertaisesti jaksanut, ja tänään olen touhunnut täytekakun parissa ne ajat, kun poju ei ole halunnut olla sylissä (kipeänä tuntuu olevan enemmän hellyydenkipeä). Niin, kakku on ylläri mun isälle, joka täyttää tänään 50vee. Varsinaiset juhlat ovat myöhemmin, mutta pakko sitä nyt on jotenki juhlistaa! Joten päivitän listaa toivottavasti viimeistään perjantaina.

Poju täyttää tänään 5kk! Voi jestas!!! Katselin just kuvia, joissa on ihan pikkuriikkinen... Niisk. Onko muilla muuten sitä Vauvan vaaka cd:tä? Siinä laulu " Kun on oikein pieni" (3.) on sitten liikuttava... Lauleskelen sitä pojulle, joka tykkää selvästi. Ja äiti itkee... :)))

Meillä mennään täysimetyksellä edelleen. Iltakiukut viime viikolla johtuivat ehkä tästä flunssasta; on saattanut olla kurkkukin kipeä. Ennen flunssaa yöt alkoivat sujua 2 syötöllä tosi rauhallisesti. Saas nähdä, jatkuuko sama, kun ollaan terveitä. Nyt syö 4x, janottaa kai, kun yskii.

IMEEKÖ muiden vauvat ALAHUULTAAN? Meillä lutkutetaan urakalla - huulessa on ihan mustelma! Milläs estät? Ei tutti kauan suussa pysy, mutta huuli se on kiva... :)

Nyt, kun täällä marrasmammoissa on enempi sakkia niin pakko uusia kysymykseni, että hikoiletteko öisin? Musta tuntuu, että mä suorastaan uin lähes joka yö. Karmee hiki, pää aivan märkä. Yök. Tästä oli joku erillinenkin pino joskus... että ehkä vajaan vuoden kuluttua loppuu... Ja sitten ostan kyllä uuden tyynyn.

Nyt täytyy mennä syömään, jos vielä rauhassa sais sellaisen toimenpiteen suorittaa. Huomenna olis tarkoitus mennä piknik-risteilylle (oikein lääkäriltä varmistettu että ok :), mikä vähän jännittää. Meitä lähtee pari äitiä vauvoineen.

Mukavaa viikkoa!

- Näätä77 & poju tasan 5kk

Vierailija
7/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos kaikille tsemppauksista pojan iho-ongelmien suhteen! Olen toiveikas että jospa kesä veisi ihottumat mennessään eikä ne enää syksyllä tulisi takaisin. Ainakaan yhtä ärhäkkäinä. Punaista Apobasea käytettiin pojalle ennen kuin löydettiin tuo Lipolan. Se ei muistaakseni mitenkään erityisen hyvin sopinut pojalle, vika on taas ilmeisesti voiteen öljyisyydessä. Decubalia hankin itse asiassa hiljattain apteekista ja nyt Noeman kehuista innostuneena ajattelin että sitä voisi kokeilla jo tänään pojalle kylvetyksen jälkeen. :-)

Nillanalle ja Vilma: Kortisonista kyselitte ja kommentoitte... Lääkäri määräsi pojalle Sibicortia ja pari kuuria ollaan sitä laitettu märkivään kaulaan ja polvitaipeisiin. Se auttaa kyllä nopeasti ja pitää ihon hyvänä kuurin ajan (2-5 päivää), mutta sitten kuurin lopettamisen jälkeen menee pari päivää ja iho on entistäkin huonommassa kunnossa. Sen takia mun ei tekisi mieli pojalle kortisonia laittaa kun siitä ei ole pitkäaikaista apua kuitenkaan ja suhtaudun muutenkin vähän negatiivisesti kortisoniin kun se ohentaa ihoa. Vilman ehdotus oli kyllä ihan järkevän kuuloinen. Essexin sekaan Sibicortia voisi hyvinkin sekoittaa ja laittaa pahimpiin ihottumakohtiin. Pojalla ei siis onneksi ihan kaikkialla ole ihottumaa. Kasvot ovat esimerkiksi yllättävän siistit.

Noema: Meidän poika on myös aika kovakourainen ja tarraa välillä ihan hirmuisen tiukasti kiinni esim niskavilloihin, kaulan tai kasvojen ihoon. Huhhei kun tekee kutaa. Tuo on myös kova pussailemaan ja välillä jää äiti pusuansaan kun poika tarraa kovaa hiuksista kiinni ja alkaa suukottamaan kasvoja. Äsken oli juuri tuollainen hetki ja kylläpä olikin lystiä. Mua nauratti ihan kauheasti ja pojalla oli myös suupielet korvissa. Naamasta saa vaan pyyhkiä pois noin puoli litraa kuolaa pojan pusujen jäljiltä. ;-)

Näätä: Meillä oli tuo alahuulen imutus-kausi noin viikko-pari takaperin, tosi hassun näköistä puuhaa. Nyt päristely on pop. :-) Hikoilusta en enää onneksi juurikaan kärsi mutta silloin synnytyksen jälkeen meni pari kuukautta niin että joutui yöllä vaihtamaan parikin kertaa paitaa ja näin välillä painajaisiakin siitä että musta suihkuaa kaikki nesteet pihalle. Hui sentään, huusin välillä ihan ääneen unissani. Välillä tulee kyllä hiki poikaa imettäessä, joten kait se hormoneihin liittyy tuo hikoilu.

Nyt taas pojan kanssa puuhaamaan. Ihanan paljon tuo viihtyy tänään ihan omissa leikeissään. On ollut tänään noin sata kertaa rennompi päivä kuin eilen... :-)

Vierailija
8/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienosti meni. Tyttö ei itkenyt ollenkaan rokotusta, hiukan suupielet meni alaspäin ja pää kääntyi äitin kainaloon, kun pisti. Mutta unohti koko homman heti, eikä ollut moksiskaan. Ja ennenkaikkea; osasin ajaa meidän perheen " uutta" ajoneuvoa. Hankalinta oli laittaa istuin turvavöillä kii, kun on tottunut jysäyttämään sen jalustaan.

Mitoiksi saatiin 6850g ja 63.2cm, sekä paino, että pituus junnaavat paikallaan, mutta täti sanoi, että kun tyttö ollut nuhassa niin ei sille voi mitään, ruoka ei ole maistunut. Käyn laittamassa mitat kasvupinkkaan myös. Ja likka näytti tätille hienot piruetit neuvolan pöydällä.

Näätä: Päivittele vaan sitten kun jaksat/ehdit, ei se varmaan ketään haittaa, vaikka päivitys oiskin vaikka vasta ensiviikolla?! Tosi kiva kyllä kun jaksat sen tehdä! Mä ainakin hikoilen öisin ja päivisinkin, jos esim. ollaan jossain ja pidän tyttöä sylissä niin tulee yhtäkkiä " kuumia aaltoja" ja hiki virtaa. Se on noloa, ihankuin vaihdevuodet olisi.

Meillä on kanssa nyt pärinä kausi ja alahuulen imeminen oli muistaakseni viime viikon juttu.

Auringonkukka: Kyllä aurinko yleensä tosiaan aika hyvin parantaa ihottumat ja kesää kohti kun mennään niin toivoa auringosta on :)

Tuli kesästä vielä mieleen, että nyt meillä on uikkaritkin hankittuna tytölle. Päästään sitten kesällä tytön kanssa biitsille poitsuja katteleen ;)

Vilma ja typy

Vierailija
9/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulehduksesta ja räkätaudista ja antibiootin aiheuttamasta ripulista. Tänään oli neuvola, painoa melki 8kg ja pituutta 67cm. Eikä th löytänyt enää niitä varhaisheijasteita, joten siltä osin kai kaikki ok. Th oli tyytyväinen, että ollaan kiinteiden maistelu aloitettu (oli sitä mieltä jo 3kk nlassa, että vellit ja kiinteät vois ottaa kokeiluun...) ja sanoi, että puurot vois aloittaa ja lihan maistelu kans. No, etenemme kuitenkin rauhallisesti, vasta vko sitten aloitettiin perunan maistelu ja nyt maisteltu jo porkkanaakin, sekä soseena että vellinä. Eilen maistatin lusikan kärjellä myös mustaherukka-banaanisosetta, kun itselle tein. Ihania ilmeitä!

Meillä pojun atooppiseen ihoon käytössä sininen apobase ja ceralan (?). Toi ensimmäinen mielestäni parempi.

Syöttötuolin hankintaan täytyisi lähteä, saatiin " lupa" istuttaa syötön ajan syöttötuolissa hyvin tuettuna. Rattaisiin voisi kuulemma myös jo laittaa ja päikkäritkin saattaisivat ulkona parantua, kun rattaissa ei niin kuuma kuin vaunuissa.

Pitkästä aikaa meillä muuten nukuttiin viime yönä kuusi tuntia putkeen. Illalla annettiin 80ml perunaporkkanavelliä, joten oisko syy siinä. Olen entistä vakuuttuneempi, että oikeaan aikaan olemme nämä kiinteiden maistelut aloitelleet :o) (hieman ristiriitaisin tuntein olen tässä kuluneen viikon pohtinut, olisiko sitten pitänyt odottaa siihen maagiseen 6kk ikään...)

Ainiin, poju kääntyi perjantaina 5kk päivänsä kunniaksi selältä mahalleen. Viikonlopun " harjoitteli" taitoa unissaan ja nyt sitten eilisen pyöri koko ajan selältä mahalleen. Toisinpäin on taito unohtunut ja sitten tuleekin kiukku, kun ei jaksa mahallaan olla.

Nyt mentävä vaipanvaihtoon! Aikas miehinen tuoksu...

marrasfantti ja poju

Vierailija
10/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä, että meille sanottiin neuvolassa, että saa huoletta laittaa syöttötuoliin jo istumaan ja vaunuissakin voi kuljetella istuen. On syönyt sitterissä tähän asti.

Vilma

Vierailija
11/11 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Decubal meillä käytössä, kun koko sakki ollaan niin kuivaa väkee. Ja se on mielestäni kyllä hyvää rasvaa. Ihottumat on kyllä niin kurjia, tiedän tunteen. Itselläni on yläasteelle asti ollut kädet aivan ihottumaiset. Syytä ei löydetty. Kesät oli parasta aikaa. Ja oikeestaan mikään rasva ei täysin auttanut. Ja murkkuiässä itestään otti ja lähti.

Täällä kans " kuumia aaltoja." Erittäin ärsyttävää! Ja hikeä piisaa. Ja tuntuu, että kaikki paidat haisee niin pahalle.

Kylläpäs sinulla noema on ihana äiti. =)

Perttukin tarraa kätösillään kaikkeen mahdolliseen kiinni. Ja vaikka kynnet ei pitkät olekaan, niin silti naarmuja tulee. Kaikkein hauskin saalis on isosikkon hiuskiehkurat!! Sinne kun poika sormensa työntää, niin hippasen kestää, että saa irrotettua.

Meinasin leipoa, mutta eipä ollut perunajauhoja, joita olisin tarvinnut. joten siirtynee. Ja munkkeja pitää kyllä lauantaina tehdä, ne on niin hyviä!!!