Kertokaa parisuhdeongelmianne, pyrin auttamaan ratkaisujen pohtimisessa puoskariterapeuttina
Mielelläni voisin uppoutua pohtimaan parisuhteissa välejä kaihertavia ongelmia ja auttaa keksimään niihin kokeilemisen arvoisia ratkaisuja.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos.
Ei se mitään, mutta kiitos kuitenkin keskustelun nostamisesta!
t.puoskariterapeutti
Suurin ongelmani tällä hetkellä parisuhteen osalta on sen puute. Kuinka siis saisin aloitettua sellaisen? Olisin kiinnostunut löytämään 24-32 vuotiaan kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelmani tällä hetkellä parisuhteen osalta on sen puute. Kuinka siis saisin aloitettua sellaisen? Olisin kiinnostunut löytämään 24-32 vuotiaan kumppanin.
Tässä kyllä melkein parisuhdeongelmiakin kiperämpi kysymys. Todennäköisesti pyrit löytämään pysyvän elämänkumppanin? Parisuhteen voi toki löytää mistä tahansa, toki toisaalla sopivaan ihmiseen voi olla helpompi törmätä kuin taas jossain muualla. Ehkä tehokkaimpana paikkana pitäisin nykyaikana internetistä löytyviä samanhenkisiä ihmisiä. Internetissä parisuhdetta etsiviä ihmisiä on molemmissa sukupuolissa niin paljon, ettei mitenkään mahdotonta ole löytää itselleenkin sopiva.
Toisena potentiaalisena paikkana ehkä jokin sellainen paikka jossa on kokoontuneena samasta asiasta kiinnostuneita ihmisiä: esimerkiksi työpaikka, jokin ryhmäharrastustoiminta.
Aika kliseisiä ehdotuksia, mutta nuohan ne melkein yleisimmät paikat nykyään ovat.
Toki kumppanin voi hyvällä sattumalla tosiaan löytää melkeimpä mistä vaan, vaikka sitten kaupan kassajonosta.
t.puoskariterapeutti
Olin poikaystäväni kanssa 5v yhdessä. Nyt ollaan olti epämääräisessä on/off tilassa noin vuosi ja luulen että haluan takaisin yhteen... mutta en ole varma. Olen deittaillut muitakin tässä vuoden aikana ja tullut siihen tulokseen että suurin osa miehistä on jollain tavalla typeriä (poislukien exäni, joka on mahtava ihminen).
Ongelma on se että jos vietämme pidemmän aikaa yhdessä kangistumme taas vanhoihin kaavoihin, jonka takia erosimme (kiukuttelimme liikaa). Miten teem ratkaisun palatako yhteen ja lopetan tylyn käyttäytymisen ja saan myös hänet harkitsemaan käytöstä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Olin poikaystäväni kanssa 5v yhdessä. Nyt ollaan olti epämääräisessä on/off tilassa noin vuosi ja luulen että haluan takaisin yhteen... mutta en ole varma. Olen deittaillut muitakin tässä vuoden aikana ja tullut siihen tulokseen että suurin osa miehistä on jollain tavalla typeriä (poislukien exäni, joka on mahtava ihminen).
Ongelma on se että jos vietämme pidemmän aikaa yhdessä kangistumme taas vanhoihin kaavoihin, jonka takia erosimme (kiukuttelimme liikaa). Miten teem ratkaisun palatako yhteen ja lopetan tylyn käyttäytymisen ja saan myös hänet harkitsemaan käytöstä uudelleen.
Uskoisin että tärkeintä sun olisi nyt aluksi itse selvitellä sun omat ajatuksesi ja halusi liittyen tuohon yhteenpaluuseen. Ja sitten jos, ja vain jos tulet johtopäätökseen että ihan tosissasi haluaisit vielä palata yhteen, niin sitten vasta toisin asian ilmi tälle entisellesi. Ja jos haluat palata yhteen niin sun tulee olla myös valmis tekemään välienne korjaamiseksi kaikkesi, juurikin ettei tilanne mene samaksi kuin se oli jo ennen eroa. Tietenkin tätä samaa vahvaa tahtoa tarvitaan silloin myös suhteen toiselta osapuolelta.
Jos päädytte palaamaan yhteen niin ensitöiksenne keskustelkaa siitä mikä aiemmin mättäsi ja millä tavoin yritätte estää samojen ongelman syntymisen uudelleen. Niitä aikaisempia ongelmia ei tule vain sivuuttaa, sillä se todennäköisesti johtaa juurikin siihen että samat ongelmat nostavat uudestaan päätään. Yrittäkää suunnitella etukäteen kumpikin, yhdessä keskustellen ja sopien, itsellenne toimintamallit joita sitten pyritte toteuttamaan silloin kun kiukuttaa ja kun tekisi mieli sortua niihin aikaisempiin, suhteelle vahingollisiin toimintamalleihin.
t.puoskariterapeutti
Kannustan parisuhteissa aina mahdollisimman avoimeen ja rehelliseen kanssakäymiseen. Se on mielestäni hyvän parisuhteen peruspilari.
t. puoskariterapeutti