"Orpo myönsi soten valinnanvapauden nollasäästöt: ”Se saa jopa maksaa, että ihmiset pääsevät hoitoon nopeammin”"
Kommentit (4)
Arvauskeskukset palvelevat kuten tähänkin saakka. Rikkaat käyvät yksityisellä, köyhät terv.asemalla, niinkuin tähänkin asti. Itse köyhänä olen aina saanut avun terveysasemalta.
Kaikista pahinta tässä on se, että kuntalaiset ovat ne maksajat. Maakuntien potentiaali koetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Arvauskeskukset palvelevat kuten tähänkin saakka. Rikkaat käyvät yksityisellä, köyhät terv.asemalla, niinkuin tähänkin asti. Itse köyhänä olen aina saanut avun terveysasemalta.
Menot tulevat kasvamaan useammalla miljardilla terveyspalveluja tuottavien yritysten vaatimien voittojen ansiosta ja se raha tullaan leikkaamaan palvelujen määrästä. Ensimmäisenä leikkuriin menevät mainitsemasi terveysasemat.
Muutama vuosi Soten tultua voimaan saavat keskituloiset maksaa itsensä kipeäksi sairausvakuutuksien muodossa ja pienituloiset jäävät kokonaan ilman hoitoa. Amerikan malli, ja sitä Kokoomuksessa sekä Kepussa halutaan. Köyhät kyykkyyn.
Onko teillä varaa laittaa 500€ kuukaudessa sairausvakuutukseen?