Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pottatreenit

25.04.2006 |

Hei!

Meillä on 1,5 vuotias poika, joka hoidossa kakkaa pottaan (ei siis pyydä itse potalle, mutta kakkaa kyllä, kun ruuan päälle laitetaan istumaan potalle). Kotona pottaan kakkaaminen ei onnistu, mutta pissa on tullut pari kertaa puolivahingossa potalla istuessa. Hoidossa on tietty vanhempia lapsia esimerkkeinä, joten ehkä sekin vaikuttaa.

Tiedän, että tuon ikäisellä ei ole vielä mitään kiirettä oppia kuivaksi, mutta koska homma tuntuu olevan hyvällä alulla, niin ihan mielenkiinnosta kyselisin, tietääkö joku hyvää konstia, millä lapsen saisi " rentoutumaan" potalla ja pysymään siinä niin, ettei se pompi koko ajan ylös-alas. Kirjan lukeminen ei toimi meillä :o) Myös jonkinmoiset pottatreeni-ohjeet olis kiva nähdä, jos jollakin olisi tietoa sellaisista.

viivi

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin kanssa ettei meillä tulla ikinä oppimaan potalla istumaan. Tyttö nyt 1v11kk.

N. kk sitten hän vaan yhtäkkiä alkoi ite mennä potalle kun hän joksi ilman vaippaa. Sekä kakalle että pisulle.

Harjoittelimme monella eri tavalla. Ensin suoraan potalle istumaan, ja se ei kyllä onnistunut mitenkään. Sitten ostin sen piennenysrenkaan wc-pönttöön, ja ensin meni hyvin mutta sitten sekin stoppasi täysin. Sitten vaan äiti tai iskä mukaan vessaan ja pidimme neidin kiinni kun hän istui suoraan pönttöön. Siitä se sitten lähti.

Hän ei kyllä vieläkään sano jos on hätä kun on vaippa jalassa. Se vaati sen että hän on ilman vaippaa. Ja tottakai tuli muutaman pissit ja parit kakat lattialle, mutta sehän kuuluu asiaan.

Vierailija
2/3 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli jokunen päivä sitten käynnissä jo melko " tiukkasävyinen" juupas eipäs keskustelu pottailusta.... Sen tiimoilta rupesin minäkin miettimään enemmän tätä potta-asiaa.

Meillä kans tyttö istuu potalla max. 1min ja sitten " puis, puis.." , eli nousee pois ja lähtee juoksentelemaan. Tietää kyllä mitä varten potta on, mutta mitään sinne ei ole vielä tullut toistaiseksi. Meillä myös ei malta lukea yms.. käynnit hyvin pikaisia.

Olen itse ajatellut että aika varmaan auttaa. Vielä puoli vuotta sitten tyttö pelkäsi pottaa niin, että jo nähdessään sen sanoi " ei, ei" ja rupesi itkemään jos istumista ehdoteltiin. No, pakolla ei tietenkään pottailla, ja kun nyt hän siihen jo mielellään istahtaa hetkeksi kun ennen pelkäsi koko kapinetta, niin luotan siihen että jonkun ajan kuluttua malttaa jopa pissiä.

En kyllä nyt antanut vastausta... kun en tiedä keino, mutta näin meillä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mäkin uskon, että tämä tästä ajan mittaan menee omalla painollaankin oikeaan suuntaan. Olis vaan niin mukava, kun osaisi oikealla lailla tuupata lasta asiassa eteenpäin, kun kerran jonkinmoiseen alkuun on päästy.

Muita kokemuksia?