Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisen työsopimuksen jatkaminen uudella sopimuksella

Vierailija
17.05.2018 |

Hei!

Olisiko täällä alan osaajia paikalla? Olen määräaikaisessa työsuhteessa, joka päättyy kesäkuun lopussa. Kaksi kuukautta sitten esimieheni ilmoitti, että työsuhdettani jatketaan uudella sopimuksella vuoden loppuun asti. Nyt eletään jo toukokuun puolta väliä ja uudesta työsopimuksesta ei ole vielä tietoakaan. Asiaa olen tiedustellut työnantajalta, joka kertoo vain paperiasioiden viivästyttävän uuden sopimuksen saamista.

Miten asian laita on, eikö tässä tapauksessa pitäisi olla jo uusi sopimus nenän alla allekirjoitettavana? Vai alanko paniikissa jo etsimään uuta työtä...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli uutta määräaikaista sopimusta ei tule, mutta jatkat töissä, se tarkoittaa, että sinut on vakinaistettu.

Vierailija
2/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla sopius. Suullinen. kyllä se paperikin tulee, onhan tässä kuun loppuun vielä monta viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suullinen sopimus kyllä, mutta se on vain sana sanaa vasten. Eikö tässä tapauksessa työsuhteen jatkumosta (siis jos nyt puhutaan tästä määräaikaisesta sopimuksesta) täytyisi tietää esimerkiksi kuukausi etukäteen?

-ap

Vierailija
4/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut vuoden määräaikaisena, ja tällä aikaa on sopimus uusittu muistaakseni kolme kertaa. Joka kerran olen saanut uuden sopimuksen allekirjoitettavaksi sinä päivänä, kun sopimus alkaa. Aikaisemmissa työpaikoissa uusi sopimus on saattanut olla allekirjoitettavana viikon sisään sopimuksen alkamisesta.

Vierailija
5/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne määräaikaset saattaa kirjottaa uuden sopparin viikkoa ennen kuin edellinen päättyy. Tiedossa on että hommia kyllä riittää mutta se sopimuksen tekeminen kestää aina.

Vierailija
6/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On suullinen sopimus kyllä, mutta se on vain sana sanaa vasten. Eikö tässä tapauksessa työsuhteen jatkumosta (siis jos nyt puhutaan tästä määräaikaisesta sopimuksesta) täytyisi tietää esimerkiksi kuukausi etukäteen?

-ap

Älä hätäile, aikaa on vielä tehdä sopimus.

Vierailija
7/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sähän olet tiennyt jatkumosta jo yli kahden kuukauden ajan...

Vierailija
8/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Edellisessä työpaikassani minulla oli 6 jatkettua sopimusta ja aina sama juttu kuin sinulla. Laillistako? No en tiedä, mutta enpä hirveästi voinut valittaa..., koska silloin sitä ei ainakaan olisi jatkettu. :D

Mutta kyllä aika lailla suulliseen sopimukseen voi luottaa, mutta olisihan se kiva, että sen saisi etukäteen. Ei siinä auta kuin kysellä paperin perään, kunhan ei vaan tarpeeksi ärsytä. Muista "madella" ja pyydellä anteeksi, että joudut jatkuvasti muistuttelemaan...

Ei lohduta sinua, mutta onneksi sain tuon rumban loppumaan ja sain toisesta paikasta vakituisen työn.

Vierailija
9/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut määräaikaisessa sijaisuudessa vuoden ja kuukausi sitten edellinen sopimukseni päättyi. Suullisesti sovimme esimiehen kanssa jatkosopparin ehdoista ja hän sanoi että menee muutama päivä. Lopulta meni se kuukausi ja uudessa työsopimuksessa ehdot olivat muuttuneet ja soppari muutoinkin erittäin huono. En aio allekirjoittaa tuota ja enää ikinä luottaa suulliseen sopimukseen.

Vierailija
10/10 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei ole olemassa mitään määräaikoja paljonko ennen määräaikaisen päättymistä pitää olla uusi sopimus. Aika usein ensimmäisenä työpäivänä tehdään paperit, joskus vasta seuraavilla viikoilla.

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, kunhan sinulla on todistajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän