Rikoslain 4 luvun 5 § mukaan oikeutettu rikkomaan auton ikkunan ja pelastamaan kuumassa autossa värjöttelijän
Koirat, muut lemmikit ja lapset saa pelastaa autosta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005682291.html
Ja tietysti muun ikäiset
Kommentit (12)
Voisin kokeilla poliisin tutka-autoon, kun seuraavan kerran kotikulmilla näkyy.
Ne rassukat ovat pysäköidyssä autossa tunteja kerrallaan kun välkkyvä salamavalo vielä kuumentaa autoa sisältä lisää!
iPhone kutonenkin on jo kuumentunut käsissäni.
Tämä suomen säätilojen muutos ahdistaa minua. Juon Somersbytä ja tahtoisin nyt, että jotkut fiksut ottaisivat asiakseen nämä ilmastoasiat.
Nissan on niin vanha auto ettei siinä ole ilmastointia. Ei sellaista kuin uudemmissa autoissa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ilmastointi on päällä?
Aloitukseen linkitetyssä artikkelissa kehotettiin laittamaan lappu ikkunaan, jossa kertoo että auton ilmastointi on päällä. Tietysti jos autossasi on ilmastointi päällä, siellä sisällä olevat tuskin osoittavat selviä lämpöhalvauksen oireita jolloin hätäkeskus tuskin kehottaisi rikkomaan ikkunaa.
Jos minun autoni ikkunan rikot ja saan sinut kiinni itse teosta, en takaa etten syyllistyisi väkivaltaisuuteen. Jumalauta näitä nykyihmisiä kun kaikkeen pitää puuttua!
Vierailija kirjoitti:
Moottorinkin pitää yleensä olla silloin käynnissä, että kompressori kylmentää sisään tulevan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottorinkin pitää yleensä olla silloin käynnissä, että kompressori kylmentää sisään tulevan ilman.
Toimii samoin kuin webasto.
Joo, meilläkin oli talon pihassa aurongonpaisteessa lukkoliikkeen auto ja siellä sisällä istui joku ukko. Tarkkailin tilannetta 10 minuuttia ja kun se ei muuttunut niin kävin lyömässä auton sivuikkunan rikki. Ukko taisi olla tosi helpottunut saatuaan viileää ilmaa kun päästi semmoisen riemunkirousryöpyn.