Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te pienituloiset ette suostu tinkimään?

Vierailija
16.05.2018 |

Itse olen tällä hetkellä kotona lapsen kanssa ja tulot ovat ihan naurettavan pienet, mutta silti on asioita joista en luovu. Esim. Leivän päälle pitää saada kunnon juustoa (eikä mitään kumijuustoa), kahvi ei saa olla sitä halvinta, satsaan myös laadukkaaseen meikkivoiteeseen :D kuulostaa varmasti typerältä, mutta joku laadukkuus pitää silti säilyttää, vaikka vähän aikaan vielä meidän perhe elää yhden aikuisen palkalla :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkosmetiikka. Onneksi siinä on halvempiakin vaihtoehtoja ja käyttömäni tuotemäärät ovat vähäisiä niin ei mene budjetti miinukselle.

Vierailija
2/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastuksista. Niistä, jotka he ovat itse valinneet ja tuntevat tärkeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsipidennykset. 

Minulla ei ole omia ripsiä käytännössä ollenkaan, enkä jaksa muuten meikata. En käy elokuvissa, en ravintoloissa, kuntoiluni hoidan ilmaiseksi lenkkipoluilla enkä salilla. En muutenkaan hemmottele itseäni. Ripsipidennykset ovat ainoa hemmotteluni ja siitä en tingi. Minullakin on oikeus satsata vähän edes omaan ulkonäkööni, joka luo minulle (henkistä) hyvinvointia. 

Vierailija
4/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen ja terveellinen ruokavalio. Kävin aikoinaan naapurin rouvan kanssa muutaman kerran leipäjonossa, mutta koko perhe oltiin sitä mieltä että ruuasta ei kyllä säästetä. Leipäjonon ruat oli epäterveellistä höttöä.

Toinen on lasten harrastukset, mutta näihin osittain saadaan tukeatukea ettei kaikkea tarvi maksaa itse.

Vierailija
5/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet. Tai en nyt niinkään mitenkää erityisen kalliita vaatteita ostele, mutta paljon. Ja todellakin häpen tätä ja pitää saada tää huono tapa loppumaan, koska joka kuukaus saa elää nälässä.

Vierailija
6/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka, bussilippu, kunnolliset jalkineet (varsinkin talvella), läppäri, kännykkä, netti.

Vierailija
7/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karamellistä.

Vierailija
8/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi pienillä tuloilla kituuttelija perhe. Kaikesta huolimatta ostetaan mahdollisimman paljon luomua. Luomumaidossa on omega-3-rasvahappoja noin 50 % enemmän kuin tavanomaisesti tuotetussa maidossa, lisäksi eläinten väljemmät olot ovat syy meidän perheessä maksaa maidosta enemmän, eli ravintoarvot ja eettisyys ovat pääsyy. Meillä sama kuin aloittajalla eli kahvi ei kaikkein halvinta: Arvid Nordquistin Classic Reko ja tästä ei tingitä :-D Kahvipaketti kyllä riittää pitkäksi aikaan kun juodaan vain yhdet kupit aamuisin kahvia, ei se määrä vaan se laatu ;-) Säästetään puolestaa vaateostoksista ja koriste-esineistä. En ikinä käy ostoksilla lindeksillä, h&m.llä tai vastaavissa ketjuissa. Ostan vähemmän mitä tulee kodin sisustukseen ja vaatteisiin, second handia, mutta joskus saatan teetättää jotain tutulla suomalaisella ompelijalla.

Vierailija
9/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani hoito. Kissa on jo vanhus ja ansaitsee parhaan mahdollisen hoidon ja ruoan, sen lääkkeistä tai eläinlääkärikäynneistä en säästele. Kun lemmikin ottaa, sitoutuu myös huolehtimaan siitä.

Vierailija
10/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joutuu ihan kaikesta tinkimään. On se veemäistä.

Vierailija
11/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka ja kalja. Kaikesta muusta voi tinkiä.

Vierailija
12/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on auto ja harrikka. Minä voisin niistä luopua, tai siis vaihtaa halvempiin mutta se on se mistä mies ei luovu.

Itse olen luopunut kaikesta. Ei ole varaa mihinkään mitä ennen tein. Ei ole varaa shoppailla, meikit vaihtuneet halpiksiin ja edes kampaamoon ei ole varaa. Nytkin hiukset roikkuu alaselkään asti ja raitojen jämät kuivissa latvoissa.

Tai no, kotiäitiydestä en luovu. On tämä sen arvoista 😊 9kk ikäinen ihana poika ja kolme muuta lasta(jo koululaisia) nauttii kun olen kotona. Pari vuotta vielä, sitten alkaa työelämä eikä jaksa mitään ylimääräistä enää. Mutta hei, voin taas tilata kaikkea ja korvata sen etten ole kotona niin materialla*sarkasmia*

Vierailija
13/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Keskusta-asuminen. Keskustasta en pois muuta vaikka mikä olisi, mä en slummissa asu.

- Ruoka: syön just mitä mieli tekee

- Matkustelu, 2-4 ulkomaan matkaa/vuosi on must.

- Shoppailu: vähintään kerran kuussa ostan uusia vaatteita

Palkkani on 21 000 e/vuosi.

Vierailija
14/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tingi mistään.

On minulla rahaa vaikka tulot on pienet.

Vierailija
15/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä. Vierotusoireiden aiheuttamat sähköiskut ovat pahemmat kuin nälän tunteet, joten mieluummin tingin ruuasta

Vierailija
16/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa viikottain neljä tölkkiä. Kissan ruuat, hiekat, jutut. Kahvi. Viherkasvit ja puutarhajutut. Leikkeleet ja jäätelö.

Vierailija
17/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeistä. Vierotusoireiden aiheuttamat sähköiskut ovat pahemmat kuin nälän tunteet, joten mieluummin tingin ruuasta

Jos kyseessä efexor/venlaflaxin niin kestä ne vieroitus oireet äläkä pilaa itseäsi sillä paskalla. Ne ei ikuisesti kestä ne sähköiskut.

Vierailija
18/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikoista. Niistä pidän kiinni ettei joudu pelkkiä nuudeleita syömään.

Vierailija
19/19 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä. Onneksi se on ilmaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi