Mielipiteesi vanhemmasta joka urheilee ennen kuin hakee lapsensa hoidosta
Mitä mieltä vanhemmasta, joka käy 30 min lenkillä töiden jälkeen ennen kuin hakee lapsensa päiväkodista? Mun mielestä todella törkeää, en ymmärrä
Kommentit (30)
Pitää terveydestään huolta. Toki tässä täytyy ottaa huomioon myös se, että onko lapsi kuinka kauan hoidossa. Jos hoitopäivät klo 7-17, niin tällöin hiukan eri asia ja toivottavasti ei joka päiväistä tuo 30min. urheilu.
Riippuu siitä miten pitkä päivä lapselle tulee. Ja miten usein toimii noin. Esim. kerran viikkoon ok.
Ihan hyvä kun pitää kunnostaan huolta.Liikunta on tärkeää.
Mä yritän itse pitää lasten päivähoitoajat niin lyhyinä kuin vaan mahdollista. En pidentäisi omilla vapaaehtoisilla menoillani suotta lasten hoitopäivää.
Mutta jokainen tehköön niin kuin oman perheensä tilanteessa parhaaksi katsoo. Ei ole mun asiani moittia tai paheksua muiden tapoja.
Äiti opetti jo pienenä, että on vaan parempi huolehtia niistä omista tekemisistä eikä puuttua muiden asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Pitää terveydestään huolta. Toki tässä täytyy ottaa huomioon myös se, että onko lapsi kuinka kauan hoidossa. Jos hoitopäivät klo 7-17, niin tällöin hiukan eri asia ja toivottavasti ei joka päiväistä tuo 30min. urheilu.
Naapurilapset hoidossa juuri tuon 7-17. Kaksi vilkasta poikaa: duunattu vuoden-puolentoista ikähaarukassa. Helpompi pitää tarhassa niin pitkään kuin mahdollista. Iskukki pääsi duunista jo varhain iltapäivällä, mutta kävi salilla jne ennen kuin haki riiviöt tarhasta. Joka jumalan aamu pienempi huusi kuin syötävä klo 6:30 ulkona, kun reppanaa kuskattiin pimeällä hoitoon.
Fiksua. Koko perheen kannalta hyvä asia.
Olen joskus käynyt aamulla vietyäni lapsen hoitoon. minulla on vapaat työajat. Lapsi on hoidossa max. 9-16, mennyt 3-vuotiaana vasta hoitoon, nyt on 4v.
Perhe voi hyvin, kun vanhemmat voivat hyvin. Siksi monet vanhemmat pyrkivät siihen, että lapsi haetaan mahdollisimman myöhään, jolloin saa itselleen töiden jälkeen 1-3 tuntia vapaata aikaa, jolloin ehtii harrastamaan jne. Lapsi hoitoon klo 7.30 ja pois hoidosta klo 17.30. Lapsihan on ammattikasvattajien kanssa koko päivän, on kavereita ja saa tehdä kaikkea kivaa, joten miksi hakea kotiin katsomaan tabletilta piirrettyjä?
Iso peukku vanhemmille. Ei ole helppoa kasvattaa mukuloita tässä järjettömien vaatimusten maassa. Parempi siis hengähtää silloin kun pystyy, lapsikin voi silloin paremmin.
Lapsen paras on olla kaukana vanhemmista!
Minulla ainakin vaikuttaa henkiseen hyvinvointiin negatiivisesti, jos en pääse säännöllisesti liikkumaan. Jos olisin yh, varmaan toimisin kyseisellä tavalla. En myöskään tuomitse, jos joku tekee noin, vaikka olisi koko perhe yhdessä.
Niin..moni vanhempi kysyy lasta hakiessa onko nukkunut että saisi maahdollisimman pian laitettua lapsen nukkumaan. Lapset viettää enemmän aikaa päiväkodissa kuin kotona. Mitä pienempi sen pidempi päivä.
Moni vanhempi käy myös kaupassa ennen kuin hakee lapsen. Aina samat vanhemmat myöhässä. Myös meillä on työaika.
Mä teen välillä noin, jos mulla on lyhyempi päivä. Opiskelen siis päätoimisesti (amk) ja välillä koulupäivät saattaa olla esim. 12-16. Tällöin saatan viedä lapsen jo 10, teen vähän koulutehtäviä/käyn lenkillä/kaupassa tms ja menen sitten vasta kouluun. Tai vastaavasti jos pääsen esim 12 tai 13, teen ensin omia juttuja ennen kuin haen lapsen, koska tämä nukkuu jokatapauksessa tohon aikaan. Välillä ihan soitan.ja kysyn, vieläkö lapsi nukkuu, että tulenko jo hakemaan, vai haenko vasta 14-14:30?
Mun lapsella tosin tulee muutenkin lyhyitä päiviä ja arkivapaita sillointällöin. Meni päiväkotiin vasta 3-vuotiaana.
Toisaalta jos lapsi on joka päivä hoidossa 8-9h niin ei ole ok käydä lenkillä vielö oman työpäivän päälle ennen lapsen hakua. Samoin myös mun veren saa kiehumaan nää "kesälomailijat" joiden lapset on päiväkodissa koko hela sommaren :/
30min.aika lyhyt. Jos siis urheilusta puhutaan. 1,5H lenkki normi
Juoksen usein töistä kotiin, siihen kuluu suurinpiirtein tuo 30min. Pitäisikö minun sen sijaan nyt alkaa kulkea bussilla jottei lapsi kärsi?
Vähän riippuu kuinka pieniä lapset on ja onko isästä mitään apua. Miksi isä ei voisi olla lasten kanssa lenkin ajan? Voisihan sen urheilun sijoittaa aamuunkin ennen työpäivää.
Miten joku tietää esim toisten työajat niin tarkkaan? Itse olen freelancer, saattaa käydä niin että joku työ on tosi kiireellinen ja palautettava esim klo 12. Sen jälkeen joku tiedosto saattaakin olla myöhässä, ja tulee sopiva rako käydä lenkillä. Sitten tuleekin taas kiiretyö jne... Onneksi omat lapset on jo koulussa niin ei kukaan kyttää meidän päivähoitoaikoja.
Kuulostaa hyvältä. Omalla ajalla lataa akkujaan että jaksaa paremmin perheen kanssa. Suosittelen.