Että mua sieppaa
1.5 vuotta sitten meillä nousi vuokra niin kovaksi, että sanoin miehelle, että etsitään edullisempaa asuntoa pikkuhiljaa. Etsiminen jäi minun kontolle, mies ei laittanut asian eteen tikkua ristiin. Yritin näyttää hänelle jos löysin jonkun kiinnostavan asunnon, mutta mies ei oikein ottanut kantaa tai sanoi ihan kiva tai ei mulla ole nyt aikaa, ihan sama.
No, kerran sitten aamulla löysin kivalta paikalta edullisemman asunnon ja menin työpäivän jälkeen sitä yksin katsomaan, ilmoitin miehelle että teen näin. Olisin halunnut jutella hänen kanssaan kun tulin näytöstä, mutta hänellä ei ollut aikaa, piti mennä pyörää rassaamaan.
Asunnon omistaja soitti ja sano,i että saisimme asunnon ja otin sen, koska olisi mennyt heti muille jos olisin alkanut empimään. Siitäkös sota syttyi, että en ole kysynyt miehen mielipidettä ollenkaan. Hän alkoi kuitenkin jo tottua ajatukseen mutta kun pääsi katsomaan asuntoa, niin ei kelvannut. Mies on siis työtön ja minä olen töissä, rahaa ei ole mihinkään kattohuoneistoon.
Aloimme sitten kuitenkin laittamaan uutta asuntoa, irtisanoin vanhan vuokrasopimuksen, haimme Ikeasta vähän uutta kalustetta, siivoilimme ja muuttokin oli sovittu. Sitten mies ilmoitti, että ei voi muuttaa. No ei siinä auttanut kuin anella vanhan sopimuksen irtisanomisen peruutus ja ilmoittaa uuden asunnon omistajalle, että homma peruttu.
Nyt mulla on pari tonnia velkaa vakuuksien ja huonekalujen ja päällekkäisten vuokrien vuoksi ja ylimääräisiä huonekaluja ja armoton vitutus. Miestä ei näy kotona kun on nyt niin vaikeaa ja jos yritän soittaa niin ei vastaa, tai sanoo minulle korkeintaan, että laita pääsi kuntoon. Minä? Kumpi tässä nyt on hullu, mies vai minä? Minä varmaan kun suostuin tähän kaikkeen pa*kaan.
Haluaako joku idiootin miehen ja uusia Ikean huonekaluja? Laitan samaan kuormaan tulemaan. Ilmaiseksi lähtee.
Kommentit (6)
En myöskään tajua, miksi peruit muuton. Olisit vain sanonut, että nyt on vanha sopimus jo irtisanottu ja vuokrasopimus uuteen allekirjoitettu eikä sitä enää voi muuttaa. Täysin kohtuutonta, että otat tuosta taloudellisesti takkiisi.
Hiukan kyllä erikoinen tilanne jo alkujaan. En olisi tehnyt lopullista siirtoa ennen miehen hyväksyntää/kuittausta. Miten on mahdollista, ettette saa lainkaan puhuttua? Tuleeko mies sieltä pyörää rassaamasta aina suoraan sänkyyn ja lähtee pyörätalliin, ennen kuin heräät, vai? Siis miten ei ehdi puhua? Vai eikö vain halua? Tuollaisessa tilanteessa pitää vain pakottaa puhumaan ja sanomaan selvän mielipiteen & esittämään ratkaisuehdotuksen liian korkeaan vuokraan. Pakkohan asia on jotenkin ratkaista ja hoitaa.
No pakkohan se oli perua, kun hän ei olisi suostunut siinä asumaan ja yksin se olisi ollut liian kallis maksettavaksi.
Miehen puheista olin käsittänyt, että ei ole niin väliä sillä asunnolla, ajattelin että tajuaa tilanteen ja tyytyy minun valintaan kun ei kerran ottanut kantaa vaikka useampaa asuntoa hänelle ehdotin. Ei ollut kiinnostunut lähtemään näyttöön. Yhteen näyttöön oli kerran muka tulossa, mutta perui viime hetkellä ja menin sinnekin yksin.
Missäpäin nämä ilmaiset huonekalut ovat? Olen muuttamassa parin viikon päästä Pirkanmaalla ja huonekaluista on puutetta.
Mies kuulostaa idiootilta, joten häntä en ottaisi. Toivottavasti sinäkin ap tajusit, että ansaitset parempaa kuin tuollaisen aikuisen lapsen riippakiveksi.