Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisten tiistai***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYMPÄÄNTYMINEN RASKAUTEEN: ei ole havaittavissa... ainoo mihin tympäännyn on tää kotona oleminen kun ois ulkona noin ihanaa ja kaunista. oiva sää istua hiekkalaatiokolla tytön kaa :(...

PICAPICA: mie kannatan isommalle vauvalle (4kk->) hihatonta unipussia, ja yksi kerros fleeceä oli ainakin meillä aivan riittävä... ja kun talvella oli sisällä viileempää niin siihen vaan tytölle sit päälle peittoa tarvittaessa. Pienemmälle vauvalle ostin nyt lindexiltä semmosen trikoisen pussin missä pitkät hihat... nää vaan miun aatoksia asiasta... Unipussin malliksi sie et oikeestaan tarvi muuta kuin esim potkupuvun yläosaa... niin mie tein tytölle pussin.. eli potkaria mallaten tein yläosaa ja siitä melkonopeesti vähän levensin ja pituutta voi tehdä ihan sen mukaan minkä kokoselle pussia aikoo.. ja olkaimista voi pituutta sitten vielä säätää.... Pienelle vauvalle (jolta pitää ehkä öisin vaihtaa vaippaa) suosittelen pussia minkä saa alhaalta auki.. Isommalle riittää mielestäni hyvin umpinainen malli, eli pujotetaan vaan yläosasta päälle....

SOKERIRASITUS TESTI on miula huomenna... ihan vaan siksi kun pissinäytteissä on sokrut aina plussalla..

KATZU: miulta kans otettiin klamydia kun mulla alko nää alapääturvotukset.. Mulla se ainaski otettiin virtsasta... enkä tosiaan ymmärrä että miksi.. Samoin valkovuodosta ottivat näytteet vaikkei mulla ole mitään oireita, mutta lääkäristä sitä oli niin paljon MUTTA minun käsittääkseni se on aivan normaalia... no anyway, kaksi näytettä jo valkovuodosta otettu ja labra ei saa selviä tuloksia... joten kolmas näyte on annettava tällä viikolla... joku lääkäri miule vielä joskus sano, että kaikilta naisilta löytyy noita bakteereja sieltä alapäästä jos niitä vaan tutkittas, eli jos ei oireita ole on tutkimukset ja lääkkeet hänen mielestään turhia..... tiedä sitten...

nyt soffalle...

Vierailija
22/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERUTUS: Todella kurja kuulla, kuinka ihmiset reagoivat tappouhkauksillaan ym. Omaisilla tietysti on tuskaa, mutta surullista, että purkavat sen näin. Ja hiukan kauempaa tilannetta seuraavien pitäisi ymmärtää, että tuska on kova myös teidän perheessänne. Hirveä on ihmismieli, kun pitää toisten pahaa oloa vielä lisätä. Mutta edelleen voimia ja yritä jaksaa kaiken huolen keskellä.

PUUHIS: Pikkumaiselta tosiaan taloyhtiönne asiat kuulostavat! Ei taida olla paljon lapsiperheitä taloyhtiössänne? Tai sitten on joitain tosi niuhoja lapsettomia.

PEPPER: Samaa mekin ollaan pihalla naurettu, että ihmiset heräävät keväisin kotikoloistaan esille ja lapset ovat kasvaneet. Hauskaa on nähdä pitkän talven jälkeen ihmisiä pihalla hymyssäsuin. Meillä on aivan ihana taloyhtiö ja loistavat naapurit. Viikonloppuna grillailtiin porukalla taloyhtiön grillissä ja ihmiset istuivat iltaa viiniä maistellen (...paitsi minä vichyä...).

OPEMAMMA: Mukavia äitiysvaateostoksia! Toivottavasti löytyy kivoja vaatteita.

RASKAUS JA KYLLÄSTYMINEN: Minä en ole vielä kypsynyt olotilaani. Tuntuu oikeastaan, että aika on mennyt tosi nopeasti. Haaveilen vielä vapaapäivistä mahan ja esikoisen kanssa, joten enemmän odotan töiden päättymistä. Yhtään ei olla valmisteltu kotiakaan vauvaa varten. Uskon, että niitä pitkiä päiviä ehtii tulla sitten heinäkuussa ja mahdollisesti elokuun alussa, joten silloin varmaan kasaillaan vasta hoitopöydät ym. kasaan ja järkkäillään huoneet kuntoon.

Liikuntaa kyllä kaipaan ja kateellisena katselin miestä aamulla, joka palasi tunnin lenkiltä hikisenä ja ihan endorfiineissa... Sanoikin " säälivänsä" minua, kun en voi liikkua vanhaan malliin. Ja kaipaan myös punaviini-iltoja. Toisaalta alkoholittomuuten on helppo sopeutua, kun on hyvä syy, mutta minulle pieni määrä viiniä on hyvän ruuan kanssa nautinnon lähde. Mistään dokailuista en välitä, enkä pippaloita kaipaa.

Pantteri 26+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää niin sekaisin että pakko kokoajan tehdä jotain, eilen imuroinkin jo kaks kertaa, kaiken muun ohella:) Tekeminen helpottaa.

valkovuoto on miulla lisääntyny/alkanu nyt viimeisten kahen viikon aikana, en oo osannu huolestua..eikä kai tarvitsekkaan Neuvola on onneksi jo torstaina niin pääsee vähän mittailemaan verenpaineita ym, mitkä on pakostakin katossa aina hetkittäin.. Tänään oli taas yhessä lehdessä niin perse-kirjotus nuorista kuskeista yleensä että olis tehny mieli heitellä jotakin ympäriinsä ja huutaa..(ihan uusia puolia paljastuu minustakin...)..

Lääkäri-neuvola oli vissiin parin viikon päästä ja sokerirasitus samoin. Tähän väliin mahtuu myös kaksi perhevalmennusta, joista toinen jo huomenna jne... masu pitää osaltaan kiireisenä ja hyvä niin.

Tänään ajattelin oll käymättä porukoilla, siellä on taas kuulemma kokoajan n.10 veljen kaveria ja kriisi ihminen jututtamassa kaikkia. En tiedä onko parempi vai pahempi olla poissa sieltä, pirun rankkaa olla siellä, mutta pirun rankkaa olla täälläkin kun kokoajan tekis mieli soittaa ja kysyä onko mistään kuulunu mitään ja kuinka ne jaksaa..

Eilen tajusin että on vasta alkuviikko..tää tilanne tuntuu jo kestäneen vähintään sen kolme viikkoa...

*jauhamiseksi meni taas*...

nyt vaikka haravoimaan..

kerutus ja naatti-vauva 22+1

Vierailija
24/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan pakko kommentoida tuota taloyhtiöasiaa. Meidän yhtiössämme on paljon lapsia ja ääniä kuuluu pihalta, kesäisin varsinkin, aamusta iltaan. Minusta kaikille nipottajille voi sanoa, että lapsetkin ovat talon asukkaita ja heilläkin on oikeuksia. Sitä paitsi vanhemmilla on taloyhtiön osakkaina myös oikeus olla päättämässä, mikä on sallittua. Eikös muuten ole niin, että kaikki mikä ei ole yhtiön säännöissä kiellettyä, on sallittua?

Vierailija
25/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla vaan semmonen huuhaa ilmoittamaan, että kävin tekemässä testin (googletin boy or girl, joku amerikalainen it´s a boy or girl-testi) ja vastaus oli että 65%tod.näköisyydellä tulee tyttö. Kun olen kerta menossa huomenna sinne 4D-ultraan, niin sittenpä näkee kuinka oikeassa mokoma testi oli... VAiko totaalisen väärässä...??

Kerrottakoon, että esikoisen aikaan tein saman testin ja tyttöä näytti, ja tuollahan tuo neito koisii.. :)

Hihh.

Katzu ja asukki 25+5

Vierailija
26/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

TALOYHTIÖT: Juuri muutama viikko sitten oli Hesarissa juttua noista rivitalojen lapsikäytännöistä, ja mulle jäi siitä jutusta sellainen kuva, että lapsilta ei voi kieltää leikkimistä yhteisellä pihalla. Että he ovat talon asukkaita siinä missä isommatkin ihmiset. Kyseisessä jutussa oli jotenkin kai rajattu se osa pihasta, jota lapset saivat käyttää tai jotain. Harmi, etten muista tarkemmin. Järjestyslakia kai ainakin tarvitsee aina noudattaa, mutta en kyllä tiedä, voidaanko mitä tahansa kieltää talon omilla järjestyssäännöillä, vaikka yhtiökokous olisikin ne säännöt hyväksynyt - onko meillä ketään juristia palstailemassa/sukulaisisas/tutuissa? No, yleensä kai näissä nipotuksissa ei ole kyse järjestyssääntöjen noudattamisesta vaan vaaditaan vielä paljon niitä tiukempaa linjaa. Järjellinen taloyhtiö ja naapurit on kyllä iso onni! Äidin taloyhtiössä riitelivät juuri kymmenen (10) vuotta roskakatoksesta. Itse olen asunut jonkun aikaa sellaisessa talossa, jossa mm. polkupyörää piti pitää varastossa nimetyllä paikalla sentilleen oikeassa kohdassa... Onneksi nykytalomme on täynnä mukavia ihmisiä ja kokoukset ovat leppoisia myös. Kun muutimme taloon, isännöitsijä toivotti tervetulleeksi ja käski tehdä pian lapsia, että saadaan vähän elämää taloon!

SF-MITTA: Olen täällä pikkuisen huolestellut, kun viime kerralla neuvolassa se ihmeellinen sf-mitta mitattiin ekaa kertaa, mutta mistään käyristä ei neuvolantädin sijainen sanonut mitään eikä siitä, mitä se luku oikein tarkoittaa ja miksi se ylipäänsä mitataan. Ja sitten etsin nyt hulluna netistä, että löytyisikö niitä ihme ylä- ja alakäyriä, joista ihmiset tuntuvat kirjoittelevan, että voisi vertailla sitä omaa senttimääräänsä niihin. No, ei löytynyt netistä, mutta löytyi sitten lopulta sieltä neuvolakortin takapuolelta! Aika looginen paikka, kieltämättä... (Ja tulos oli siis 22-viikolla, että ollaan juuri yläkäyrällä. Tänään ja eilen tuntuu kyllä, että maha on pienentynyt, kun on täytynyt farkkujen kuminauhojakin vaan kiristää ja silti housut tuntuu valuvan päältä. Tai sitten ne kuminauhat vaan on käytössä venyneet, nappikin irtosi jo eilen.)

Merta edempänä kalassa,

Picapica ja Peukaloinen 23+6 edelleen

Ja Hannelille kiitokset unipussi-infosta! Mulla onkin sopivasti iihanaa kengurufleeceä varastossa, ei kun askartelemaan.

Vierailija
27/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmetyttää sellainen nipottamisasenne, ettei lapset saa leikkiä pihalla tai piirtää asfalttiin liiduilla...

Meillä on käynyt hyvä tuuri nykyisen taloyhtiömme suhteen. Kyseessä on reilu vuoden vanha uudiskohde, joten olemme kaikki " alkuperäisasukkaita" . Taloyhtiössä on kaksi rivitaloa, joissa ei hirveästi asu lapsia ja sitten muutama paritalo, jossa taas kaikissa on pienet lapset. Meidänkin seinänaapurissamme on täsmälleen poikamme ikäinen poika ja muissa paritaloissa noin 1-5 vuotiaita lapsia. Jokaisessa vähintään yksi. Se on luonnollisesti tehnyt taloyhtiöömme sellaisen hengen, että lasten ääniä ja leikkejä hyväksytään jne. Yhteen hiileen olemme tekemässä pihapiiriämme turvallisemmaksi ja lapsiystävällisemmäksi. Miehelle juuri eilen totesin, että kun jossakin vaiheessa tuosta pois muutamme, niin sitä yhteisöllistä tunnetta ja samanlaisessa elämäntilanteessa olevien naapurien olemassaoloa en haluaisi menettää. Ovat ne niin tärkeitä asioita ja vaikuttavat asumisviihtyvyyteen.

Vierailija
28/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä taloyhtiö asiassa. Pahin valittaja on kahden lapsen äiti itsekkin. Taitaa olla 2-3 luokkalainen poika ja 4-5 luokkalainen tyttö. Asuvat suoraa meijän alapuolella. Me asutaan vvo:lla vuokralla. Kun vaan saatais säästettyä lainaan takuut niin päästäis pois täältä. Syksyllä tosiaan vasta tänne muutettiin silloin ei ollut mitään sanomista. Kerrottiin ystävällisesti mitkä ovat taloyhtiön säännöt ja käytäntö. Eli tyyliin lapset eivät saa mennä yksin grillikatokseen, parkkipaikka ei ole leikkipaikka mitkä nyt ovat ihan selviä asioita. En meinaa jättää tätä asiaa tähän kun sais vaan isännöitsijän kiinni niin kysyn häneltä mitä järjestyssäännöt tästä sanovat.

Edellisessä rivitalo taloyhtiössä joka oli kaupungin. Siellä lapset saivat leikkiä rauhassa, sai kiipeillä puihin, ajella pyörällä ihan rauhassa. Jouduttiin lähtemään vesivahingon takia oli jo niin paha että seinät olivat jo homeessa ennenkuin huomattiin. Remontissa meni useampi kuukausi ja Kaupungilla ei ollut tarjota silloin sellaista asuntoa mikä oltaisiin hyväksytty niin muutettiin tänne. Ja kun jouduttiin koulut ja eskarit vaihtamaan niin aateltiin että jäädään tänne varsinkin kun tää asunto oli isompi kuin vanha ja vuokra pysyi samana.

Tää valittaja ei tullut mulle edes itse sanomaan vaan kuulin kun parvekkeelta kirosi asiaa. Ja seuraavana päivänä eräs naishenkilö tuli ystävällisesti kertomaan että ei ole suotavaa piirtää pihaan. Ehdotti jopa toista paikkaa tilalle missä lapset voisivat piirtää. Mutta ei omassa pihassa. Ei mulla tätä naishenkilö vastaa mitään oo mukava ihminen tullaan hyvin toimeen mutta tähän valittajaan menee hermo kun ei voi tulla sanoon suoraa.

No onneks tää valittaja nainen on päivät pois töissä niin saadaan rauhassa olla aamupäivät ulkona. Eikä sen oma poikakaan mikään kullannuppu ole ja on hienosti oppinut äidin valittamisen taidon kun eilen oltiin saman aikaan ulkona tuli mulle sanomaan että mun äiti ei tykkää noista piirrustuksista. Kauhulla odotan kesää kun tulee oltua lasten kanssa enempi ulkona että mitä siitä sitten tulee. Ei oo edes kesämökkiä jonne vois kesäksi mennä. Kai se keksii sit syksyllä valittaa kun vauva itkee öisin.

Kiitos teille että sain purkaa tätä mielipahaa.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukki 23+5

Vierailija
29/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on semmonen piha ettei siinä voi tehdä mitään lasten kaa... on niin karu että.. johtusko siitä et tässä on asunu vaan vanhuksia.. No nyt meidän rapussa asuu kaksi lapsiperhettä ja olen huomannu että naapurirapussa käy tosi usein jollain lapsenlapsi kylässä, voiskohan tähän vedoten pyytää vaikka keinua tohon pihaan?? En tiedä, mummoille on nuo pirskatin kukat niin paljon tärkeempiä, ja neki on niin hirveen näkösiä että... Onneks meillä on useampi leikkipuisto tässä ihan lähellä,mut ois kyl kiva jos joskus ei tartteis mennä ku omalle pihalle vaan...

Vierailija
30/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhapetelle tsemiä vaan taloyhtiö" tappeluun" . Me asutaan myös vuokralla. Yläkertaan muutti uusi naapuri, ja meteli on kyllä sen mukaista. Viikko sitten lensi televisio parvekkeelta pihalle. Onneksi ei kukaan jäänyt alle.

Kerutukselle myös voimia jaksaa eteenpäin. Onneksi perheesi saa kriisiapua.

Neulomisgallup: en ole neulonut enkä ommellut, enkä aiokaan. Sinänsä olis hienoa jos osaisin, mutta kun en osaa. Tähänkin asti pärjätty saaduilla ja ostetuilla neulevaatteilla ja muilla, niin pakko kai on pärjätä tästä eteenpäinkin ;)

Valkovuodosta: Mulla kanssa se on aika runsasta ja täällä valitinkin jo niistä pissavaivoista. Neuvolassa ei ole ollut se " mun" täti paikalla, joten mitään selvyyttä en ole saanut. Ärsyttää tämä tilanne. Musta sais kyllä ottaa vaikka ihan kaikki testit, kunhan vaan löytyisi syy tähän inhottavaan olotilaan. Huomenna soitan taas neuvolaan, jos sitten saisin jotain lisätietoa. Harmittaa sekin, kun mun oma lääkitys on kuulemma taas vähän rempallaan, mutta puhelimeen vastannut ei osannut sanoa, että miten. Heidän piti konsultoida siitäkin lääkäriä ja soittaa mulle takaisin, mutta höpön höpön. Kukaan ei ole soittanut.

KLAMYDIASTA sen verran vielä, että se on kuitenkin todella yleinen sukupuolitauti nykyään, joten ei siitä testaamisesta kannata turhaan ottaa stressiä. Se alkaa varmaan nykyään olemaan aika vakio jos vähänkin on jotain ongelmaa siellä päässä. Tarkoitus on aina hyvä, ei siinä ketään nöyryyttää haluta. Ja ehkä mä olen vähän epäilevä luonne, mutta en pysty edes omasta puolisostani sanomaan, että olen aivan täysin 100% varma, ettei hän ole ollut muiden kanssa. Tokikaan en epäile sellaista, mutta ihmeellisempiäkin asioita tapahtuu. Mä voin taata ainoastaan itseni ja oman pettämättömyyteni, en kenenkään muun. Ja siis haluan korostaa, että meillä on pitkä parisuhde, eikä mun tietääkseni mieheni ole minua koskaan pettänyt. Useimmiten se kuitenkin on se vaimo tai tyttöystävä, joka asiasta viimeiseksi kuulee. Vielä siis painotan sitä, etten tarkoita, et jonkun puolisot nyt heitä pettää, mutta se mahdollisuus aina on. Eikä lääkärit voi ottaa vaan asiaa totena, jos sanotaan, että me ei käydä vieraissa...

Tulipa taas vaahdottua

Jamssa rv24+3

Vierailija
31/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvola käynti. Kävin eilen sokerirasituksessa ihan turhaan. Ekassa raskaudessa kävin, tokassa ei ehdoteltu, kolmannessa ehdotettiin - kieltäydyin ja tappelin terkan kanssa koko raskauden ajan, nyt lupasin mennä - tulipahan rääkättyä itteä. Koskaan ei ole ollut valkuaista virtsassa ja verensokerin pikamittaukset on ollu ok - ongelmana vaan on ollu painoindeksi joka ylittää pikkasen raja-arvon. Arvot olivat hyvät REILUSTI alle raja-arvojen. Sokeriveden litkiminen ei tuottanut minkäänlaisia tuntemuksia...ainoastaan psyykkistä ärtymykstä. Jos (epätodennäköistä) vielä raskaaksi tulisin en kyllä suostuisi ko testiin menemään. No se siitä.

Meillä lääkäriä tavataan vaan viikolla 14 ja 36, joten ne rutiinit tehtiin tarkastuksen yhteydessä - kaikki OK.

Masukin syke oli 140 - eli kumpi sieltä nyt olisi tulossa?

Minä en ole vielä kertaakaan tehnyt raskaustestejä. Olen aina ollut varma-asiasta ja kiikuttanut näytteen neuvolaan. Kun olen soittanut tuloksista olen voinut sopia käyntiajankin. Nyt viimes taisi viikkojakin olla takana jo 8, joten eka käynti sovittiin reilun viikon päähän. Aikaisemmilla kerroilla ilmoittelin vähän aikaisemmin. Eka raskaus pääsi hiipimään viikoille 6-7 muistaakseni, ennenkuin hoksasin mistä oli kyse. Tämä oli ainut yllätys, muita osattiin vähän odotellakin.

Nyt en ole ennättänyt neulomaan, pitäisi aloittaa - kaikki mutkin ovat saaneet jotakin uutta omaa.

Nyt alkaa loppuun koneesta akku, joten täytynee lopetella, tulipahan purettua sokeripainajaista...kädet mustelmilla!

t. Kretu

Vierailija
32/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Voimia Kerutukselle. Todella surullinen tapaus. Järkyttävää, että veljesi saa tappouhkauksia. Toivottavasti tulevaisuus tuo veljellesi hyviä asioita tämän painajaisen jälkeen.

Tänään oli pitkästä aikaa neuvola. Muuten kaikki hyvin, hemoglobiinia vaan on nyt pakko saada ylös, se oli 107. Olen ollut laiska noitten rautatabujen kanssa. Painoa oli tullut juuri sopivasti 500 g/vko. Nyt otettiin ekaa kertaa sf-mitta, se oli 18,5. Alakäyrällä on, mutta ei kuulemma syytä huoleen. Neuvolan täti ihasteli, kun vauvan liikkeet näkyivät niin hyvin. Nyt sitten kelan papereita täyttämään, pääsispä jo pian äitiyspakkauksen kimppuun!

Seuraavaksi on toinen lääkärineuvola. Vapaita aikoja oli vain kahdelle sopivalle päivälle, ja huonot vaihtoehdot sain: toisena päivänä paikalla on lääkäriopiskelijoita ja toisena kuka ties sijainen lääkärinä. Otin sitten tuon jälkimmäisen vaihtoehdon. Myöskään ekassa neuvolalääkärissä ei ollut vakituinen (nais)lääkäri paikalla, vaan mieslääkäri sijaisena. Toivottavasti ei tule taas tuo sama mies! En tuntenut oloani yhtään mukavaksi, kun tuo mieslääkäri ei puhunut juuri mitään tutkimusta tehdessään. Ei voinut edes lopuksi sanoa: ”saat nousta ja pukea” tms. Todella tyhmä olo maata pöydällä alapää paljaana ja ihmetellä, onko tämä tutkimus nyt ohi. Kysyin sitten itse, saanko nousta. Ärsyttävää! Ajattelin kuitenkin, että tuo mieslääkärikin on pienempi paha kuin opiskelijat. Tulipas nyt vuodatusta, jonkun mielestä varmaan ihan turhasta.

Tänään on 4d-dokumentissa aiheena ”kohdunryöstäjät”. Luin selostuksen tuosta ohjelmasta, ja kai sen katson, vaikka voi tulla painajaisia… Yhdessä elokuvassa oli myös hirveä kohta, jossa juuri synnyttänyt nainen tapettiin ja vauva vietiin. Onneksi Suomessa ei ole tuollaista.

Kolme työpäivää vielä, niin sitten mulla alkaa ihana neljän päivän vapaa! Perjantaina menemme miehen kanssa teatteriin ja johonkin kivaan paikkaan syömään. Vapusta ei vielä tiedä, olemmeko kaksin kotona vai kutsutaanko jotain kavereita.

Mulla olisi kova hinku päästä uimaan pitkästä aikaa. Kun ei tiedä, voiko ensi kesänä uida. Joku teistä oli ollut kylpylälomalla vähän aikaa sitten. Se kuulosti ihanalle. Voisi mennä jonakin vapaapäivänä vaikka Naantalin kylpylään.. Voisihan sinne mennä yksinkin, jos ei saa ketään kaveria mukaan. Jotenkin vaan suurempi kynnys mennä yksin. Nyt lopetan höpinät.

Terveisin Mantse 24+2

Vierailija
33/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ollut kivan paljon juttua tänään :) Mukava lukea vaikka ihan joka päivä ei tulekaan itse kirjoiteltua.

Hauskaa viihdytystä tämä palstailukin. Meillä ei ollut tänään niin aurinkoinen päivä kuin eilen ja toissapäivänä. Yritin olla koiran kanssa puolen päivän aikaan vähän ulkona, mutta olikin tuulisempaa ja auringon edessä jotain harsoa ollut koko päivän eli ei tullut mitään siis auringossa löhöilystä. Mulla on kiva uusi aurinkotuoli tuossa takapihalla, jossa on ihan melkein yhtä mukavaa kuin olkkarin sohvalla :)

KUTOMISESTA:

Ja minä olen juuri siellä ulkonakin ollessa kutonut vauvalle nyt villahousuja ja villaliiviä. Sitten olen tehnyt pienet villasukat ja pienen hatun ja villatakin. Niin ja sen lisäksi aikaisemmille kesken menneille vauvoille olen myös ehtinyt kutoa eli n. 60-70 senttiselle vauvalle on siis paljon kaikkea jo olemassa :) Mutta niiden tekeminen vain on niin kivaa, että ei malta olla tekemättä.

SOKERIRASITUKSESTA:

Mua ei ole sinne määrätty, mutta tehtiin sellainen joskus ihan huvin vuoksia miehen kanssa niinkuin tieteellisenä kokeena siis ilman raskautta. Ja sellaisen sokerimäärän vetäminen on kyllä tosi yököttävää. Huvinsa kullakin :) Silloin mulla oli joku ruokaremontti menossa, koska ruokavaliossa oli silloin todella parantamisen varaa.

VALKOVUODOSTA:

Joo mullekin on sanoi yksi erikoislääkäri, että valkovuoto on tosi normaalia raskaudessa eikä kaikkea olisi syytä niin agressiivisesti hoitaa ja oli pikkasen sillä linjalla, että ceridal intiimiä jos jotain kutinaa tms.

Kerutukselle jaksamista tällekin päivälle, ota päivä kerrallaan...

Opemamma: No toivottavasti löysit jotain kivaa ja muodikasta vaatetta anopin kanssa kauppareissulta. Munkin piti tänään viettää päivää anopin kanssa konsertin merkeissä, mutta jätin sen nyt väliin tän masun takia. Onneksi löysi korvaavan ihmisen viereensä istumaan. Meilläkin on hyvät välit anopin kanssa. Auttaa meitä koiran hoidossa ja kaikessa jos on tarvetta eli ei valittamista ainakaan vielä. Katsotaan miten sitten kun eka lapsenlapsi syntyy. Sellainen suklaakeksien salaa syöttäminen on kyllä tosi ikävää. Just sellaista saattaisin kuvitella mistä joku kirjoitteli ;)

Pia rv 26

Vierailija
34/34 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pitkä pino tältä päivältä, mutta hyvä niin. Kellokin on jo aika paljon, mutta ajattelin tulla raapustamaan muutaman rivin.

Kerutukselle edelleen kovasti jaksamista ja tietysti muullekin perheelle!

Neulomisgallup: Meikäläisellä ei oikein ole taitoa neulomiseen, mutta onneksi äitini on kova neulomaan ja samoin mummoni. Nyt taitaa olla kaapissa jo muutama villa-asu odottamassa. Itsekin kyllä aion kesän aikana opetella. Samoin ajattelin yrittää ommella jotain.

Flunssa alkaa vihdoin hellittää. Vähän vielä nuhaa on, mutta töissä aion kitkutella. Ja eihän tässä enää montaa työviikkoa olekaan.

Taloyhtiöasiat: On kyllä ikävää, jos sattuu inhottavia naapureita, jotka jaksaa valittaa joka asiasta. Ja sitten inhottaa sellaset kärttyset mummot, jotka luulee olevansa aina oikeassa ja joille vaan ne kukat on tärkeitä. Meillä ei oo kokemusta tuollasesta ja toivottavasti ei tulekaan. Mekin siis asumme vielä kerrostalossa, mut tarkotus on muuttaa omakotitaloon heti, kun meikäläinenkin ehtii tehdä enemmän töitä. Jaksamista kaikille ikävien naapureiden kanssa ja kannattaa tosiaan vedota niihin taloyhtiön sääntöihin ja pysyä itse lujana.

Muuta ei nyt ole mielessä. Iltapalalle taidan tästä lähteä ja kohta nukkumaan. Hyviä öitä!

Babyperhonen ja Onnikki, rv 22+2