Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastata puhelinmyyjälle jotta puhelu loppuisi lyhyeen?

Vierailija
15.05.2018 |

Jakakakaa hyviä vinkkejä henkilöille jotka eivät kehtaa lyödä luuria myyjän korvaan

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosmuttaeikiitoskiitosmuttaeikiitoskiitosmuttaeikiitoskiitosmuttaeikiitos........

Jatka tuota yhteen putkeen niin kauan kunnes myyjä tajuaa lopettaa puhelun.

Vierailija
42/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä vastaa mihinkään sellaiseen puheluun, joka tulee tuntemattomasta numerosta. Minulle tärkeiden ihmisten ja yritysten numerot löytyvät kännykästä talletettuina. Jos jollakin erityinen tarve tavoittaa minut, hän voi jättää tekstiviestin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en tykkää lyödä luuria korvaan vaikka se tehokkainta olisikin. Tuttuni oli puhelinmyyjänä ja sanoi, että kaikista kurjinta kun vain lyödään luuri korvaan, eikä sanota mitään.

Olen sanonut joskus johonkin tutkimukseen, että nyt on huono aika, en kerkeä kun laitan ruokaa. Yritti silti selitellä että ei tässä kauaa mene. Vastasin uudelleen, että en halua ruuan palavan pannulle. Koitti sopia toista aikaa, mutta sanoin että kiitos ei. Uskoi.

Joskus lehtimyylle olen suoraan sanonut, että en ole kiinnostunut kauppaamastaan lehdestä. No myyjä sanoi, että kerro sitten mikä lehti kiinnostaa, niin tehdään siitä tarjous. Sanoin ettei mikään lehti kiinnosta, kiitos vain. Myyjä alkaa luettelamaan lehdet joita heillä on. Puhuin päälle etten osta mitään ja hän suuttui.

Olen sanonut myös ettei ole rahaa. Myyjä alkaa jankkaamaan että sen saa maksettua erissä, johon varmasti kaikilla on varaa.

Nuo tuli mieleen hankalimmista. On ollut myös myyjiä, jotka ymmärtävät kerrasta kun sanon kiitos ei, en tilaa mitään. Toivottavat hyvät päivänjatkot ja lopetetaan puhelu. Nämä on ok, mutta nuo jankkaajat ärsyttää.

Vierailija
44/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö vaan ne luurit. Tuhlaat puhumalla molempien aikaa jos et aio ostaa mitään eli puhelun lopettaminen on parasta kaikille osapuolille. Joissakin firmoissa tulee valitusta jos myyjä itse katkaisee puhelun, eli teet palveluksen.

t. sitäkin paskaduunia tehnyt

Vierailija
45/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin useita vuosia puhelinmyyntiä tehneen näkökulmasta kaikista miellyttävintä on jos suoraan lyöt luurin korvaan ilman suurempia selittelyjä. Ei tarvi edes sanoa mitään, suoraan vaan luuria jos ei oikeasti kiinnosta, siitä ei tule paha mieli myyjälle. Nämä "mene oikeisiin töihin" tms varsinkin haistettelut (!?) tuntuu erittäin ikävältä ihmisestä, joka on valinnut että tekee kurjahkoa työtä mielummin, kuin roikkuu teidän verorahojanne nyhtämässä sossun kassalta. Harva tulee sitä ajatelleeksi mutta useimmiten puhelinmyyjä on juuri sellainen, joka ei pääse muihin töihin ja valitsee kunniallisen tavan tienata edes rippeitä sen sijaan että eläisi toisten kustannuksella.

Itse toki arvostan aina sitä jos asiakas ensin todella kuuntelee millä asialla soitat, koska monesti se voi olla kivakin. Esimerkiksi itse tarjoan asiakkaalle rahansäästöä kilpailuttamalla hänen nykyisen sopimuksensa halvemmaksi mutta useat eivät suostu edes kuuntelemaan, koska luulevat että myyn lehtiä tai muuta turhaa mitä asiakas ei oikeasti tarvitse. Mutta tosiaan, jos ei kiinnosta niin luuri vain kiinni, se on kaikille helpointa.

Vierailija
46/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että sinulla on puhelinmyyntikielto. Minulla on, mutta silti joskus saattaa tulla myyntisoittoja ja lopettavat kyllä kauppaamisen.

Minä olen joskus sanonut, että velkasaneeraus meneillään. Aina voi sanoa, että ruuanlaitto kesken tai, että istun bussissa, eikä muutenkaan kiinnosta.

Paniikkihäiriötä voi myös teeskennellä, ahistaa, ahistaa...

Miksi? Miksi on vaikea sanoa, että "en koskaan osta puhelinmyynnistä mitään, hyvää päivänjatkoa" ja luuri kiinni. Koska jos sanoo, että on huono hetki, niin soittaja yrittää myöhemmin uudestaan. Mutta ennen kaikkea en ymmärrä, miksi aikuinen ihminen ei voi ihan suoraan ja kohteliaasti todeta, että en osta. Selitä minulle mikä siinä on niin vaikeaa. Sehän olisi sille puhelinmyyjälle palvelus, kun hän tietäisi ettei kannata soittaa uudestaan.

Vierailija
47/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että sinulla on puhelinmyyntikielto. Minulla on, mutta silti joskus saattaa tulla myyntisoittoja ja lopettavat kyllä kauppaamisen.

Minä olen joskus sanonut, että velkasaneeraus meneillään. Aina voi sanoa, että ruuanlaitto kesken tai, että istun bussissa, eikä muutenkaan kiinnosta.

Paniikkihäiriötä voi myös teeskennellä, ahistaa, ahistaa...

Miksi? Miksi on vaikea sanoa, että "en koskaan osta puhelinmyynnistä mitään, hyvää päivänjatkoa" ja luuri kiinni. Koska jos sanoo, että on huono hetki, niin soittaja yrittää myöhemmin uudestaan. Mutta ennen kaikkea en ymmärrä, miksi aikuinen ihminen ei voi ihan suoraan ja kohteliaasti todeta, että en osta. Selitä minulle mikä siinä on niin vaikeaa. Sehän olisi sille puhelinmyyjälle palvelus, kun hän tietäisi ettei kannata soittaa uudestaan.

Joillekin v###n puhelin myyjille tuo ei tehoa..moni heistä on varmaankin varautunut tuohon vastaukseen ja jatkaa vaan kaupittelua.osa meistä on liian kohteliaita katkaisemaan puhelua tuossa tilanteessa. Johtuu varmaan kasvatuksesta.

Vierailija
48/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron että minulla on voimassa oleva markkinointikielto ja pyydän poistamaan tietoni heidän rekistereistään.

Vierailija
49/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En osta mitään. Kiitos."

Tämän jälkeen voit sulkea puhelimen ilman, että se olisi "luurin lyömistä korvaan".

Kaikki ei pysty olemaan noin töykeitä. Narsistille ehkä helppo katkaista puhelu noin vain

Vierailija
50/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan sen juttelemaan pöydänkannen kanssa.

Tämä!

He vihaavat ajanhukkaa ja heidän pomonsa vieläkin enemmän.

Itse teen aina näin.

Vierailija
51/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesusmaaria että on taas avutonta! "En osta koskaan puhelinmyynnistä, kiitos." ja luuri kiinni.

Aika avutonta on myös olla ymmärtämättä kysymystä.

Vierailija
52/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein puhelinmyyntiä muutaman kuukauden, kun omalta alalta ei löytynyt töitä ja pakko oli jostain rahaa haalia. Oma neuvoni: kuuntele myyjän litanja, totea sen lopuksi "ei kiitos" ja lyö luuri korvaan. Jos alkuspiikkiä ei kuuntele, asiakkaalle yleensä soitetaan uudestaan. Lisäksi on firmoja, jossa myyjä ei saa ohjeistuksen mukaan katkaista puhelua sanoi asiakas mitä tahansa. Siinä sitten kärvistelet, kun asiakas haukkuu mutta samalla tiedät pomon kuuntelevan puhelua ja moittivan jos lopetat sen. Useamman kerran toivoin pitkän puhelun aikana, että asiakas löisi nyt vain sen luurin korvaan että pääsisin tuputtamasta ja kuuntelemasta solvauksia. Oikeasti, luuri korvaan ei tunnu missään, sen sijaan persoonan haukkuminen kaihertaa monesti työpäivän jälkeenkin.

Vierailija
53/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi kuka olitkaan ja mistä?-- Odota kirjoitan ylös--- Oliko se nimi koolla vai ceellä?-- Noniin. Ja mistä osoiterekisteristä saitte tämän numeron? (myyjä yrittää aloittaa aina välillä litaniaan) Eikun minä haluan tietää kuka soittaa ensin, ja haluan myös henkilörekisteriselosteen haltijan tiedot... Minulla on oikeus tietää nämä.."

Ylläoleva siis jos on luppoaikaa, ja haluaa vähän hiillostaa.

Jos mulla ei ole aikaa, niin sanon vaan heti kun selviää että puhelinmyyjä: "Ahaa sinä myyt jotain, sorry ei ole nyt aikaa tälle, kiitos soitosta Heippa! (luuri kiinni)

Joskus voisin kokeilla: "Sorry, olen juuri synnyttämässä. Nyt tulee taas supistus.. Aiiiii..."

Vierailija
54/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hej, jag heter Börje. Hur mår du?

Vierailija
55/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä olette saaneet yhteystietoni? Tai no ihan sama, poistakaa tämä numero yhteydenottolistaltanne. Heti. Ai ette voi vai? Saanko esimiehen linjalle?

Vierailija
56/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu hevon vttuun mua häiritsemästä! Moido!

Vierailija
57/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu hevon vttuun mua häiritsemästä! Moido!

Vierailija
58/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla kaikki laskut ulosotossa" tai lehtitilausta tyrkyttävälle "olen sokea".

Vierailija
59/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron heti kun hoksaan kuka soittaa että "Säästän nyt meidän molempien aikaa ja sanon heti etten tilaa mitään" yleensä puhelu loppuu.

Joskus kun jankutus jatkui ja tarjottiin jotain bileristeilylahjakorttia vielä kaupan päälle niin avauduin että mulla on kuule neljä alle 6 v lasta että missähän välissä sä luulet että mä niitä lehtiä ehdin lukea saatikka bilettää? :D sanoi palaavansa asiaan 10 vuoden päästä.

Vierailija
60/70 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Olisitko kiinnostunut tarjouksestamme xyz?

- Kiitos en. Hyvää päivänjatkoa, kuulemiin.

Ap ei halunnut lyödä luuria korvaan, mutta minä oletan, että sinä teet juuri niin tuon kommentin jälkeen. Vai väitätkö, ettei kukaan puhelinmyyjä muka yritä jatkaa keskustelua, vaan sanoo myös sinulle "hei ja hyvää päivänjatkoa"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi