Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Logopedia 2018 pääsykoe

Vierailija
14.05.2018 |

Olitko tänään logopedian uusitussa pääsykokeessa? Millainen fiilis jäi? Oliko koe yllättävä vai odotettu, vaikea vai vielä vaikeampi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea oli ja mm. matemaattiset päättelytehtävät täysin odottamattomia.

Vierailija
2/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, oliko kukaan paikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä vaikea koe. Tilastotieteen tajua ja matemaattis-loogista päättelyä testasivat urakalla. Tieteelliset artikkelit olivat odotettuja, mutta niidenkin monivalinnat aikamoiset. Huh hei, saas nähdä, itse tosi vaikea arvioida omaa suoriutumista.

Vierailija
4/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamulla tampereella. Mielestäni se oli odotettua vaikeampi, lähinnä kokeen laajuuden osalta. Ensimmäinen ja toinen osio eivät olleet mielestäni kovin haastavia, mutta toisaalta olen käynyt pitkän matematiikan ja muutenkin hyvä matikassa/logiikassa. Kolmanteen osioon olisin kaivannut lisäaikaa, sillä aika vauhdilla sain kahlata sen läpi, vaikka luulin aikatauluttaneeni osiot hyvin. Olen kuitenkin tyytyväinen omaan suoritukseeni ja jään jännityksellä odottamaan tuloksia. Aika vakavia ilmeitä näkyi ihmisillä kokeen jälkeen.

Millä fiiliksillä te muut olette nyt kokeen jälkeen?

Vierailija
5/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aamulla tampereella. Mielestäni se oli odotettua vaikeampi, lähinnä kokeen laajuuden osalta. Ensimmäinen ja toinen osio eivät olleet mielestäni kovin haastavia, mutta toisaalta olen käynyt pitkän matematiikan ja muutenkin hyvä matikassa/logiikassa. Kolmanteen osioon olisin kaivannut lisäaikaa, sillä aika vauhdilla sain kahlata sen läpi, vaikka luulin aikatauluttaneeni osiot hyvin. Olen kuitenkin tyytyväinen omaan suoritukseeni ja jään jännityksellä odottamaan tuloksia. Aika vakavia ilmeitä näkyi ihmisillä kokeen jälkeen.

Millä fiiliksillä te muut olette nyt kokeen jälkeen?

Jopas nyt tuli pääsykoepäivän päätteeksi ilmaistua itseäni huonosti... Mutta tarkoitin siis sitä tarkoitin, että odotin artikkeleja joiden pohjalta tehdään monivalintaa, mutten osannut odottaa että olisi kolme osiota ja vasta viimeisessä kolme artikkelia. Se koenippu tuntui pelottavan paksulta kolmeen tuntiin urakoitavaksi ja vähän hirvitti kuinka ehdin tekemään kaiken. Ja vaikka itselläni meni mielestäni ihan onnistuneesti, niin kyllä se haastava koe mielestäni oli. Tsemppiä kaikille koetuloksia jännittäville :)

Vierailija
6/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuntia oli tosi tiukka aika, sama mulla viimeinen artikkeliosio meni aika kiireellä. Hain Turkuun, ja odotan innolla/kauhulla/leuka rinnassa vk22 lähetettävää kutsua suullisen kokeen osioon.

Vierailija
7/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini opiskelee logopediaa ja lähetti mulle pari kuvaa noista tämän vuoden kysymyksistä, ihan käsittämättömiä nuo päättelytehtävät. :D

Vierailija
8/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi matemaattis-loogisia tehtäviä logopedian pääsykokeessa? 🤔 Kyselee logopediaa joskus vuonna miekka ja kirves opiskellut täti

Vierailija
9/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan taisivat testata päättelytehtävillä keskittymiskykyä ja aivojen toimintaa:)

Vieläkin surisee pää.

Vierailija
10/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi matemaattis-loogisia tehtäviä logopedian pääsykokeessa? 🤔 Kyselee logopediaa joskus vuonna miekka ja kirves opiskellut täti

Joo, ja niitä oli about 2/3 osaa koealueesta.

Vierailija
11/12 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut, mutta ala kiinnostaisi. Ehkä ensi vuonna. Minkälainen koe oli?

Vierailija
12/12 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on ”Logopedia 2018” -ryhmä, jossa on meneillään keskustelua tuosta pääsykokeesta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän