Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on ostaa tulostimeen musteet kun ne maksaa enemmän kun uusi?

Vierailija
14.05.2018 |

Mustesuihkun saa siinä 30 eurolla ja musteet voi maksaa 50 euroa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oliko ihan uusi juttu, miten noiden halpojen tulostimien kustannusrakenne on tehty?

Vierailija
2/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon tulostinta ei todellakaan saa 30 eurolla.

Tehokas, hyvin valokuvia printtaava ja nopea mustesuihkutulostin maksaa vähintään 200-300 euroa, ja ostaessaan saa hyvin mustetta mukana. Lisää mustetta kannattaa ilman muuta ostaa myöhemmin, kaikki värit saa tosiaan noin viidelläkympillä (ainakin tuohon mun Epsoniini, joka siis uutena maksaa liki 400).

Minkä lisäksi on ekologista käyttää hyvin toimiva laatulaite loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valmiina olevat mustekasetit ovat sisällöltään paljon pienempiä kuin vaihtokasetit.

Vierailija
4/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta seuraavaksi tulostin, johon saat eurolla mustepatruunan eBaysta. Jos pelkäät, että laaduton muste tukkii tulostimen tai jotain vastaavaa, niin sitten vain yksinkertaisesti hankit uuden tulostimen tilalle, koska niitä saa käytännössä ilmaiseksi esim. Torista.

Vierailija
5/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä nykyisin ostaa tulostinta?

Vierailija
6/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten jo täällä mainittu, niissä uuden printterin mukana tulevissa mustepatruunoissa on murto-osa siitä värimäärä mitä täyttöpakkauksissa on.

ja kyllä tulostinta vielä nykyään tarvitsee. Minä tarvitsen esimerkiksi ulkomailta ylimääräisten verojen takaisinmaksun hakemiseksi. Minulla on tosin monitoimilaite ja tottapuhuen skanneria tarvitsee useammin kuin tulostinta.

Vierailija
7/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö joku vielä tulostimia? En ole edes töissä käyttänyt varmaan 5 vuoteen, saati kotona. Ei mitään juuri enää paperille laiteta, sähköinen muoto riittää. 

Vierailija
8/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulostan kotona tulostimella valokuvia, tärkeät kuvat kannattaa tulostaa valokuvapaperille.

Tulostan työtekstejä, koska paperilta on paljon miellyttävämpi lukea.

Jonkin verran tulostan tekstejä ja kuitteja arkistoon, koska pilvipalvelussa yms. tietosuoja ei ole takuuvarmaa ja paperikopio tuo lisäturvaa.

Vierailija
9/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, ostakaa lasertulostimia, niitä saa satasella ja mustekasetilla printtaa +1000 sivua, ne ei myöskään kuivu vaikka ei käytäkään jatkuvasti...

Vierailija
10/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö joku vielä tulostimia? En ole edes töissä käyttänyt varmaan 5 vuoteen, saati kotona. Ei mitään juuri enää paperille laiteta, sähköinen muoto riittää. 

Totta kai, minä ainakin toimittajana tulostan kaiken lähdemateriaalin. Voi lukea vaikka junamatkalla töihin, ja samalla voi tehdä muistiinpanoja. Kätevää, ja jää paremmon mieleen asiat kuin ruudulta lukiessa.

Kieltä opiskellessakin paperituloste on paljon parempi.

Vierailija
11/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulostan kotona tulostimella valokuvia, tärkeät kuvat kannattaa tulostaa valokuvapaperille.

Jonkin verran tulostan tekstejä ja kuitteja arkistoon, koska pilvipalvelussa yms. tietosuoja ei ole takuuvarmaa ja paperikopio tuo lisäturvaa.

Suosittelisin pientä skanneria ja tekstien ja kuittien säilömistä salatulle ulkoiselle kovalevylle, luonto kiittäisi ja kuolleita puita ei tarvittaisi.

Vierailija
12/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni noita markettien "monitoimilaitteita" ei kannata hankkia ollenkaan. Pitäisi ymmärtää, että ei tuollaisilla hinnoilla voi laatua saada. Tulosteiden laatu on mitä sattuu,  ja musteisiin tosiaan uppoaa rahaa. Olen todella tyytyväinen, kun siirryin lasertulostamiseen.

Vierailija
13/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pos kirjoitti:

Hei haloo, ostakaa lasertulostimia, niitä saa satasella ja mustekasetilla printtaa +1000 sivua, ne ei myöskään kuivu vaikka ei käytäkään jatkuvasti...

Hei haloo vaan itsellesi. Nuo halvat laserit eivät tulosta värejä, ja valokuvia hyvin huonosti. Minulla ei sellaiselle ole käyttöä ollenkaan, koska tulostan printterilläni kuvia.

Vierailija
14/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustesuihkuprintteribisnes perustuu huumekauppiaiden ansaintalogiikkaan. Kirjoitin ja pariin sivuun riittävä muste on se ensimmäinen ilmainen pilleri. Kun ihmnen on saatu koukkuun, alkaa elinikäinen rahastus.

Vierailija
15/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni noita markettien "monitoimilaitteita" ei kannata hankkia ollenkaan. Pitäisi ymmärtää, että ei tuollaisilla hinnoilla voi laatua saada. Tulosteiden laatu on mitä sattuu,  ja musteisiin tosiaan uppoaa rahaa. Olen todella tyytyväinen, kun siirryin lasertulostamiseen.

Mikähän se kustannustekijä on, joka estää edullisen ja laadukkaan tulostimen myymisen?

Vierailija
16/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin pientä skanneria ja tekstien ja kuittien säilömistä salatulle ulkoiselle kovalevylle, luonto kiittäisi ja kuolleita puita ei tarvittaisi.

Suosittele mitä suosittelet. Juuri pari kk kollega vauhkoili, kun käyttämänsä kovalevy pätkähti ja siinä hävisi puolet väikkäriä. Onneksi oli ottanut sentään varmuuskopion - paperilla! - mutta joutuu silti kirjoittamaan uusiksi paljon.

Ja koneelta nyt vaan on hemmetisti ikävämpää katsella valokuvia kuin seinältä tai albumista.

Joten sori, aion edelleen suosia suomalaista uusiituvaa metsänkasvatusta ja paperintuotantoa.

Vierailija
17/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, minä ainakin toimittajana tulostan kaiken lähdemateriaalin. Voi lukea vaikka junamatkalla töihin, ja samalla voi tehdä muistiinpanoja. Kätevää, ja jää paremmon mieleen asiat kuin ruudulta lukiessa.

Kieltä opiskellessakin paperituloste on paljon parempi.

Ok, minä kun luulin että monet on nykyään kuten minä eli ei lue paperilta enää juuri mitään, ei ainakaan mitään mitä tarvisi itse tulostaa. iPadilta luen kirjatkin pääosin. Mutta mä oon ammatiltani koodari, siinä ei varmaan samanlaista tarvetta tulostamiseen kuin toimittajana...

Vierailija
18/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se kustannustekijä on, joka estää edullisen ja laadukkaan tulostimen myymisen?

Tuleeko sulle oikeasti jonain uutisena se, että mitä monipuolisempi ja nopeampi laite, sitä enemmän siinä on tekniikkaa, jonka valmistaminen maksaa? Miksi ihmeessä tulostin olisi tässä suhteessa erilainen kuin vaikkapa kamera tai tietokone?

Vierailija
19/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittele mitä suosittelet. Juuri pari kk kollega vauhkoili, kun käyttämänsä kovalevy pätkähti ja siinä hävisi puolet väikkäriä. Onneksi oli ottanut sentään varmuuskopion - paperilla! - mutta joutuu silti kirjoittamaan uusiksi paljon.

Hieno esimerkki sulla. Eli ei sittenkään olisi kannattanut pitää paperilla varmuuskopiota, vaan toisella kovalevyllä, niin olisi välttynyt kirjoittamiselta.

Ja koneelta nyt vaan on hemmetisti ikävämpää katsella valokuvia kuin seinältä tai albumista.

55" taulutelkkarista kun katselee (vaikka näppärästi langattomasti parilla klikkauksella), niin ei taatusti ole "ikävämpää" kuin jostain albumista tihrustaa.

Joten sori, aion edelleen suosia suomalaista uusiituvaa metsänkasvatusta ja paperintuotantoa.

Kaikkien kannalta olisi parempi, kun et niin tekisi.

Vierailija
20/22 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tulostin vaikkapa perinnöksi saatu ja sillä on tunnearvoa?