Ahdistaa, kun en tule koskaan saamaan omistusasuntoa
Tuntuu pahalta. Ensin tekee muutaman virheen nuorena ja tyhmänä, sitten tulee järkiinsä ja pääsee kolmannelta yrittämältä kouluun, niin tietenkin rahojen säästäminen jää hamaan tulevaisuuteen, saati sitten kun vertaa asuntojen hintoja tulevaan palkkani (tai siis sen odotteeseen).
Vuokralla asuminen pitää vuokraloukussa... Käytännössä pitää sitten valita perhe vai asunto.
Kommentit (14)
Jos perhettä meinaat niin oletko miestä ajatellut myös? Ota sellainen jolla on itselläänkin maksukykyä niin kyllähän kaksi sitten jo kämpän hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Luuserit jää vuokralle.
Kiitos.
t. vuokralla asuva luuseri
Minä saan. Nyt säästössä muutama tonni. Saan veronpalautuksia vähän yli 4000e. Tänä vuonna saan n. 1500e vielä ylimääräistä, mitä olen maksanut, soitin verottajalle, ja nekin tulee, eli minä pääseen omistuskämppään kiinni. :) Hoas:n vuokra esim. ei ole paha, mutta sit vois olla paha, jos joutuisi johonkin kalliiseen vuokrakämppään.
Omistusasuminen on yliarvostettua. Ei kaikkialla läheskään niin yleistä kuin Suomessa.
En ikipäivänä hankkisi omistusasuntoa. Mieluummin keksin muita halpoja tapoja asua ja pidän omaisuuden cashina.
Eihän kolme välivuotta ole mitään. Itse pidin kolme välivuotta ja pääsin korkeakouluun. Valmistuin 28-vuotiaana, pääsin heti töihin ja ostin asunnon. Mikä sinulla muka estäisi tekemästä samaa?
Jaa. Mä olen jo 43 v enkä ole koskaan edes halunnut omistusasuntoa. Ei kiitos semmoista isoa velkaa mulle. Asun mieluummin ilman moisia "palloja jalassa", tällä hetkellä asumisoikeusasunnossa.
Älä luovuta ennenkuin olet päässyt edes alkuun.
Et varmasti saa asuntoa vielä muutamaan vuoteen, mutta se on oikeasti lyhyt aika.
Määrätietoisesti vaan tavoitetta kohti.
Vierailija kirjoitti:
En ikipäivänä hankkisi omistusasuntoa. Mieluummin keksin muita halpoja tapoja asua ja pidän omaisuuden cashina.
Jaa ihmeessä tietosi, sitten kun keksit tuon ”muun halvan tavan asua”.
Odotan innolla. Vuokralla ei ainakaan ikimaailmassa tule halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut yhden tai useamman ihmisen kanssa. Epämukavaa on joo, mutta rahaa säästyy. Sitäpaitsi muutan usein (tai olen ainakin tähän asti muuttanut...) mutta tuskin koskaan kuitenkaan asuisin muuttovoittoisella paikkakunnalla, josta kämppä kannattaisi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut yhden tai useamman ihmisen kanssa. Epämukavaa on joo, mutta rahaa säästyy. Sitäpaitsi muutan usein (tai olen ainakin tähän asti muuttanut...) mutta tuskin koskaan kuitenkaan asuisin muuttovoittoisella paikkakunnalla, josta kämppä kannattaisi ostaa.
No joo ehkä jos on ituhipinverta sen verran , että kimppakämppään kykenee, niin mikä jottei. Mutta vastaavasti: mitä jos maksaisitte sitä kimppakämppää omaksi? Jälleen tulisi halvemmaksi, kuin vuokralla asuminen.
Vuokralaiset eivät usein tunnu ymmärtävän, että joku sen asunnon aina omistaa.
Avaa asp-tili, säästä sinne ja osta asunto.
Njääh! Asuntoon pääset yllättävän helposti kiinni. Tutki kaikki mahdolliset vaihtoehdot, kyllä joku niistä sinunkin kohdallasi toimii.
Luuserit jää vuokralle.