Miten ihmeessä vuoden homo saattoi olla alaikäinen?!?
Siis sitä sinänsä symppistä tubettaja-poikaa meinaan. Kun mielestäni kaikessa seksuaalisuuteen liittyvässä pitäisi olla täysi-ikäinen. Ja miten joku tosi nuori poika tai tyttö voi varmasti tietää vielä seksuaalisuudestaan mitään?
Kommentit (24)
Homoilla on eri säännöt. Eikö tämän pojan Vuoden homoksi julkistamisen suorittanut vielä Helsingin piispa, joten siinä ei voi olla mitään kyseenalaistettavaa.
Mä tiesin 14-vuotiaana olevani melkein hetero, pikkusen bi. Olisin varmaan tiennyt senkin jos olisin homo.
Provohan tämä on mutta seksuaalisuus on sisäsyntyistä eikä katso ikää.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiesin 14-vuotiaana olevani melkein hetero, pikkusen bi. Olisin varmaan tiennyt senkin jos olisin homo.
Provohan tämä on mutta seksuaalisuus on sisäsyntyistä eikä katso ikää.
Miksi nyt näin? Monestihan ihmisiä ollaan suurin piirtein ristiinnaulitsemassa jos katsotaan että ovat rakastelleet liian nuoren kanssa.
Tuntuu, että ap sekoittaa seksin ja seksuaalisuuden. Ihminen on seksuaalinen olento syntymästään asti, vaikkei seksi toki lapsen elämään kuuluva asia olekaan.
Mainitsemasi Tuure on kuitenkin 17-vuotias, matkaa siihen korostamaasi täysi-ikäisyyteen hänellä on alle kahdeksan kuukautta. Väitätkö ap, ettet itse tiennyt tuon ikäisenä, minkä sukupuol(t)en edustajista olet kiinnostunut? Toki ihmisen seksuaalisuus kehittyy läpi elämän, mutta suurimmalla osalla lienee tuossa täysi-ikäisyyden kynnyksellä jo vahva käsitys omasta suuntautumisestaan.
Sitä minäkin vähän ihmettelin. Eikö olis ollut ketään täysi-ikäistä vaihtoehtoa vuoden homoksi? Miksi valita alaikäinen? Olisko vuoden heteroksi tai vuoden biseksuaaliksi valittu alaikäinen? Muuten kyllä tykkään tästä henkilöstä, mutta outo juttu tuo valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on mutta seksuaalisuus on sisäsyntyistä eikä katso ikää.Miksi nyt näin? Monestihan ihmisiä ollaan suurin piirtein ristiinnaulitsemassa jos katsotaan että ovat rakastelleet liian nuoren kanssa.
Mitä? Seksuaalisuus ei katso ikää, seksin harrastaminen on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on mutta seksuaalisuus on sisäsyntyistä eikä katso ikää.Miksi nyt näin? Monestihan ihmisiä ollaan suurin piirtein ristiinnaulitsemassa jos katsotaan että ovat rakastelleet liian nuoren kanssa.
Mitä? Seksuaalisuus ei katso ikää, seksin harrastaminen on eri asia.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehotan tutustumaan termeihin seksi ja seksuaalisuus sekä erityisesti niiden eroihin.
Olin seksuaalinen olento jo tuolloin 14-vuotiaana vaikken seksiä harrastanutkaan.
Yhtä ällöttävää ja kyseenalaista olisi ollut valita vuoden heteroksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehotan tutustumaan termeihin seksi ja seksuaalisuus sekä erityisesti niiden eroihin.
Olin seksuaalinen olento jo tuolloin 14-vuotiaana vaikken seksiä harrastanutkaan.
Miksi tuollainen jaottelu? Eikö seksuaalisuuden ilmentymänä voida pitää myös seksin harrastamista? Miksi seksin harrastaminen jumalallisessa mielessä halutaan nähdä pahana, mutta samaan aikaan halutaan ylistää seksuaalisuuden abstraktimpaa käsitettä?
Koska nuorilla on tiukkaa ja vanhoilla löystyneet. Googlaa sana goatse niin ymmärrät asian.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että ap sekoittaa seksin ja seksuaalisuuden. Ihminen on seksuaalinen olento syntymästään asti, vaikkei seksi toki lapsen elämään kuuluva asia olekaan.
Mainitsemasi Tuure on kuitenkin 17-vuotias, matkaa siihen korostamaasi täysi-ikäisyyteen hänellä on alle kahdeksan kuukautta. Väitätkö ap, ettet itse tiennyt tuon ikäisenä, minkä sukupuol(t)en edustajista olet kiinnostunut? Toki ihmisen seksuaalisuus kehittyy läpi elämän, mutta suurimmalla osalla lienee tuossa täysi-ikäisyyden kynnyksellä jo vahva käsitys omasta suuntautumisestaan.
...ja sen seksin suhteen suojaikäraja on Suomessa 16 vuotta, suuntautumiseen katsomatta. Moni tuota nuorempikin päätyy sitä harrastamaan (ja tämä on lain mukaan ok, kunhan kyseessä on ikätoveri ja kaikki tapahtuu yhteisymmärryksessä), vaikka vanhemmat kuinka muuta toivoisivat tai haluaisivat ajatella, että "ei meidän lapsi vaan ne muut".
Luin jostain, että pojat tajuavat keskimäärin 12-vuotiaina homoutensa. Eli kyllä alaikäinen voi ihan hyvin tajuta, ettei ole hetero. Ehkä siinä iässä koetaan ne ensimmäiset ihastumiset, vaikka seksikokemusta alkaisikin karttua vasta vuosia myöhemmin, esim. 15-18-vuotiaana. Onhan se varmasti teinille tärkeää kokea, ettei ole ihan yksin maailmassa, vaan muitakin homoja ja lesboja on, ja asia on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja sen seksin suhteen suojaikäraja on Suomessa 16 vuotta, suuntautumiseen katsomatta. Moni tuota nuorempikin päätyy sitä harrastamaan (ja tämä on lain mukaan ok, kunhan kyseessä on ikätoveri ja kaikki tapahtuu yhteisymmärryksessä), vaikka vanhemmat kuinka muuta toivoisivat tai haluaisivat ajatella, että "ei meidän lapsi vaan ne muut".
Ja tuossa on tosiaan yksi ilmentymä löyhästä seksuaalimoraalista. Että olisi jotenkin ookoo jos minttu ja ville 14 vee panee toisiaan, mutta auta armias jos jesse 19 vee kuksisi mintun kanssa niin munat pois ja hirteen. En ymmärrä.
Äh, tuo söpö poika Euroviisustudiossa on vieläkin ihan lapsi. :( Kunpa joku aikuinen hieman suojelisi häntä maailman pahuuksilta. Itse oon nainen jne., mut must lasten pitäisi saada olla lapsia.