vanhemmalla iällä naimisiin meno ja testamentti asiaa:)
Aion ottaa selville asiaa myös juristin kautta mutta mielenkiinnolla kyselen erilaisia vaihtoehtoja myös täältä:)
Eli mieheni kosi minua jokin aika sitten ja mietityttää miten perintöasiat hoidettaisiin kun miehellä on lapsia.
Mies on aikanaan kuitannut elatusmaksut antamalla talonsa exälleen ja lapsilleen (ja varmaan jotenkin muutenkin en ole kysynyt koska lapset on jo isoja)
Nyt olemme asuneet minun talossa ja rempanneet tätä ja minun mökkiä yms.
Haluaisin että mies saisi nämä jos kuolen ennen häntä vaikka tapaturmaisesti tms. Hän on kuitenkin käyttänyt omaa rahaansa ja aikaansa remontteihin yms. Ihan vapaasta tahdostaan. Hänen nimissään ei autoa kummenpaa kiinteää omaisuutta ole, rahaa on jonkun verran säästössä.
Eli enkö silloin vaan tee testamentin miehelle ja avioeron varalle avioehdon?
Eli jos mies kuolee ennen minua niin saan kuitenkin pitää oman omaisuuteni ilman että lapset saavat sitä perinnönjaossa, koska meillä on avioehto mutta jos kuolemme vaikka samaan aikaan niin silloin miehen lapset saavat nämä kun minun osuus on testamentattu lapsille?
Niinkuin sanoin otan kyllä asiasta selvää muutakin kautta, mutta olenko mielestänne yhtään oikeassa?
Parempi kun ette mene naimisiin.