Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autolainan lyhennyksen muuttaminen

Vierailija
11.05.2018 |

Olen jäämässä pian äitiys- ja hoitovapaalle. Minulla on aika uusi ja kiva auto, jota en kuitenkaan tarvi käytännössä ollenkaan, kun en käy töissä. Nyt olen yrittänyt pohtia mitä autolle kannattaisi tehdä. Auto on tosiaan, kuin uusi ja todella vähän ajettu, joten myyminenkin vähän harmittaa. Tarvin autoa taas, kun palaan töihin tai muuten työmatka-aika pitenee reilusti. Autosta on vielä muutama vuosi lainaa jäljellä, joten sekään ei tunnu kovin järkevältä, että maksan autosta isoja kuukausikustannuksia ilman, että ajan sillä metriäkään.

Nyt aloin miettimään vaihtoehtoa, että jos kysyisin, jos lainanlyhennyssummaa voisi pienentää siksi aikaa, kun olen pois töistä. Voisin viedä auton ainakin osaksi vuodesta vanhempien pihalle ja laittaa seisontaan ja säästää vähän vakuutusmaksuissa. Laina on Pohjolasta. Onko kenelläkään kokemusta? Onko onnistunut? Jep toki minulla on lainaehdot, jossain ö-mapissa ja ajattelin soittaa Pohjolaan maanataina, mutta olisi sitä ennen kiva kuulla, jos joku on ollut samassa tilanteessa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kauheena siitä et paljonko lainaa on jäljellä, mikä auto jne.

Esittämässäsi tapauksessahan rahoitusyhtiön kannalta ongelma on se, että jos auto toimii lainan vakuutena ja maksat siitä pientä lyhennystä jolloin jäljelläoleva velkaosuus kasvaa suuremmaksi kuin auton vakuusarvo.

Eli auto vanhenee ja halpenee mutta laina ei juurikaan lyhene.

Maanantaina kun soitat pohjolan, olet viisaampi :)

Vierailija
2/2 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuusasiamies kirjoitti:

Riippuu ihan kauheena siitä et paljonko lainaa on jäljellä, mikä auto jne.

Esittämässäsi tapauksessahan rahoitusyhtiön kannalta ongelma on se, että jos auto toimii lainan vakuutena ja maksat siitä pientä lyhennystä jolloin jäljelläoleva velkaosuus kasvaa suuremmaksi kuin auton vakuusarvo.

Eli auto vanhenee ja halpenee mutta laina ei juurikaan lyhene.

Maanantaina kun soitat pohjolan, olet viisaampi :)

Hyvä pointti. Tuota en tullut ajatelleeksi. Lainaa on nyt 5t vähemmän, kuin millä auton saa varmasti kaupaksi. Ja arvonlaskuhan on ensimmäiset kaksi vuotta kovinta eli seuravan vuoden tai kahden aikana tuskin laskee yli 5t. Ei ole ranskalainen. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla