Kuinka yleistä on haluta mennä mielummin yksin, kuin seurassa mm. näihin paikkoihin
Elokuvateatteri, kahvila, juoksulenkki, kuntosali, shoppailu (niin kaupat kuin kirppikset).
Itse menen ehdottomasti mielummin näihin yksin, kuin hyvänkään ystävän kanssa. Saan keskittyä rauhassa, saan olla ihan oma itseni, eikä esim. tarvitse kuunnella ketään eikä muistaa käyttäytyä toista huomioiden.
Ehkä vähän itsekästä? Mutta niin ihanaa.
Pistä vaikka yläpeukku, jos oot samanlainen, alapeukku, jos mielummin menet kaverin kanssa em. tilanteisiin.
Kommentit (16)
Ei vielä ketään, joka menisi mielummin kaverin kanssa?
Noista menisin mieluiten yksin lenkille, salille, shoppailemaan ja kirppiksellä.
Leffaan tai kahville menisin seurassa.
oon samanlainen. en oikeen mihinkään halua mennä kaverin kanssa, no ehkä baariin joskus
Ihan normaalia suomalaisuutta.
Muualla maailmassa todella outoa ja itsekeskeisen kuvan antavaa.
Elokuviin ja kahvilaan seurassa, koska tuollaisissa ei tule ollenkaan käytyä yksin (mielestäni rahanhukkaa, en suuremmin nauti kummastakaan). Noihin muihin sitten taas menisin yksin.
Leffassa ja kahvilassa käyn jonkun kanssa silloin harvoin kun käyn, muut yksin. En muutenkaan vietä paljoa aikaa ihmisten kanssa koska viihdyn yksinäni. En näe siinä mitään itsekästä.
Menen yksin joka paikkaan kun ei ole kavereita joiden kanssa mennä.
Baareissa käymisen kyllä lopetin, kun ihmiset alkoivat hyljeksimään kun keskustellessa ilmeni että olen yksin.
Pitivät ilmeisesti raiskarina, hulluna tai muuna.. ennen tämän asian (yksin olemisen) ilmenemistä juttu kyllä luisti kuin norjalaisen hiihtäjän suksi..
Elokuvissa ja teatterissa osaan istua yksin. Kahvilassa voin jutella toisen kanssa. Muut yksin.
Olen introvertti kotihiiri, ja teen lähes nuo kaikki asiat kodissani. Minua siis häiritsee myös se, että joutuu huomioimaan tuntemattomia. Wolt, Netflix, verkkokaupat, oman kahvikoneen tuotokset korvaavat minulla pitkälti nuo. Mies saa olla mukana, mutta pidän yksinolosta. Jollain rauhallisella kävelyllä on kiva käydä yhdessäkin, juoksulenkillä ei.
Yksin julkisilla paikoilla tulee usein sellainen turhan itsetietoinen olo, eli juuri sellainen, ettei voi olla oma itsensä, joku tarkkailee tms. Toisaalta taas haluan vaikka ystävien kanssa jutella rauhassa salaisuuksista, epäkorrekteista näkemyksistä tai räjähtää nauruun ilman, että on sivullisia kuulijoita.
Kamalinta ikinä on shoppailu seurassa. Mies tästä tykkäisi ja minä tylsistyn kuoliaaksi jossain elektroniikkakaupassa jos joskus harvoin erehdyn mukaan. En tajua miehiä, jotka suostuvat vaimon mukaan vaateostoksille.
Etenkin elokuvissa on kivempi käydä yksin. En halua seuralaisen kommenttien pilaavan elämystäni 😁 Myös lenkille lähtiessä nautin nimenomaan omasta rauhasta.
Elokuviin menen mielelläni yksin, kahvilaan on kiva mennä seurassa, mutta yksinkin onnistuu. Kuntosalin ja lenkkeilyn miellän yksilölajeiksi, ainakin jos haluaa kunnolla liikkua. En pidä shoppailusta ja toisen mukana ollessa menen vielä enemmän lukkoon, enkä osta mitään.
Mies35helsinki kirjoitti:
Menen yksin joka paikkaan kun ei ole kavereita joiden kanssa mennä.
Baareissa käymisen kyllä lopetin, kun ihmiset alkoivat hyljeksimään kun keskustellessa ilmeni että olen yksin.
Pitivät ilmeisesti raiskarina, hulluna tai muuna.. ennen tämän asian (yksin olemisen) ilmenemistä juttu kyllä luisti kuin norjalaisen hiihtäjän suksi..
Sun olis pitänyt keksiä joku selitys "lähdin Jarpan kanssa, mutta sillä oli aamulla töitä, niin jäin tänne kun se lähti jo kotiin".
Leffassa on ihana käydä yksin, se on kokemus, johon en "tarvitse" seuraa ja jossa se voisi vähän häiritäkin.
Kahvilaan taas tulee kotikaupungissa astuttua useammin jonkun seurassa ollessa kuin yksin. Yksin olen yleensä niin pihi, etten viitsi mennä kahvilaan tuhlaamaan rahojani, mutta seurassa tulee helpommin kahvilafiilis. Jos menen kahvilaan yksin, niin yleensä olen jossain muussa kaupungissa käymässä.
(Kävely)lenkille en erikseen kutsu ketään mukaan, mutta jos joku sattuu olemaan seurassa ennestään, niin saatetaan käydä yhdessä.
Shoppailemaan menen ensisijaisesti yksin, paitsi jos hengailen jonkun kanssa muutenkin ja pitää keksiä tekemistä. Shoppailu on yksin kyllä käytännöllisempää, koska jonkun kanssa ollessa toinen saattaa olla kärsimätön, hoputtaa tms. eikä sitten saa rauhassa keskittyä katseluun.
Salilla en ole koskaan käynyt.
Leffaan, kahvilaan tai syömään menisin ystävän kanssa. Tai no leffaan voisin mennä yksinkin, mutta olen tottunut käymään jonkun kanssa.
Lenkille, salille, shoppailemaan menen mieluummin yksin, että voin keskittyä ja kuunnella musiikkia samalla.
Leffaan ei ole kiva mennä yksin, sillä haluan jutella nähdystä leffan jälkeen. Lenkille en halua ketään mukaan, sillä haluan mennä omaa tahtia. Muihin voin mennä yksin tai seurassa.
Kaikissa muissa oon käyny enimmäkseen yksin, paitsi leffassa. Seura ei kyllä haittaisi, mutta on se kyllä helpompaa noudattaa omia aikataulujaan.