Mitä hittoo mä teen tolla telkkariruudulla enää
Kiinnostavat ohjelmat katson läppäriltä, dvd:t voin katsoa läppäriltä. Voi kun sais sen näytön tietsikkaan.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso löytyykö telkkaristasi ja koneestasi HDMI-liitäntää. Googlaa vaikka sen kuva. Jos löytyy niin osta HDMI-piuha ja laitat vaan sen kiinni molempiin.
Katsoin ja löytyy, mutta se on digiboxin käytössä.
Sen HDMI:n paikkaa voi hyvin tarpeen tullen. Mistä näitä avuttomia oikeen sikiää..
Anteeksi, että olen avuton ja kyselen. En ole syntynyt tietotekniikka kourassa, olen jo vanha (60v.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso löytyykö telkkaristasi ja koneestasi HDMI-liitäntää. Googlaa vaikka sen kuva. Jos löytyy niin osta HDMI-piuha ja laitat vaan sen kiinni molempiin.
Katsoin ja löytyy, mutta se on digiboxin käytössä.
Sen HDMI:n paikkaa voi hyvin tarpeen tullen. Mistä näitä avuttomia oikeen sikiää..
Anteeksi, että olen avuton ja kyselen. En ole syntynyt tietotekniikka kourassa, olen jo vanha (60v.)
Anteeksi, ei ollut tarkoitus olla ilkeä. Toivottavasti sinulla on joku, jolta voisit saada apua näiden kanssa ihan paikan päällä.
Mulla lukee sekä telkkarin että tietokoneen liitäntöjen kohdalla selvästi HDMI. Tässä esimerkkikuva, jossa liitäntä on yläoikealla ja merkitty ympäröimällä se punaisella:
https://www.epubor.com/images/uppic/2-hdmi-port-on-tv.jpg
Ja tässä linkissä kuva HDMI-johdosta, millainen siihen liitäntään sopii:
https://static.computercablestore.net/content/images/thumbs/0012304_10-…
HDMI-johtoja voi ostaa melkein mistä vaan, esim. Prismasta, Gigantista, varmaan jopa Tokmannilta saattaa löytyä. Kannattaa jutella myyjän kanssa ja kertoa millaista johtoa etsii ja millaisen pituuden haluat. Myyjät kyllä neuvovat mielellään. Tarkista ensin televisiostasi (ja tietokoneestasi tietysti myös), että löydät sieltä tuon HDMI-paikan, oikein vanhoissa telkkareissa sitä ei ole.
Ja sitten vaan kytket johdot paikalleen ja etsit televisiostasi oikean "kanavan" sille (vaihtelee hieman televisiosta riippuen, voi olla listalla esim. nimellä AV1 tai vastaavaa, omassa kaukosäätimessäni tämä lista löytyy sellaisen napin takaa jossa lukee "input"). En siis tarkoita tavallisia numeroilla valittavia televisiokanavia, vaan erityistä valikkoa mistä niin sanottu kuvan sisääntulo valitaan. Jos tämä tuottaa vaikeuksia niin varmasti joku nuori sukulainen osaa auttaa tai kokeile kysyä täällä uudestaan.
Sitten vaan töllöttelemään! :)
Et mitään, tv kuoli omaan itsesensuuriin. Intiaanipäähineeseen.
Nimenomaan. Ei tulisi mieleenkään tihrustaa sarjoja pikkuruudulta. Myös ison telkkarin saa nykyään kuitenkin suht halvalla. Näille jotka katsovat tabletilta luulisi olevan niin kuvanlaadullakaan väliä, että tarvitsisi kallein mahdollinen OLED-televisio olla.