Huh, kaikkea sitä kans ulosmitataan! Merkkikäsilaukku!
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Muumimukikokoelma! https://huutokaupat.com/874502
Onpas hurja tarjous käytetyistä mukeista.
Kai ne vie vaikka tuhkatkin pesästä jos sillä saa rahaa.
Kuka vielä sanoo, etteik laukukin voisi ola sijoitus. Luojan kiitos en ole joutunut ulosottoon. Olen kyllä sortnut ostamaan jokusen merkkilaukun(kin) mutta, jos joutuisin ulosottoon, niin tuskin niiden hinnalla ulosotossa paljoakaan pystyisi kuittaamaan ulosottovelkoja.
Nyt loppui velanotto ja alkoi ulosotto!
Olenko ainut kenelle tulee aina huono fiilis näistä ulosotoista? Joku menettää kotinsa, joku laukkunsa, autonsa.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut kenelle tulee aina huono fiilis näistä ulosotoista? Joku menettää kotinsa, joku laukkunsa, autonsa.
Et ole. - Luulen, kun en tietääkään voi, että osa on täysin tietämätön tai sitten vain haluaa ummistaa silmänsä tai muutoin vain kieltää sen tosiasian, että ulosottoon joudutaan hyvin monenlaisita syistä. Osa pitää ulosttoon joutumista aina velallisen, e. ulosttoon joutuneen omana syynä ja osoituksena siitä, että velallinen ei ole osannut käyttää rahaa vaan on elänyt ylivarojensa ja tästä kuuluukin rangaista ulosotolla; eli jos ei maksa takaisn vapaaehtoisesti, niin maksakoon pakolla.
Itse kuulun siihen ikäluokkaan, jolla on vielä tuoreena mielessä 90-luvun lamavuoet. Silloin mm. pankkien pelastamiseksi ajettiin joukottain myös menestyneitä yrityksiä konkurssiin ja monelle (pien)yrittäjälle nousi tie pystyyn, kun rahan hinta, e. korkokulut kohosivat moninkymmen kertaisiksi. Monelle tuli ulosotto tutuksi, kun ei ollutkaan rahaa, jolla maksaa takauksia. Jne. Vain joitain aikoja aiemmin rahaa oli saanu lainaksi (lähes) kaikki, jotka tulivat pyytämään.
Viime vuodet mm. asuntolainojen korot ovat olleet ennätys alhaalla, vaan kuinka kauan. En halua pelotella, mutta sanon, että minusta on tylsää, kun osa kokee, jokainen ulosoton asiakas on täsyin kelovoton hulttio, johon ei voi tai mitenkään luottaa.
Joku ulosottomies luullu et sais hyvät rahat.
Muumimukikokoelma! https://huutokaupat.com/874502