Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAKSI!!! Uskotko, että heinäkuun taksiuudistus parantaa taksipalvelua? TAKSI!!!!

Kansalaiskysely 2018
11.05.2018 |

Heinäkuusta lähtien kuka vaan voi kuljettaa ihmisiä maksua vastaan. Auto voi olla kaikkea mopoauton ja kuorma-auton välillä. Hinnan saa sopia asiakkaan kanssa itse, taksamittarikaan ei ole välttämätön. :) Hinnoitteluperiaatteet vain pitää tuoda asiakkaan tietoon.

Ainakin hintataso laskee ja tarjolle tulee edullisempia vaihtoehtoja, onhan Viron puolella suuri määrä autonomistajia odottelemassa Suomen taksikartellin lopettamista.

Toisaalta pitkän taksijonon edessä taksikuski voi kilpailuttaa kuka maksaa eniten.
Myöhäisillan juhlija voi löytää itsensä taksista, jonka lähtömaksu on 700 € ja taksa 10 €/km.

Päivystysvelvollisuus loppuu, maaseudulta katoaa taksit tolpilta.

Ainakin hintavaihtelu on kaikkea sikahalvan ja ryöstön väliltä. Vanhat parrat uhkaavat lopettaa taksin ajon, koska heidän mielestä kilpailu ei kuulu yrittäjän elämään. :) Mitä te ajattelette asiasta?

PS. Seuraavaksi voitaisiin sitten lopettaa Alkon monopoliasema...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa hinnat eivät vastaavissa uudistuksissa ole ainakaan laskeneet niiden tutkimusten perusteella mitä olen aiheesta lukenut, joten en odota niiden laskevan täälläkään. Haja-asutusalueilla hinnat tulevat nousemaan reippaasti, pk-seudulla hintataso asettunee ajan kanssa suurin piirtein samaan tai hieman korkeammaksi kuin nyt. Turistien putsaaminen sikahinnoilla yleistynee täällä niin kuin Ruotsissakin on käynyt, mikä on tietysti sääli mutta tuskin kuitenkaan vaikuttaa matkailijamääriin merkittävästi.

Vierailija
2/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että palvelu paranee. Hinnasta palvelusta ehkä joutuu vähemmän maksamaan mutta uskon kyllä että jos haluaa palvelua siitä joutuu maksamaan jopa nykyistä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sosialistinen valtiomme menee pilalle.

Vierailija
4/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu ei parane, päinvastoin. Alkaa villin viidakon meininki. Asiakas jätetään turvattomaksi. Valitettavasti odottamattomia ongelmia on tulossa.

Vierailija
5/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harmissani niitten vanhempien, huonokuntoisten ja -aististen ihmisten puolesta, jotka pakosta joutuvat taksia käyttämään.

Vierailija
6/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kuskaaminen on ihan tavallista liiketoimintaa siinä missä mikä tahansa muu palvelun myynti.

Miksi sitä pitäisi kohdella jotenkin erityisesti? Ihan vapaasti kaikilla muillakin toimialoilla liikeyritykset voi itse päättää omat hintansa ja palvelunsa sisällön.

Vierailija
7/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelu ei parane, päinvastoin. Alkaa villin viidakon meininki. Asiakas jätetään turvattomaksi. Valitettavasti odottamattomia ongelmia on tulossa.

Jättääkö sun lähikauppa asiakkaat turvattomiksi?

Pitäisikö sielläkin olla valtion määräämät hinnat tuotteille.

Vierailija
8/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä saa jatkossakin maksaa. Palvelutaso säilyy suurissa kaupungeissa. Syrjäalueilla heikkenee. Huijaukset ja harmaa talous lisääntyy. Taksilakia tullaan vielä sorvaamaan monta kertaa tiukempaan suuntaan kunhan valtio näkee mitä tuli tehtyä.

Vierailija
9/9 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se ja sama. Soitan taksin aina taksikeskuksen kautta enkä usko, että siellä hinnat muuttuvat tunnin välein.