Pahimmat kulttuurin omimiset?
Silmälasien käyttö on italialaisen kulttuurin omimista.
Kommentit (70)
Suomalaiset pakotettiin väkivalloin omimaan ruotsalainen kulttuuri.
Tulin vain peukuttamaan lankaasi alas. Ketä kiinnostaa nämä ensimmäisen maailman ongelmat, kun halutaan loukkaantua kaikesta että saadaan huomiota. Poista surkea aiheesi.
Kävin pizzalla turkkilaisen pitämässä pizzeriassa. Omiko turkkilainen italialaista kulttuuria vai minä? Miten tämä menee?
Elvis varasti rockin, valkoihoiset räppää. Yhdysvaltain tummaihoiset ovat jopa tehneet tästä kanteen ja esim haastaneet Eminemin oikeuteen.
Suomeen pesiytynyt kaikesta loukkaantuminen on amerikkalaisen SJW-kulttuurin omimista.
Mä olen aika paha kulttuurinen omija, koska syön Välimeren ruokavaliota vaikka olen ihan tavis suomalainen.
BtwUSuck kirjoitti:
Tulin vain peukuttamaan lankaasi alas. Ketä kiinnostaa nämä ensimmäisen maailman ongelmat, kun halutaan loukkaantua kaikesta että saadaan huomiota. Poista surkea aiheesi.
Puhutko saamelaisista nettiaktivisteista?
Vierailija kirjoitti:
Kävin pizzalla turkkilaisen pitämässä pizzeriassa. Omiko turkkilainen italialaista kulttuuria vai minä? Miten tämä menee?
Se ei ole pizzaa. Oikea pizza kyllä valmistetaan samasta pohjasta, mutta sen päälle sivellään hunaja, ripotellaan oliiveja ja fetajuustoa, sekä erillaisia yrttejä. Oikeaan alkuperäiseen pizzaan ei tule tomaattimurskaa eikä ananasta!
Voinko kuunnella latinolaista musiikkia vaikka en ole latino tai pukeutua H&M vaatteisiin vaikka en ole ruotsalainen? Mitä siis saa tehdä ja mitä ei, jotta se ei ole kulttuurin omimista?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika paha kulttuurinen omija, koska syön Välimeren ruokavaliota vaikka olen ihan tavis suomalainen.
Teen usein intialaista ruokaa. Miten minulle käy?
Mulla on etnisiä tatuointeja. Oon aika kamala ihminen.
Viimeisin hankittu 15 vuotta sitten.
Minä tykkään puketua kesähelteillä suht peittäviin ja löysiin vaatteisiin, koska ne viilentävät ja suojaavat auringolta. Tämä on siis se virallinen selitys. Tosiasiassa omin Lähi-idän ja Etelä-Aasian maiden naisten pukeutumista. No, huivia sentään pidän pään ympärillä vain talvipakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen usein intialaista ruokaa. Miten minulle käy?
Minä taas olen intohimoinen Tex-Mex -friikki. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Nyt taisi käydä kalpaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole pizzaa. Oikea pizza kyllä valmistetaan samasta pohjasta, mutta sen päälle sivellään hunaja, ripotellaan oliiveja ja fetajuustoa, sekä erillaisia yrttejä. Oikeaan alkuperäiseen pizzaan ei tule tomaattimurskaa eikä ananasta!
Kinkku-ananaspizza on kanadalaisen kulttuurin omimista. Siellähän se keksittiin. Tosin hekin omivat sille Havaijin nimen.
Olen ominut itselleni aasialaisen vaimon.
Ei hävetä.
35 vuotta sitten pukeuduin japanilaiseksi naamiaisiin. Voitin parhaan asun palkinnon. Nykyään minut luultavasti pidätettäisiin tai ainakin somessa ristiinnaulittaisiin. Meillä oli myös työpaikallani päiväkodissa afrikkalainen teemapäivä samoihin aikoihin, me kaikki pukeuduimme afrikkalaisittain. Huh. Olen rikollinen.
Pitääkö minun heittää roskiin kaikki manga-albumini ja lopettaa animen katsominen, jotta Japani ei syytä minua heidän kulttuurinsa omimisesta?
Vierailija kirjoitti:
Olen ominut itselleni aasialaisen vaimon.
Ei hävetä.
Et kai eksotisoinut häntä?
Suuret muotitalot lainaavat kokoelmiinsa vaikutteita milloin inka- milloin afrikkalais- tai aasialaiskulttuureista. Kuinkahan laajalti saamelaiset ovat mediassa jatkuvasti provosoituneiden julkkiskellokkaidensa takana?
Suomalaiset leikkimässä Odinin sotilaita