Toimivat pimennysverhot mistä??
Nykyiset aivan liia ohuet tms, päästävät valoa läpi joten nukahtaminen kestää ja aamuyöstä herää 04 aikaan :(
Kommentit (29)
Kesäaikaan helpoimmalla pääsee, kun laittaa tumman kankaan ikkunan sisäpuolelle. Tuo toimii mikäli ei käytä makuuhuonetta muuhun kuin nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kesäaikaan helpoimmalla pääsee, kun laittaa tumman kankaan ikkunan sisäpuolelle. Tuo toimii mikäli ei käytä makuuhuonetta muuhun kuin nukkumiseen.
Ei todellakaan toimi.
Rullaverho ja pimennysverhot. Huolehdi, että kangas peittää koko ikkunan. Pienikin rako niin ihan sama mitä siinä on.
Moni kaihdinkauppa myy pimennysverhoja mittatilauksena. Omamme ostettiin aikoinaan Anttilasta, joten luulisin K-Raudan myyvän samoja edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan toimi.
No minulla toimii. Jos sinulla ei toimi, niin sitten on huonosti kiinnitetty eikä peitä koko lasia.
Huonouninen kirjoitti:
Moni kaihdinkauppa myy pimennysverhoja mittatilauksena. Omamme ostettiin aikoinaan Anttilasta, joten luulisin K-Raudan myyvän samoja edelleen.
Lisäyksenä vielä, että osta tarpeeksi leveä ja asenna tarpeeksi lähelle ikkunaa, ettei valo kajasta reunoista.
Mulla on hobbyhallin ja ainakin meillä toimii.
Löysin itse hyvät, mustat pimennysverhot Jyskistä. Suosittelen käymään siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan toimi.
No minulla toimii. Jos sinulla ei toimi, niin sitten on huonosti kiinnitetty eikä peitä koko lasia.
Pimennysverhot ei voi olla mitään tavan kangasta vaan sellaista joka on niin tiivistä sidokseltaan ettei valo pääse lankojen välistä läpi.
Opetelkaa nukkumaan valoisassa. Typerää valittaa, kun Suomessa kerrankin on valoisaa. Koko vuosi eletty pimeässä.
Eurokangas myy pimennysverhokangasta, jonka taustapuoli on muovitettu tms. Ne ei läpäise yhtään valoa ja on ihan kauniit. Pitää ostaa ihan lattiaan asti ja laittaa limittäin, niin valoa pääsee mahdollisimman vähän. Meillä on siis kaksi verhokiskoa ja molemmissa kaksi verhoa, niin sillein onnistuu parhaiten. Tais maksaa jotain 150 euron luokkaa noi neljä verhoa.
Eurokankaasta pimennysverhoa meilläkin. Maksaa tosiaan jotakin, mutta toimii. Ilman sitä olisi yöunet vielä tätäkin heikommat. Älkää ihmiset väheksykö lepoa, se vaikuttaa koko elämään enemmän kuin tyhmempi luulisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan toimi.
Pimennysverhot ei voi olla mitään tavan kangasta vaan sellaista joka on niin tiivistä sidokseltaan ettei valo pääse lankojen välistä läpi.
No en puhunut tavan kankaasta, vaan tummasta tiiviistä verhoilukankaasta. Jos kangas on lasin välissä, sen ei tarvitse olla laskeutuvaa. Mutta ihan miten vain, kun senkin tiedät minkälainen kangas minulla on :)
Mullakin on Eurokankaan paksut muovitetut pimennysverhot. Valitettavasti en saa niitä täysin tiiviiksi vaan valoa pääsee vähän ylä-ja alapuolelta sekä sivuista. Mutta siltikin pimentävät tosi hyvin, en oikeastaan ihan täyttä pimeyttä haluaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä teippasin alumiinifoliota makkarin ikkunaan. Siitä ei tule valo läpi eikä jää valoreunuksia ikkunan ympärille niinkuin verhojen kanssa.
Ripustin myös ikkunaan kauniit valkoiset verhot joita ei avata koskaan. Ne peittävät hyvin alumiinivirityksen.
Kuulostaa kauhealta, mutta se on oikeasti kivan näköinen.
Lisäetuna makkari pysyy viileänä kesällä kun aurinko ei pääse lämittämään.
Tilasin paikasta dekoria.fi. Ensin lähettivät kangaspalat, josta sai tarkastaa värimallin ja kankaan. Sitten tilasin omien mittojen mukaan pimentävät laskosverhot. Mielestäni oli edulliset ja kauniit.
Eli salaisuus on jonkinsortin pinnoitus verhon pinnalla. Ja totta tosiaan, kuopuksen huoneessa verhojen ns sisäpinta on aivan erilainen kuin esikoisella jolla verhomateriaali on silkkaa kangasta josta siis kuultaa ilta/aamuaurinko jonkin verran läpi.
No, tilasin aamulla aiemmin verhot joissa tekstin mukaan "valolta suojaava kalvo". Typerää vain, että paketissa vain 1kpl verhoja eli piti tilata 2pkt, yht.65€.
Ap
Kiinnostais täälläkin. Ja vielä 210 cm korkeisiin ikkunoihin.