jos vauva pt sattuuko kääntäminen?
Kommentit (6)
En mene toista kertaa, jos eteen tulee sama tilanne. Meillä vauva ei hievahtanutkaan, joten turha oli koko yritys. Lääkäri yritti kääntöä muutaman minuutin (max. 5min, en osaa tarkkaan sanoa) ja totesi sitten, että ei käänny, lopetetaan yritys.
minulla kolmas ja neljäs lapsi kääntyivät vasta rv 36-37! Vielä ehtii siis.
ensimmäisessä raskaudessa viikolla 37. Itse kääntäminen ei sattunut, lääkäri ikäänkuin " leipoi" vauvan oikeaan asentoon. Kun pää siirtyi lonkan ohi alaspäin, tuntui pientä painetta, mutta sekään ei sattunut. Käännöstä valvottiin koko ajan ultralla.
Ikävintä minusta oli se, että kun makuutettiin ensin rentouttavan pistoksen jälkeen jalat korkeammalla kuin muu vartalo, närästykseni oli sietämätöntä! Jälkeenpäin vauvan sydänääniä valvottiin vielä tunnin ajan.
Meillä vauva pysyi raivotarjonnassa ja syntyi ihan normaalisti rv:lla 40+2.
Itselläni raskausviikko33+2 ja lapsi perätilassa ja ajattelin että miltähän se tuntuu jos sitä joudutaan kääntämään. Ennestään kaks lasta ja kumpikin kääntynyt jo hyvissä ajoin raivotarjontaan. Toivotaan että vielä kääntyy toisinpäin.
Itse kääntäminen ei sattunut ollenkaan. Sen jälkeen alkoi hirveä meininki ja möyrintä mahassa ja puolen tunnin kuluttua kääntämisesta, kun hoitaja ultrasi uudelleen, oli tyttö kääntynyt takaisin alkuperäiseen asentoonsa pää ylöspäin..
Ei sitten yritetty kääntää enää uudelleen vaan kätilö totesi, että ompas itsepäinen tapaus. Syntyi sitten sektiolla ja itsepäinen on vieläkin 4,5 -vuotiaana ;-)
Caroline
Meillä poju, nyt 2v., kökötteli perätilassa ainakin jostain rv 30. Kertaakaan ei kääntynyt sen jälkeen pää alaspäin. Kääntöyritys tehtiin rv 36. ei sattunut, mutta ei kyllä ollut mitään hyötyäkään. Pää vain vähän painui alaspäin, mutta ei mitään kääntymiseen päin viittaavaakaan ollut. suunniteltu sektio varattiin rv 39+3, mutta poitsu päättti tulla maailmaan päivän aikaisemmin. Sektiolla tietenkin sillonkin, tuli vain vähän kiireempi kun luultiin! :o)