Mistä ihmeestä kivoja vaatteita? Apua!
Olen normaalipainon ylärajalla oleva rintava nainen. Lasten jälkeen vatsa ei ole ihan timmi... mutta kuitenkin olen ihan kohtuullisen kokoinen, toki aina voisi vähän laihtua. Jalat ihan ok ja kädetkin. Pepa, no kohtuullinen.
Ongelma: nykyiset vaatemallit eivät sovi, eivät kerta kaikkiaan!
Jos puen löysän paidan, niin näytän muumimammalta. Sitten taas slim fit-paidat näyttävät kauheilta, koska tissit korostuvat....
töissä pitäisi pukeutua suhteellisen siististi, mutta tää on mahdotonta. Mekot ja tunikat, no joo, mutta nekin helposti näyttävät äityismekoilta ja sitten taas mun jalat olis ok ja niitä tässä ongelmavartalossa vois aavistuksen näyttää. Voi plääh!
Olisiko oikeasti jollain vinkata järkeviä vaatemerkkejä/nettikauppoja?
Kommentit (13)
Eikö oikeasti kellään ole mitään vinkattavaa? Tämä on mulle ihan oikea ongelma...
Ap
Et sä ihan kamalalta voi näyttää jos normaalipainoinen olet. Olisko ihan slim -paitojen ja telttojen välimuotoa? Espritillä ihan kivoja.
Jos hankit tunikan niin älä liian pitkää tai vatsasta liian pussimaista. Odd mollyllä on ainakin päärynälle kivanmuotoisia, mutta aika hinnakkaita ja hieman romanttisia..
Entä Desigual?
Cos, Uniglo, zeze, gudrun sjögren, about, betty barclay yms. ovat merkkejä, mitä itse käytän.
Olen just rintava ja pitkä, kokoa 40.
Ostan paljon ulkomailta vaatteita ja pienemmistä liikkeistä.
Kiitos vastauksista, tuli sentään pari. Desigualin mulla jotain onkin, lähinnä mekkoja. Yleensä ovat turhan kirjavia, tosin jotkut kivoja.
Tunikoiden kanssa juuri se ongelma onkin, että tunikat eivät saisi olla pussimaisia, ne kun helposti on.
Toisessa vastauksessa oli pari uutta merkkiä, taidan niitä googlailla. Romanttisista en pidä... olen enemmän marimekko, klassikko tyyppiä, ehkä sporttista joskus.
Niin ja päärynämallia en ole, olisinkin, vaan pienet jalat ja iso ylhäältä. 😅= ei istuvia vaatteita ensinkään.
Niin ja ap ei ole pitkä, vaan lyhyt, pituutta 164cm.
Flash on hyvä merkki. Suomen myymälät lopetettiin, mutta voi tilata netistä. Aikuisille naisille tosi kivoja vaatteita.
Minä olen sinua lyhyempi ja mitkään tunikat ei mulle sovi. Katkasee vartalon hassusti ja lisäksi koska olen myös muodokas, niin laatikkomaiset vaatteet peittää kaiken. Sen sijaan vähän löysä t-/kauluspaita housuihin/hameeseen tungettuna on ok. Eli ratkaisen ongelman korostamalla vyötäröä. Vaikee on kyllä löytää itselle sopivia vaatteita ja muodollisia ei tiukkoja t-paitoja nykyään.
Täällä yks jättirintainen. Käytän miehille tarkoitettuja t-paitoja, jos löytyy kapealla kaavalla tehty malli, kapea mutta pitkä. Yleensäkin jos on vähän epävarma, voi olla huomaamaton.
Väriä ja tyyliä voi sitten olla huivissa, laukussa tai kengissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainon ylärajalla oleva rintava nainen. Lasten jälkeen vatsa ei ole ihan timmi... mutta kuitenkin olen ihan kohtuullisen kokoinen, toki aina voisi vähän laihtua. Jalat ihan ok ja kädetkin. Pepa, no kohtuullinen.
Ongelma: nykyiset vaatemallit eivät sovi, eivät kerta kaikkiaan!
Jos puen löysän paidan, niin näytän muumimammalta. Sitten taas slim fit-paidat näyttävät kauheilta, koska tissit korostuvat....
Onko tuo jälkimmäinen oikeasti ongelma ? Tarkoitan että sinusta ehkä tuntuu siltä että tissit korostuvat "liikaa", mutta muiden silmissä saatat näyttää vain kivan muodokkaalta. Ainakin minusta istuvat yläosat ovat rintaville parhaita, kunhan nyt ei ihan makkarankuorista puhuta.
Masai, Odd Molly, Dorothy Perkins, osa Per Unan vaatteista, John Brown, P&P, Ulla Popken... merkkejä löytyy tod. paljon. Etsi eBaysta, löydät parhaat! En ole ostanut täältä vaatteita - en edes kalsareita tai sukkia - yli kymmeneen vuoteen, koska hinta-laatusuhde on niin huono eikä täysin sopivia löydy ikinä. Luotan lujasti eBayhin; tärkeintä onkin tietää omat mitat ja tarkistaa myytävien vaatteiden mitat myös huolellisesti.
mulla ihan sama ongeľma, vastauksia odotetaan