Mitä jos ylioppilas ei mene omiin yo-juhliinsa tai sinne lakitukseen?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tunnen sellaisen, joka kuoli saman päivänä kun oli päässyt ylioppilaaksi.
Se järkytys!
kun oli päässyt ylioppilaaksi.
Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin:
Kyllä sieltä lähetetään todistus kotiin. Ei tarvitse mennä paikalle eikä tarvitse juhlia.
Varmaan lakki laitettaisiin sivuun ja jatkettaisiin lakitusta seuraavasta, jos ei kenelläkään ole mitään tietoa, missä ko. henkilö on.
Mä en ole missannut omia lakkiaisiani, mutta olin kotona nukkumassa, kun sain stipendin erinomaisesta menestyksestä yo-kokeissa lukion 2. vuoden kevätjuhlassa. Rehtori oli kuulemma kuuluttanut sen lavalla, hetken odotellut ja siirtynyt seuraavaan. Meillä oli lukiolla todella pieni juhlasali jonne mahtui sisälle vain lakitettavat ja heidän läheisensä, enkä odottanut saavani stipendejä, joten päätin skipata koko kevätjuhlan. Ensimmäisenä vuonnani olin mennyt ja jouduin seisomaan oven ulkopuolella käytävällä ja ainoastaan kuulin juhlan, en nähnyt mitään.
Kävin hakemassa stipendin elokuussa koulun alettua rehtorin kansliasta. Sitä oli säilytetty koulun kassakaapissa siihen asti.
Minä taas tunnen sellaisen, joka kuoli saman päivänä kun oli päässyt ylioppilaaksi.