Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vai että juoksulenkkarit kuuluu smart casual tyyliin? Eh heh heh!

Vierailija
10.05.2018 |

Muotineuvoja kehoitti Iltasanoman tyylijutussa laittamaan vaikkapa lenkkarit jalkaan smart casual tyyliin kuuluvaksi. No toimittaja oli laittanut kuvaan naiselle kunnon juoksulenkkarit : ) OIJJOI, mahatava näky!!chinot jalassa ja lenkkarit ja joku kevät takki."Osaatko pukeutua pukukoodin mukaan? Muistilista ja esimerkkiasut kesän juhliin"
https://www.is.fi/mystyle/art-2000005670770.html
kumpi meistä nyt on väärässä? Itse ei tulisi mieleenikkään panna kesän juhliin "sneakerita" eli juoksulenkkarieta jalkaan smart casual tyyliin. Yleensä juoksulenkkarit vieläpä on koirankakassa pohjista.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen opiskelija ja meillä on paljon pukukooditilaisuuksia, mutta silti yksiäkään lenkkareita en ole nähnyt smart casual -kutsuissa jalassa ihmisillä. Tämä vaikka jotkin tilaisuudet ovat semmoisia, että niistä painutaan suoraan ryyppäämään. Ja me ollaan n. 20v "teinejä", eli miten aikuiset ihmiset eivät osaa?

Vierailija
22/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotineuvoja kehoitti Iltasanoman tyylijutussa laittamaan vaikkapa lenkkarit jalkaan smart casual tyyliin kuuluvaksi. No toimittaja oli laittanut kuvaan naiselle kunnon juoksulenkkarit : ) OIJJOI, mahatava näky!!chinot jalassa ja lenkkarit ja joku kevät takki."Osaatko pukeutua pukukoodin mukaan? Muistilista ja esimerkkiasut kesän juhliin"

https://www.is.fi/mystyle/art-2000005670770.html

kumpi meistä nyt on väärässä? Itse ei tulisi mieleenikkään panna kesän juhliin "sneakerita" eli juoksulenkkarieta jalkaan smart casual tyyliin. Yleensä juoksulenkkarit vieläpä on koirankakassa pohjista.

Yrität nyt itse esiintyä asiantuntijana, vaikka et tunne edes käsitteitä ja termejä. Sneakerit ovat tennari-henkiset vapaa-ajan jalkineet, jotka voivat olla hyvinkin huolitellun näköiset ja sopivat huoliteltuun mutta rentoon asukokonaisuuteen. Juoksulenkkarit ovat tosiaan jalkineet jotka on tarkoitettu juoksemiseen joko maastossa tai tasaisella alustalla. Kyseessä on siis kaksi eri asiaa ja tämä tuli kyllä esiin linkitetyssä jutussakin. Et sitten ymmärtänyt lukemaasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edustusrouvana Suomen ulkopuolella, ja smart casual vaihtelee maittain. Mutta suomalainen voi aika turvallisesti laittaa aika muodollista vaatetta päälle, eli siistit kengät (ei lenkkarit), esim suorat housut tai mekko/hame ja vähän näyttävämpi kauluspaita. Eli sellaiset paremmat työvaatteet. Ei ihan pukua eikä juhlamekkoa, mutta sellaiset, missä voisi mennä kuitenkin vähän siistimpäänkin paikkaan.

Jotkut australialaiset saattavat laittaa tummat farkut ja kauluspaidan, mutta he ovat eurooppalaisiin verrattuna aika rentoja.

Vierailija
24/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma miten lenkkarit on ok mutta vaelluskengät, jotka sentään näyttävät toisinaan oikeilta kengiltä, ovat muka kamalat.

Vierailija
25/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mikä karmeus! Lenkkarit ovat hirveät, niinkuin koko asu joten oikeastaan sopivat ihan hyvin yhteen... 

Ja tennareita voi kyllä pitää tavallisen mekon kanssa mutta ei nyt sentään juhlamekon. *silmänpyörityshymiö* 

Itse tykkään valkoisista, mustista, punaisista tai tummansinisistä tennareista. Esim converset, stansmithit tai supergat.   

Vierailija
26/29 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni tuli jopa hautajaisiin varmaan omasta mielestään hyvin "smart casual" lenkkareissaan, yhdistettynä nahkahousuilta näyttäviin kiiltäviin pöksyihin. Mutta hänellä nyt ei koskaan minkäänlaista tyylitajua ole ollutkaan, kopioi kaiken instasta ja blogeista.

Vierailija
27/29 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit ja tatuoinnit

Vierailija
28/29 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkaupungeissa voi nähdä smat casual-tyyppejä lenkkarit jalassa kävelemässä työmatkaa. Vaihtavat toki kengät toimistolla toisenlaisiin. Onkohan toimittaja sekoittanut tähän?

Vierailija
29/29 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti ja pukukoodit ovat vain niin idiooteille tampioille, jotka eivät ilman ohjeistusta, muiden hyväksyntää ja jatkuvaa tukea, osaa edes pukeutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan