Lapsille omat huoneet ja vanhemmat olohuoneeseen?
Meillä on kaksi lasta, teini ja varhaisteini, mutta vain 2 makuuhuonetta. Lapset kaipaavat omia huoneita ja olemme pohtineet mitä tehdä. Asumme paikalla missä on aika kalliit neliöhinnat, tiukkaa tekee ostaa lisäneliöitä, mutta ei se mahdotontakaan olisi. Kiinnostaa sellainenkin vaihtoehto että hankkisimme vuodesohvan olohuoneeseen ja lapset saisivat omat huoneet. Onko muita jotka on tehneet tällaisen ratkaisun ja suositteletteko? Mietityttää alkaako ahdistaa oman makkarin puute, vai meniskö kaikki hyvin.
Kommentit (7)
Vuodesohvassa on pitemmän päälle aika kamala nukkua. Vaikka se uutena olisi ok, ne huononee nopeasti.
Mä tekisin noin miten ap suunnittelikin. Lapselle oma huone on tärkeä muutenkin kuin nukkumista varten, mutta kuinka paljon aikuinen viettää aikaa omassa makkarissa päivisin.
Jos vain mitenkään on mahdollista saada lapset mahtumaan samaan huoneeseen vaikka parven tmv. avulla niin pitäisin oman makuuhuoneen.
Meillä kolmio ja nukuttu olkkarissa vuodesohvalla jo vuosia. Hyvin sujuu ja asuntovelka kohta maksettu - toinenkin lapsi jo 15, joten neljä-viisi vuotta menee vielä - sitten onkin tilava kolmio, velattomana kahdelle aikuiselle, kivalla paikalla keskustassa :)
Minä asun neljän lapsen kanssa kolmiossa. Kaksi tyttöä jakaa yhden makuuhuoneen, poika on yksin toisessa ja minä nukun pienimmän kanssa olohuoneessa parisängyssä....
Kyllähän tää toistaseks toimii...
Oli vaan otettava asunto minkä sai, kun erottiin miehen kanssa. Ja koulu on parinsadan metrin päässä, ni ei tee mieli heti taas muuttaa..
Meillä oli sermi olohuoneessa ja 160cm sänky
Hyvin meni 4 vuotta kunnes vanhempi lapsista muutti pois kotoa.
Jos samaa sukupuolta ja ikäeroa max. 3 vuotta, samaan huoneeseen vain.