Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvakuula raskaana, onko sopivaa?

Vierailija
09.05.2018 |

Viikkoja mulla on 13. Uskaltaako harrastaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sopivaa, jos kahvakuulalle on ihan ok olla raskaana.

Vierailija
2/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on isä?

Vierailija
4/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole! Sinäkö sitä kahvakuulaa kävit panemassa? Tunnusta!

Vierailija
5/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo aiemmin törmännyt. En itseasiassa tiennyt, että kahvakuulakin voi tulla raskaaksi.

Vierailija
6/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika härskiä on.

Vierailija
7/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuula raskaana ja sinä oot 13 viikkoa vanha? Ette todellakaan harrasta yhtään mitään!

Vierailija
8/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö keneltäkään tietoa voiko kahvakuulaharjoittelu olla vaarallista kun on raskaana? -ap

Vierailija
9/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on isä?

Mutkatanko läheiseltä hauispenkiltä.

Vierailija
10/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kenelle kahvakuula on raskaana. Jos isä on vaikka tasapainolauta, lapsesta tulee sekasikiö joka ei kuulu kumpaankaan joukkoon.

Vierailija
11/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää sujuvan vaikka on 9. raskauskuukausi menossa:

Vierailija
12/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole huumorintajua, joten vastaan et ei ole, koska painavan nostaminen voi aiheuttaa kohdun repeämisen. Hyvin vaarallinen tila. Ei ollenkaan niin harvinaista kuin kuvitella voisi.

Vierailija
13/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallista, voit kaikkea tehdä normaalisti noilla viikoilla jos vointi antaa myöden. Raskaus ei ole sairaus eikä estä liikkumista. Tekee vain hyvää. Toki kaikkien raskaus on erilainen. Toisilla vointi on niin huono ettei siksi pysty. Sikiölle ei ole liikunnasta vaaraa.

Vierailija
14/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta kommentista. -ap

Vierailija
15/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole huumorintajua, joten vastaan et ei ole, koska painavan nostaminen voi aiheuttaa kohdun repeämisen. Hyvin vaarallinen tila. Ei ollenkaan niin harvinaista kuin kuvitella voisi.

No ei aiheuta kohdun repeämistä. Terv. 2 lapsen äiti, voimanostaja

Vierailija
16/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla viikoilla voi tehdä vielä normaalisti, myöhemmin tekisin aika kevennetysti, ei mitään missä tulee kovaa painetta tai nopeaa liikettä keskivartaloon.

Vierailija
17/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit harrastaa. Kahvakuulalla treenataan usein niin pienellä painolla (esim. 8-24 kg) ja pitkiä sarjoja, että treenaaminen on turvallista viime metreille saakka, jos mitään ongelmia ei ilmene. Itse tein viimeisen kahvakuulatreenin päivää ennen synnytystä. Crossfitin olin kyllä lopettanut raskauden puolivälissä ponnistavien ja vatsaan painetta aiheuttavien painonnostoliikkeiden ja hyppyjen takia, mutta toiset treenaavat kunnon painoilla koko raskauden ongelmitta.

Vierailija
18/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu on kahvakuulaohjaaja ja veti tunteja kaksi kertaa viikossa ihan äitiyslomaan saakka. Toki loppuajasta teki kevyellä kuulalla vähän kevennetysti, mutta hyvin jaksoi.

Vierailija
19/19 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut sohvaperuna ennen raskautta, niin kannattaa harrastaa nivelystävällisiä lajeja raskaana esim. Uinti ja kävely. Jos säännöllinen kuntoilu ollut osa elämää ennen raskautta niin anna mennä.