Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maito pakkautui, nyt patti rinnassa

Vierailija
15.07.2008 |

Oltiin viikonloppuna reissus ja vauva ei alkanut kunnolla syömään rintaa. Niinpä maito pääsi kertymään erityisesti toiseen rintaan, niin että rinta oli aivan täynnä. Nyt kaksi päivää myöhemmin rinta on muuten tyhjentynyt, mutta siinä on iso muhkura/patti, jota en ole ennen huomannut. Ei ole kuin muutama viikko kun viimeksi tutkin rintani, enkä tuollaista pattia huomannut silloin. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Voiko patti olla pakkautunutta maitoa? Mitään rintatulehduksen oireita minulla ei ole.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy imetystukilistan sivuilta lukemassa vinkkejä tukoksen avaamiseksi. Kannattaa nyt mm. imettää paljon siitä rinnasta ja samalla käsin painaa tukosta eteen päin. Mene kuumaan suihkuun ja yritä siellä saada tukosta liikkeelle. Voi aiheuttaa rintatulehduksen.

Vierailija
2/6 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuttaa, että onkin syöpää!! Olen yrittänyt saada sitä liikkeelle, mutta ei lähde. Patti on aika iso, ainakin 2x2 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kuumavesipullo tms lämmin ja pidä sitä rinnalla ennenkuin imetät. Mulla oli näitä patteja koko imetysajan (7kk), ilmeisesti jotenkin ahtaat tiehyet tai paakkuista maitoa :) Monta kertaa patti tulehtui, joten nyt kovasti lämmittelemään, jotta siltä vältyt!

(miten ihmeessä tämä viestilaatikko on näin ahdas, en ole palstalle kirjoittanut aikoihin?)

Vierailija
4/6 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laitat jääkaappikylmät valkokaalinlehdet liiveihin. Murskaa ensin vähän lehtien suonia.

Vierailija
5/6 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut, mikä auttoi, oli se, että vauva tyhjensi rinnan ja näin tukos aukeni. Imemisasennollakin on merkitystä, että juuri oikeasta kohdasta lähtee maito liikkeelle.

Vierailija
6/6 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko ne olleet kipeitä. mulla ei ole yhtään kipeä, kestää hyvin painella lujastikin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme