Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ravintola-ala on paskaa?

Vierailija
09.05.2018 |

Miksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät osaa käyttäytyä kuin aikuiset siellä. Huudetaan, auotaan päätään, pilkataan, naureskellaan ja ollaa oikein ihnottavia toisilleen.

Vierailija
2/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova työtahti, seisomista, ei kummonen palkka, vaativat asiakkaat, tavallaan ei siisti sisätyö, kun keittiöhöyryt ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alalle hakeutuu myös sellaiset, jotka ei minnekään muualle pääse. Se selittää paljon.

Vierailija
4/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas työ, epäsäännölliset työajat. Jotkut pystyvät ja viihtyvät.

Vierailija
5/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska työ, usein tyhmä "työnjohto". siis yksinkertainen ja ymmärtämätön.

Vierailija
6/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin raskasta ja paska palkka. Kamala kiire, hiki kuumassa keittiössä jne, vittuilevat asiakkaat. Ei enää koskaan ravintolaan töihin, nimim. 16-vuotiaasta asti kesäduunina ym.opintojen ohessa tehnyt, nyt kuljetusalalle vaihtanut

Vierailija
7/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät osaa käyttäytyä kuin aikuiset siellä. Huudetaan, auotaan päätään, pilkataan, naureskellaan ja ollaa oikein ihnottavia toisilleen.

Tuo on ikävä puoli, mutta oppii siellä kovuutta ja työn arvostamista, sekä työstäkin.

Sinkkumies

Vierailija
8/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova työtahti, seisomista, ei kummonen palkka, vaativat asiakkaat, tavallaan ei siisti sisätyö, kun keittiöhöyryt ym.

Sä nyt voit suksia vaikka kuuseen noiden vaatimuksien kanssa.

Sinkkumies

Sama kuin minä valitsisin ulkotyön missä ei saa olla sisällä.

Vierailija
9/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa olen kohdannut monia todella ystävällisiä ja ammattitaitoisia asiakaspalveluhenkilöitä. Arvostan suuresti.

Vierailija
10/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kaikki kaverini kuuluvat tuohon "johtoon". Usein siitä määrää tosin konserni, mutta kavereideni pilkkaaminen käy huvista kuitenkin.

Sinkkumies

Vierailija
11/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on todella raskasta fyysisesti ja alipalkattua. Mutta mun kokemuksen mukaan ravintolajengi on kyllä rentoa porukkaa. Mulla takana 24 vuotta sitä.

Mutta mun fysiikka ei kestänyt enempää.

Vierailija
12/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä voisi parantaa?

Sinkkumies

Vierailija
13/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuttuni tykkäävät olla ravintola-alalla ja ihmettelen miksi! Tosi raskasta.

Vierailija
14/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pelkurimaisia vastauksia, jos on mielipiteitä, niin varmaan uskaltaa kertoa missä hiertää.

Siitä mä tykkään ravintola-alasta, että palaute katsotaan hyvällä. Se on pakko, muuten ei olisi asiakkaitakaan liiaksi.

Sinkkumies

Vierailija
15/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä kun toistuu tiskin molemmilla puolilla, niin siksi en enää ikinä ala ravintola-alalle..

Vierailija
16/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkästään paskaa, siinä on myös paljon palkitsevaa mukana. Viihtyminen riippuu eniten paikasta ja ympäristöstä, positiivisinkin asenne saadaan kuoletettua läpimädässä huonossa yhteisössä ja kauhupaikassa.

Vierailija
17/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän pelkurimaisia vastauksia, jos on mielipiteitä, niin varmaan uskaltaa kertoa missä hiertää.

Siitä mä tykkään ravintola-alasta, että palaute katsotaan hyvällä. Se on pakko, muuten ei olisi asiakkaitakaan liiaksi.

Sinkkumies

Sinä et ole tehnyt päivääkään töitä ravintola-alalla. 

Vierailija
18/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on "horeca"?

Vierailija
19/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä on "horeca"?

http://lmgtfy.com/?q=horeca

Vierailija
20/31 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas duuni, huono palkka, ei arvostusta, pitää joustaa ja taipua joka suuntaan, aina töitä kun normit on vapaalla (viikonloput, vappu, uusi vuosi, joulu), jos on kiire jäät pidempään, jos hiljaista lähdet kotiin (eli aina töissä kiire), tehot tehot tehot, asiakkaat saattaa olla hirviöitä, epäsäännöllinen duuni johtaa helposti epäterveellisen elämään, jossain vaiheessa kroppa loppuu. Onneksi pääsin pois. Ei ikinä enää.

Ps. Työkaverit on usein aivan huippuja.