Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valvontakamera kotiin

Vierailija
09.05.2018 |

Nyt on sellainen tilanne, että epäilemme naapurin kyyläakan vierailevan meillä poissa ollessamme. Tavaroita on siirrelty epäloogisiin paikkoihin, ja viime aikoina on kamoja alkanut myös kadota. Rouva oli talonmiehen kanssa naimisissa mutta talkkari otti ja lähti naapuritalon akan matkaan. Tällä kyylämuorilla on siis ollut yleisavain saatavilla, joten pelkään pahoin että on teetetty "varayleisavain".

Minkälaisia valvontajärjestelmiä teillä on ollut kotona? Minkälaista välineistöä kannattaa/pitää hankkia itse kameran lisäksi? Mieluiten ei sieltä kalleimmasta päästä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan vanhaa ketjua.

Tämmöiselle olisi itsellänikin tarve. Alkaa naapurin naisen jutut olla sen verran levottomia, kun tietää koiran ulkoiluttamiseni, katsomani telkkariohjelmat kuulemma näkyvät hänen keittiön ikkunastaan yllättävän hyvin ja naapuruston asiat vaikuttavat hänellä olevan hyvin tiedossa.

Tänään marssi ohitseni asuntooni sisälle, kun pääsin sanomasta, etten nyt viitsi asunnon pohjaratkaisua esitellä kun en ole kerennyt siivota. En kerennyt reagoimaan mitenkään, kun oli jo olkkarissa ja minä itse pihalla. Naureskeli minulla olevan ovi usein auki, kuten onkin, että koira pääsee pihalle ollessani töissä... Mahtaakohan suunnitella visiittiä, kun olen poissa?

Kamerasuosituksia ja -ehdotuksia siis kaipaisin.

Mikä velvollisuus sinulla ylipäänsä olisi esitellä asunnon pohjaratkaisua? Jos joku marssisi pyytämättäni ohitseni asuntooni saattaisi tunkeutujalle käydä aika huonosti... 

Eihän se mikään velvollisuus olekaan. Ollaan ihan hyvässä hengessä juteltu taloyhtiön pihassa monet kerrat, joten oli kyllä melkoinen yllätys se sisään ryntääminen. Haluaisin ajatella, ettei tarkoittanut pahaa ja toimi tahdittomasti ajattelemattomuuttaan...

Kyllähän nyt aikuisen ihmisen pitäisi tajuta, ettei kenenkään kotiin voi tunkeutua kutsumatta. Varsinkin kun ensin nimenomaan sanoin, etten pyydä sisälle. Sitten vielä kehtasi käydä toisenkin kerran, kun tuli puhetta sisustuksesta. Jos tämä vielä toistuu, että tänne marssitaan ilman lupaa, niin ärähdän. Ja se kamera olisi hyvä olla, jos tulee tänne kun en ole kotona.

Vierailija
22/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen toteamiseen käykö joku asunnossa poissaollessa ei kovin kummoista kameraa tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen toteamiseen käykö joku asunnossa poissaollessa ei kovin kummoista kameraa tarvita.

Ei niin, mutta jos haluaa tunkeutujan vastuuseen, tarvitaan todisteita.

Vierailija
24/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitoin valvontakameran kotiin niin ei mennyt kauaakaan kun huoltomies kävi kotonanani kun olin poissa. Soitin isännöitsijälle että oliko luvallisella asialla vai soitanko poliisille. Vakuutteli kovasti että taloyhtiössä oli joku vuoto ja tarkisti kaikki asunnot. Ei ole huoltomies enää sen jälkeen asunnossani käynyt kun olen poissa joten vuodot loppui kuin seinään. Todella kannattaa sellainen kytkeä kotiverkkoon kun ovat nykyään suhteellisen halpojakin. Lähettää hälytyksen puhelimeen ja kuvia sähköpostiin jos havaitsee liikettä asunnossani.

Vierailija
25/26 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logitechin Circle

Laitat sen paikalleen ja yhdistät kodin langattomaan verkkoon. Sen jälkeen voit kännykästä ja tabletista katsoa livekuvaa ja kameran tallennuksia.

Maksaa joku 100-200 euroa.

Saa langallisena ja langattomana versiona. Langattoman voi sijoittaa periaatteessa ihan mihin vaan. On sellainen tennispallon kokoinen pallo.

Tässä olen valita tekemässä

Logi Circle Appi haukuttiin sovellukaupassa lyttyyn.

Mikähän kameran kantaisi hankkia sisätiloihin ??

Vierailija
26/26 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ansoittanut kotini viimeisen päälle. Tänne jos pääsee kutsumaton vieras sisälle niin sitten käykin huonosti. Kameroilla ei tee mitään.

Onnea käräjillä jos talonmies, poliisi tai vaikka pelastuslaitos joutuu jostakin syystä tulemaan asuntoosi.

Poliisilla ei ole oikeutta tulla asuntoon ilman lupaa.