Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valvontakamera kotiin

Vierailija
09.05.2018 |

Nyt on sellainen tilanne, että epäilemme naapurin kyyläakan vierailevan meillä poissa ollessamme. Tavaroita on siirrelty epäloogisiin paikkoihin, ja viime aikoina on kamoja alkanut myös kadota. Rouva oli talonmiehen kanssa naimisissa mutta talkkari otti ja lähti naapuritalon akan matkaan. Tällä kyylämuorilla on siis ollut yleisavain saatavilla, joten pelkään pahoin että on teetetty "varayleisavain".

Minkälaisia valvontajärjestelmiä teillä on ollut kotona? Minkälaista välineistöä kannattaa/pitää hankkia itse kameran lisäksi? Mieluiten ei sieltä kalleimmasta päästä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logitechin Circle

Laitat sen paikalleen ja yhdistät kodin langattomaan verkkoon. Sen jälkeen voit kännykästä ja tabletista katsoa livekuvaa ja kameran tallennuksia.

Maksaa joku 100-200 euroa.

Saa langallisena ja langattomana versiona. Langattoman voi sijoittaa periaatteessa ihan mihin vaan. On sellainen tennispallon kokoinen pallo.

Vierailija
2/26 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä unohtui, että siinä on myös infrapuna, eli kuvaa pimeässäkin.

Tallentaa äänen ja on jopa kaiutinkin sisällä, eli kännykän kautta voit nappia painamalla "jutella" jos joku on kameran luona. Molemmat kuulevat silloin toisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logitechin Circle

Laitat sen paikalleen ja yhdistät kodin langattomaan verkkoon. Sen jälkeen voit kännykästä ja tabletista katsoa livekuvaa ja kameran tallennuksia.

Maksaa joku 100-200 euroa.

Saa langallisena ja langattomana versiona. Langattoman voi sijoittaa periaatteessa ihan mihin vaan. On sellainen tennispallon kokoinen pallo.

No en tuota laitetta ainakaan suosittelisi. Verkkokauppa.com:n arvostelut ei mitenkään mairittelevia.

Vierailija
4/26 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista merkitä että tilassa on tallentava kameravalvonta. Muuten murtomiehen vierailun jälkeen voit olla syytteessä salakatselusta.

Vierailija
5/26 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ansoittanut kotini viimeisen päälle. Tänne jos pääsee kutsumaton vieras sisälle niin sitten käykin huonosti. Kameroilla ei tee mitään.

Vierailija
6/26 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha puhelin, johon lataa siihen sopiva vakoilu appsin, toimii myös liiketunnistemella. Sillä hoituu.

Vierailija
7/26 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ansoittanut kotini viimeisen päälle. Tänne jos pääsee kutsumaton vieras sisälle niin sitten käykin huonosti. Kameroilla ei tee mitään.

Onnea käräjillä jos talonmies, poliisi tai vaikka pelastuslaitos joutuu jostakin syystä tulemaan asuntoosi.

Vierailija
8/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kameravalvontajärjestelmä helppo kytkeä päälle lähtiessä kotoa ja pitää se poissa ollessamme päällä? Kotona ollessa emme taida tarvita järjestelmää. -ap

Vierailija
9/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuren hälytysjärjestelmä

Vierailija
10/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/26 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikkaliikkeeseen kyselemään ja vertailemaan tuotteita myyjän kanssa

Vierailija
12/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua.

Tämmöiselle olisi itsellänikin tarve. Alkaa naapurin naisen jutut olla sen verran levottomia, kun tietää koiran ulkoiluttamiseni, katsomani telkkariohjelmat kuulemma näkyvät hänen keittiön ikkunastaan yllättävän hyvin ja naapuruston asiat vaikuttavat hänellä olevan hyvin tiedossa.

Tänään marssi ohitseni asuntooni sisälle, kun pääsin sanomasta, etten nyt viitsi asunnon pohjaratkaisua esitellä kun en ole kerennyt siivota. En kerennyt reagoimaan mitenkään, kun oli jo olkkarissa ja minä itse pihalla. Naureskeli minulla olevan ovi usein auki, kuten onkin, että koira pääsee pihalle ollessani töissä... Mahtaakohan suunnitella visiittiä, kun olen poissa?

Kamerasuosituksia ja -ehdotuksia siis kaipaisin.

Vierailija
13/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista merkitä että tilassa on tallentava kameravalvonta. Muuten murtomiehen vierailun jälkeen voit olla syytteessä salakatselusta.

Kotirauhan piirissä olevassa tilassa saa kuvata vapaasti ilman kylttiä. Kunhan pitää huolen, ettei kuvaa esim ikkunasta kadulle tai naapurin pihaan.

Vierailija
14/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistakamera? Kai se sisälläkin toimii. Aktivoituu liikkeestä.

Vierailija
15/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirauhan piirissä olevassa tilassa saa kuvata vapaasti ilman kylttiä. Kunhan pitää huolen, ettei kuvaa esim ikkunasta kadulle tai naapurin pihaan.

Eiks se ollut niin, että tilaan astuvan henkilön pitää olla tietoinen kamerasta? Muutenhan Axelin teot olisi olleet sallittuja.

Vierailija
16/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Omassa kodissa saa kuvata niin paljon kuin huvittaa

Vierailija
17/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan vanhaa ketjua.

Tämmöiselle olisi itsellänikin tarve. Alkaa naapurin naisen jutut olla sen verran levottomia, kun tietää koiran ulkoiluttamiseni, katsomani telkkariohjelmat kuulemma näkyvät hänen keittiön ikkunastaan yllättävän hyvin ja naapuruston asiat vaikuttavat hänellä olevan hyvin tiedossa.

Tänään marssi ohitseni asuntooni sisälle, kun pääsin sanomasta, etten nyt viitsi asunnon pohjaratkaisua esitellä kun en ole kerennyt siivota. En kerennyt reagoimaan mitenkään, kun oli jo olkkarissa ja minä itse pihalla. Naureskeli minulla olevan ovi usein auki, kuten onkin, että koira pääsee pihalle ollessani töissä... Mahtaakohan suunnitella visiittiä, kun olen poissa?

Kamerasuosituksia ja -ehdotuksia siis kaipaisin.

Mikä velvollisuus sinulla ylipäänsä olisi esitellä asunnon pohjaratkaisua? Jos joku marssisi pyytämättäni ohitseni asuntooni saattaisi tunkeutujalle käydä aika huonosti... 

Vierailija
18/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha kännykkä =) siihen appi joka löhettää pilveen esim kerran 5 minuutissa kuvan… Sitten vain selaat omalla puhelimella niitä kuvia…

Vierailija
19/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kameravalvontajärjestelmä helppo kytkeä päälle lähtiessä kotoa ja pitää se poissa ollessamme päällä? Kotona ollessa emme taida tarvita järjestelmää. -ap

Sen voi jättää kuvaamaan jatkuvasti, mutta normaalisti se kuvaa kattoa tms. Kun lähtee kotoa pois, suuntaa sitten kännykkäappista oikein

Vierailija
20/26 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Omassa kodissa saa kuvata niin paljon kuin huvittaa

Jep, seinien sisällä sa, mutta jos kamera yltää ulos, kannattaa olla varovainen