Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

monitumainen blastomeeri...

24.04.2006 |

Moi, Tuli naikkarin loppuraportti ja siinä diagnoosissa lukee että useimmat alkiot sisältävä monitumaisia blastomeerejä. Mitä mahtaa tarkoittaa??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en välttämättä tiedä puhutaanko nyt samasta asiasta???! Mutta jälleen kerran omia kokemuksia...

Meille siis tehtiin se kolmas ICSI-hoito alkusyksystä 2005 naikkarilla. Alkioita saatiin 3kpl, mutta kaikki olivat " huonoja" monitumaisia alkioita. Tehtiin kolmen päivän viljely ja siinä sitten todettiin, että alkiot jakautuvat huonosti ja kaikissa oli 2 tumaa. Naikkarin lääkärin mielestä kaikki alkiot roskis-kelpoisia...

Itse sain tehdä päätöksen, että haluanko sellaisen " huonon" alkion siirrettävän, vai heitetäänkö kaikki roskikseen. Onnistumis mahdollisuus oli näillä alkiolla 5% ja keskenmeno vaara 95%. Itselleni asia oli täysin selvä...kaikki tai ei mitään, ehdottomasti siirtoon!!!

Tämä alkio joka minulle sitten siirrettiin, oli siirtopäivänä 6-soluvaiheessa, ne kaksi muuta alkiota oli jäänyt 4-soluvaiheeseen. Nämä 4-soluvaiheiset alkiot heitettiin roskikseen.

Ja vaikka meillä oli vain 5% mahdollisuus onnistua, niin olen ikionnellinen että otin sen riskin. Nyt sitä ollaan onnellisesti loppusuoralla raskaana, alkuvaikeuksista huolimatta :)

Ihmeitä voi siis tapahtua :)

Edelleenkin Syystuuli rv. 34+6

Vierailija
2/3 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko tulla vielä tähän kommentoimaan, vaikkei enää kosketa aihetta. Itse siis hoidoissa täällä samalla alueella mistä sullakin lähete oli naikkarille. Joskus kyselinkin näistä kuvioista täällä yms.

Takana siis 2 IVF:ää ja molemmissa tullu paljon saalista, mutta siirtopäivänä on jälellä 2-5 kaveria. Ja ne ei hääppöisiä. Ja viimeks oli enkka kun 2 kertaa 6-soluiset siirrettiin. Edellisellä kerralla ei ollu edes semmoisia tarjolla.

Nii ja ihan asian vierestä...sisko tehny tässä välissä jo kaks mukulaa ja kolmas tulollaa ja sillä ihan sama aikataulu kun sulla. Tänää ti alkaa vk 35. Että onnellista loppu odotusta! Itse joutunen passaamaan vaan siskon mukuloita... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin takana 1 täysi ivf siirtoineen Naikkarilla ja meillä ekassa passissa vain todettiin yhden alkion olleen monitumainen ja että olivat heittäneet menemään ja sulattaneet lisää ampulleja... Aika monta ampullia meni siinä sitten lopulta =) mutta onneksi tuotti tuo pas aikoinaan tulosta.

Qvasi rv 6+0 ja pas-poika 1,5v