Miksi sitä liikunnallisuutta arvostetaan niiin hirveästi?
...Ja tiukassa kunnossa olevat ihmiset nostetaan jollekin jalustalle? Ymmärrän asian tärkeyden terveydestä huolehtimisen kannalta, mutta ei se treenaaminen ole mikään maailman vaikein asia kun siihen on päässyt kiinni. Vaikeampaa tuntuu monille himotreenaajille olevan arjen hoitaminen.
Kommentit (15)
Mä ainakin sairastuin vakavasti vaikka liikuin paljon ja elin terveellisesti. Että terveenä pysymistähän se ei takaa. Mua ehkä vähän rassais jos seurustelisin vakkariin jonkun kanssa ja aina se olisi kohkaamassa liikunnasta - muutama kerta viikkoon on toki kannattava tapa.
Jos mietitään, kuinka moni suomalaisista on ylipainoisia ja omaa sairauksia, jotka ovat vähintäänkin osittain ylipainosta johtuvia, niin ei se treenaaminen ja hyvässä kunnossa oleminen taidakaan olla niin yksinkertainen ja helppo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sairastuin vakavasti vaikka liikuin paljon ja elin terveellisesti. Että terveenä pysymistähän se ei takaa. Mua ehkä vähän rassais jos seurustelisin vakkariin jonkun kanssa ja aina se olisi kohkaamassa liikunnasta - muutama kerta viikkoon on toki kannattava tapa.
Palovakuutuskin on ihan turha. Ei minun taloni ikinä ole palanut.
Eiköhän ne liikunnallisuuden myönteiset terveysvaikutukset aika kiistattomia ole.
Liikunta lisää itsetuntemusta. Elämä ei ole vain aivojen sisällä, vaan jokaisessa solussa ja lihaksessa. On hienoa kyetä hallitsemaan yksittäisiä lihaksia. Tuo parisuhteellekin paljon, kun molemmat ovat hyvässä kunnossa, hallitsevat itsensä ja nauttivat omista. ja toisen kyvyistä yhdessä. Harmoniaa!
Onkohan fitness-buumi tehnyt vähän karhunpalvelusta tässä asiassa? Hyvinvointia ja terveyttä lisäävä liikunta ei suoranaisesti tee kenestäkään fitness-mallia vaan sen vaikutukset tuntuvat omassa itsessä eikä niitä aina näe ulospäin. On eri asia nauttia liikunnasta rennosti kuin liikkua tavoitteellisesti / suorituskeskeisesti. Itse olin terveimmilläni silloin kun jaksoin liikkua nykyistä enemmän (koska rakastin ko. lajia), mutten enää suhtautunut siihen kilpaurheiluna.
Parisuhteen kannalta liikunnalla on yllättäviäkin positiivisia vaikutuksia, ei vain ulkonäöllisiä tai toimintakyvyn ylläpitämiseen liittyviä. En yhtään ihmettele, että joku haluaa ainakin liikunnalle avoimen kumppanin. Ensinnäkin liikkumalla saa päästettyä höyryjä (joita kaikilla kerääntyy aika-ajoin), eikä niitä sitten tule purettua kumppaniin niin usein. Yleensäkin säännöllinen liikunta näyttää tekevän ihmisistä positiivisempia, kärsivällisempiä, luovempia ja yleensäkin ottaen mukavampaa seuraa. Olen nähnyt tämän kaavan molempiin suuntiin: liikuntaa lisänneet vaikuttavat nopeasti onnellisemmilta ja sen lopettaneet nuutuu alta aikayksikön.
Olemme mieheni kanssa olleet koko nuoruutemme aikamoisia penkinkuluttajia ja tietokoneella sisätiloissa nököttäjiä. Mieheni innostui pari vuotta sitten eräästä ulkolajista ja oli pian kuin uudelleen syntynyt! Tämä inspiroi itseänikin patistamaan itseni liikkumaan säännöllisesti, ja kylläpä se muuten antaa mukavasti energiaa ja mielialat on paljon tasaisemmat ja useammin positiivisen puolella. Parisuhde on ehdottomasti parantunut liikunnan lisäämisen jälkeen!
Toisekseen, fyysinen aktiivisuus ylläpitää libidoa ja hyvä kunto auttaa myös parempiin suorituksiin makuuhuoneen puolella! ;) Muitakin terveysetuja löytyy toki näiden mainitsemieni lisäksi. Meillä ei miehen kanssa muun muassa ole selkävaivoja enää läheskään yhtä paljon kuin ennen.
Ei se arjen hoitaminen ole mikään maailman vaikein asia kun siihen on päässyt kiinni. Vaikeampaa tuntuu monille arkeen jumittuneelle olevan ajoittainen irtiottaminen ja elämästä nauttiminen.
Liikunta on hyvä juttu, mutta hysteerinen fitness on groteskia ja salilla väkisin väännetty body on turn off.
vaikka itse juoksen päivittäin niin en ole missään kokenut sitä arvostettavan. Ehkä pitäisi olla ammatissa jossa turistaan joutavia
Liikunta on erittäin tärkeää jokaisen oman hyvinvoinnin kannalta. Liikkumalla voi paremmin niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Ortopedin mukaan lonkkaleikkauksia ei tarvittaisi, jos kaiken ikäisillä ihmisillä olisi riittävän vahvat lihakset.
Salilla väkisin väännetty body on kyllä turn off.
Vierailija kirjoitti:
Salilla väkisin väännetty body on kyllä turn off.
Salilla väkisin vääntäneille liikunta on kyllä turn off. Kyllä jutut pitää liukua eikä hiota. Jos vääntää väkisin niin ei silloin kyllä mitään slidetä tai liuta. Tälläiset turn off puurtajat ovat kyllä haisevia ja hikisiä eläimiä.
Johtuu vain siitä, että tyhmäkin voi liikkua, mutta järkeä säännöstellään vähän enemmän.
Kun kadulla kulkee ja silmittelee, niin eipä näytä olevan pelkoa yliarvostuksesta. Kovin on hytkyvää menoa..
Sanoisin, että se on yksi tärkeimmistä piirteistä naisella.
Jos mietitään että tapailisin naista ja kysyisin naista liikkumaan yhdessä ja hän vastaisi aina että ei jaksa niin tuo olisi ylitsepääsemätön turnoff.