Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit! Mitä haluaisitte äitienpäivälahjaksi? Omallani ei oikein "kelpaa mikään...

Vierailija
09.05.2018 |

Tosiaan siis joka vuosi tulee huutoa kun lahja ei ole tarpeeksi hyvä. Äitini ei käytä hajuvesiä, meikkejä, koruja. Ei esim ole korvareikiä. Kaikki astiat hänellä on, eikä niitä halua lahjaksi kun eivät ole "henkilökohtaisia." Ei tykkää hieronnoista tai muista sen tyylisistä lahjakorteista.
Sukkia, suklaata, kukkia olen aikaisemmin antanut. Tänäkin vuonna mietin kukkakimppua ja kaunis kortti. Yleensä tulee sanomista, eli eivät ole hänestä riittäviä.
Hän on meihin lapsiin aina panostanut ja ostanut kaiken ja taitaa siksi odottaa aina tosi paljon lahjoista.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin äiti niin en aikuisilta lapsilta kaipaisi mitään lahjoja. Jos lähellä asuisivat niin olisi kiva jos kahvilla kävisivät. Pieniltä lapsilta/lapsenlapsilta toivoisin jotain itsetehtyä, piirros tai korttikin riittäisivät.

Vierailija
22/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti risteilyfirmaan/matkatoimistoon/kirjakauppaan/johonkin, esim. 50-100 e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tosi iloinen , kun nuorempi poikani joka asuu lähellä, kutsui sushipaikkaan. Se riittää minulle. Noutaa minut. Vanhempi poika asuu kaukana. Viestin hänelle asian ja ilmoitin ettei tarvitse ottaa mitään paisetta aiheesta äitienpäivä. Vihjaisin, että jos haluaa niin soittaa minun äidilleni onnittelut. Itse tapasin aiemmin onnitella häntä, mutta välimme menivät poikki.

Hänelle et mitenkään osannut hankkia mitään joka olisi miellyttänyt. Lapsena yritin hankkia kortin ja kukkia ja olisin ostanut jotain, mutta ei ollut rahaa. Isäni ostamaa ruukkuruusua inhosi kuulemma ja ilmoitti ettei ole isämme äiti. Oikein mikään ei kelvannut. Minä yritin huomata hänet. Marttyyri. Ihmettelin aina lapsena sitä hälyä äitienpäivänä ja toivoin että päivä sujuisi nopeasti ohi.

Vierailija
24/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomieheni kuoli talvella. Edessä oli minun kolmas äitienpäiväni, nyt kahden lapsen kanssa yksin. Eräs rakas ystäväni lähetti minulle äitienpäivä kortin ja ruusukvartsikiven.

Toivon todella, että joku ymmärtäisi huomata jonkun yksinäisen äidin samalla tavalla kuin hän huomasi minut!

Ei tarvitse olla oma äiti joka huomataan. Tämä ystävä tiesi tilanteen tietenkin ja hän teki aivan uskomattoman fiksusti.

En halunnut viettää äitienpäivää kotona, joten pakkasin lapset junaan lähimpään kaupunkiin, koska kuulin että Mäkkäri antaa ruusun jokaiselle äidille. Sain sen ja se oli kaunis.

Vierailija
25/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avomieheni kuoli talvella. Edessä oli minun kolmas äitienpäiväni, nyt kahden lapsen kanssa yksin. Eräs rakas ystäväni lähetti minulle äitienpäivä kortin ja ruusukvartsikiven.

Toivon todella, että joku ymmärtäisi huomata jonkun yksinäisen äidin samalla tavalla kuin hän huomasi minut!

Ei tarvitse olla oma äiti joka huomataan. Tämä ystävä tiesi tilanteen tietenkin ja hän teki aivan uskomattoman fiksusti.

En halunnut viettää äitienpäivää kotona, joten pakkasin lapset junaan lähimpään kaupunkiin, koska kuulin että Mäkkäri antaa ruusun jokaiselle äidille. Sain sen ja se oli kaunis.

Otan osaa. Halaukset sulle.

Vierailija
26/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on 70v ja ei ole vuosiin halunnut mitään tavaraa. Hän nauttii kovasti erilaisista konserteista,kesäteatterissa jne. Joten ostin hänelle kesäteatteri -viihdekonserttiin liput.

Vierailija
27/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on aika pieni eläke niin ostin jalkahoitoon ja hierontaan lahjakortit.

Vierailija
28/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on vähän tuommoinen myös. Tänä vuonna ostin hänelle Ikaalisten matkatoimiston matkalahjakortin. Joskus olen ostanut Elämyslahjojen lahjakortin, jonka käyttivät isän kanssa kylpylälomaan Suomessa. Hän tykkää Gudrun Sjödenin vaatteista joten joskus ostin lahjakortin sinne - suoraan en uskaltaisi vaatetta ostaa koska meillä on tosi erilainen maku. 

Vierailija
29/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien äidilleni kokonaisen vesimelonin ja ananaksen. Olisiko täällä joku, joka ilahtuisi noista lahjoista? :D

Minä olisin. Laittaisin ne grilliin muun ruuan lisukkeeksi. Nam!

Vierailija
30/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu tai kevätsiivous olisi paras lahja. Tuo vesimeloni ja ananas on myös hyvä idea. Tai hapanlimppu ja voipaketti. Todella hyvää, ja voisi hyväälä omallatunnolla syödä, koska on saanut ne lahjaksi. ;)

Vierailija
31/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä toivoin Fazerin rusina-pähkinäsuklaalevyä.

Vierailija
32/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan siis joka vuosi tulee huutoa kun lahja ei ole tarpeeksi hyvä. Äitini ei käytä hajuvesiä, meikkejä, koruja. Ei esim ole korvareikiä. Kaikki astiat hänellä on, eikä niitä halua lahjaksi kun eivät ole "henkilökohtaisia." Ei tykkää hieronnoista tai muista sen tyylisistä lahjakorteista.

Sukkia, suklaata, kukkia olen aikaisemmin antanut. Tänäkin vuonna mietin kukkakimppua ja kaunis kortti. Yleensä tulee sanomista, eli eivät ole hänestä riittäviä.

Hän on meihin lapsiin aina panostanut ja ostanut kaiken ja taitaa siksi odottaa aina tosi paljon lahjoista.

Anna lahjakortti. Jos asut Hesassa, niin Stockmannin lahjakortti varmasti kelpaa.

Vierailija
33/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli 9.2. eli 3kk sitten. Ensimmäinen äitienpäivä ilman äitiä.

Ainoa lapseni asuu ulkomailla, saa nähdä muistaako soitella.

Vierailija
34/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta "Maailman paras äiti"-muki, on henkilökohtainen astia. Lisäksi jotain erikoiskahvia.

Vierailija
35/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiselle henkilölle, jolle ei kelpaa mikään, ei oikeasti kelpaa mikään. Eli turha sillä on päätään vaivata, petyt kuitenkin itsekin taas.

Vierailija
36/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakimppu tai kukka ja kortti. Aamupala jolla jotain makeaa pullaa tai kakkua.

Vierailija
37/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kukkakimppu tai joku ihana ulkokukka riittää.

Mun anopille on tosi vaikea ostaa lahjaa, kun ei hänkään lue, urheile, matkusta, käytä kosmetiikkaa tai, herkkuja tai esim. alkoholia lainkaan.

Ollaan sit ostettu Marimekolta jotain, kun niistä tuotteista tykkää. Välillä yöpuku tai joku kiva vaate. Välillä sukat tai joku pieni juttu vaan.

Joskus ollaan menty yhdessä syömään, mutta sekään ei niin hyvä, kun mummo haluaa aina tehdä meille ruokaa ja leipoa, vaikka mitä., kun mennään kylään. Asutaan siis kaukana, eikä kovin usein tavata sen vuoksi.

Omalle äidille on tosi helppo ostaa, kun melkein kaikki mielyttää ja tunnen hänen makunsa tosi hyvin.

Vierailija
38/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain maailman parhaan äitienpäivälahjan viikon etuajassa. Ulkomailla asuva tyttäreni, ainokaiseni, tuli hoitamaan asioitaan tänne ja samalla oli pari päivää täällä "äiskän" ja "iskän" luona. Kiitin ja sanoin, että tämä on paras äitienpäivälahja, jota haluan eli tytär muistaa. Lisäksi sanoin, että en missään tapauksessa halua mitään krääsää, kun kaikkea on jo niin paljon. Välillä treffailemme jossakin Euroopan kaupungissa. Toki näemme muutenkin usean kerran vuodessa.

Miksi ihmeessä äitienpäivästä on tehty kamala krääsäpäivä. Kun tytär oli kouluiässä ja aiemminkin menimme yhdessä äitienpäiväksi Lintsille, satoi tai paistoi. Hauskaa oli!

Vierailija
39/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lahjakortti pääsyliput Ähtärin pandataloon, ja jos hän alkaa siitä valittaa, sanot vaan, mistä voit sitä tietää, millainen kokemus se on, kun et ole vielä käynyt.

Ensi vuonna sitten liput taas johonkin uuteen paikkaan, vaikka Yli-Iin Kierikkikeskukseen kivikautista elämää ihmettelemään.

Vierailija
40/41 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äidillä on persoonallisuushäiriö, tuo on tyypillistä ”marttyyriäidin” käytöstä, taustalla narsismia ja läheisriippuvuutta.

Itse traumatisoiduin oman äitini äitienpäivä raivareista niin, että sain itsekin äitinä ahdistuskohtauksia ko. päivänä, ja itkin peiton alla. Tosi kivaa miehelleni :(

Mun äiti syytti ja haukkui lahjoja, joka vuosi ne oli huonoja, ja nimenomaan niin että minä (pieni lapsi) olin tahallaan valinnut sellaiset lahjat jotka satuttavat häntä, koska olen kiittämätön ja haluan loukata tahallani. Lapsihan uskoo mitä äiti sanoo, joten joka vuosi ajattelin olevani hirveä, paha ihminen. Kerran ostin tarkalleen mitä hän toivoi, ja hän väitti minulle ettei ikinä olisi moista pyytänyt, ja että minä valehtelen kun väitän niin.

Tämänkin jotenkin uskoin, olin varmasti ymmärtänyt väärin.

Vasta aikuisena, oman lapseni saamisen jälkeen tajusin että minä olin se, jota kohdeltiin väärin. Mietin ja näin miten sairasta on omalta lapseltaan vaatia jotain lahjoja, ja syyllistää ja raivota. En ikinä _ikinä_ voisi tehdä niin, minun lapseni ei ole minulle mitään velkaa.

Viime vuonna lopetin äitini lahjomisen, lähetin tekstarin. Tänä vuonna en sitäkään. Siellä se itkee luultavasti, ja minä olen julma, kiittämätön tytär. Sama tarina joka äitienpäivä, riippumatta muistamisesta tai lahjoista, ainoa ero on se, että nykyään saa itkeä yksinään, ja minulla on hyvä olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi