Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle ei saa kertoa homoista.

Vierailija
08.05.2018 |

Meidän on pari tuttavaperhettä, jotka ei hyväksy homoutta ja he ovat kieltäneet lapsen päiväkotia ja koulua kertomaan lapselle homoseksuaalisuudesta. Päiväkoti joutuu kunnioittamaan vanhempien toivetta. Mitenköhän on koulun laita? Kun lapsi kysyy, mikä on homo, siihen on vastattava, että tavallinen kirosana ja ei saa kiroilla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous ei ole tervettä

Taidat olla kaapissa tai muuten vain kiinnostunut aiheesta. Et muuten reagoisi noin voimakkaan kielteisesti.

Vierailija
22/28 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kuulu vastata asiallisesti viimeistään silloin, kun asiasta kyselee. En muista missä ja milloin olen itse saanut tietää mikä on homo ja mitä se tarkoittaa. Mutta pikkukersana kysyin kyllä mikä on ruuna. Lasten joululaulussa "kello löi jo viisi" kun lauletaan erään säkeistön alussa "ruuna virsta vielä..." Äitini siihen vastasi että se on hevonen jolta on pippeli leikattu pois. Aha, selvä. Kyllä lapsi ymmärtää ja käsittää. Muistelisin että olin ilmeisesti vastauksen unohtanut, kun taisin sen joskus kysyä uudelleen ja sitten muistin että "ai niin, sellanen se olikin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat siitä, ota ... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homosaatio on ihan ok tietyssä määrin mutta liika on liikaa.

Ei ole mitään 'homosaatiota', '-säätiötä', saati  heterosaatiota.

Elämäm koulussa on.

Vierailija
24/28 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olen samaa mieltä. Tämä johtuu siitä, että mistään seksiin liittyvästä ei pidä tuossa vaiheessa puhua.

Ei kai siinä seksistä tarvi alkaa puhumaan. Vastaa vaan että poika joka tykkää pojista.

Ja sitten onkin päiväkoti täynnä homoja. Kotona poika kertoo ylpeänä uudesta oppimastaan sanasta: "Isi, isi mä oon homo"

No voi kauheaa. Ei se sanan oppiminen ihmistä homoksi muuta. 

En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta ymmärsit väärin. Jos lapselle sanoo että tytöistä tykkäävä tyttö on lesbo ja pojista tykkäävä poika on homo, lapsi voi käsittää sanat väärin, tyyliin että on homo tai lesbo koska tykkää kaverista, isästä, äidistä tms.

Vierailija
25/28 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olen samaa mieltä. Tämä johtuu siitä, että mistään seksiin liittyvästä ei pidä tuossa vaiheessa puhua.

Ei kai siinä seksistä tarvi alkaa puhumaan. Vastaa vaan että poika joka tykkää pojista.

Ehkä parempi selittää kuitenkin niin, että aikuisina jotkut miehet/naiset tykkäävät ja haluavat elää ja perustaa perheen toisen miehen/naisen kanssa ja että heitä kutsutaan homoiksi/lesboiksi.

Näin siksi ettei synny käsitystä, että vaikka tykkää kaverina toisesta pojasta/tytöstä ei ole silti homo/lesbo. Tuo homoparin esimerkkinä käyttäminen oli hyvä.

Vierailija
26/28 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten onkin päiväkoti täynnä homoja. Kotona poika kertoo ylpeänä uudesta oppimastaan sanasta: "Isi, isi mä oon homo"

No voi kauheaa. Ei se sanan oppiminen ihmistä homoksi muuta. 

En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta ymmärsit väärin. Jos lapselle sanoo että tytöistä tykkäävä tyttö on lesbo ja pojista tykkäävä poika on homo, lapsi voi käsittää sanat väärin, tyyliin että on homo tai lesbo koska tykkää kaverista, isästä, äidistä tms.

Minua rasittaa kun seksuaalisuuden haara pitää nimetä ja asettaa jalustalle. Miksei vois vain olla ihmisiä ja seksualisuutta. Eihän heteroitakaan heterotella joka paikassa.

Vierailija
27/28 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous ei ole tervettä

Heterokin voi olla henkisesti ja psyykkisesti vaikka kuinka sairas ja kieroutunut  ihminen .

Ei se siihen mitään auta, vaikka olisikin hetero.

Vierailija
28/28 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu, että tiettyjen länsivaltioiden uskonnolliset vyöhykkeet ovat samalla teiniraskauksien ja aborttien tilastokärjessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi