Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka rikosoikeuden professori Matti Tolvanen tulkitsee lakia lain rikkojan hyväksi eikä uhrin?

Vierailija
08.05.2018 |

Kärjistäen sanottuna hän esittää että yhteiskunnan kannalta esim. murhan tunnusmerkki :"Vakavaa yhteiskunnallista vaaraa aiheuttaen" ei käy toteen, koska riski joutua uhriksi jakautuu esim. Suomessa n. 5 miljoonan ihmisen kesken.

Ei tämä näin voi olla. Jos ja kun osaaminen on tällä tasolla niin ei ihme että sarjamurhaajat on vapaalla jalalla. Minulla ei tulisi mieleenkään ajatella kuten Tolvanen ajattelee vaan että vaarallisen rikollisen uhka on 100% tasolla sitä seuraavaa uhria kohtaan ja lakipykälä myös tarkoittaa tätä ja Tolvasen päätelmä on väärä.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805082200929327_u0.shtml

"Tolvanen toteaa, että vaikka yhteiskunta ei voi taata kansalaisilleen täydellistä suojaa, silti Suomi on muuttunut aiempaa turvallisemmaksi.

- Todennäköisyys, että ihminen joutuisi pakkomielteisen rikollisen uhriksi, on todella pieni.

- Tämä ei tietysti lohduta uhriksi joutuneiden ihmisten surevia omaisia, mutta tosiasia on, että kaikkia riskejä ei voida poistaa, Tolvanen päättää."

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan tyhmä av. palstalainen ja äo. ei ole kovin korkea ja tuo Tolvanen on lukenut mies joten hän tietää nämä jutut. 

Se että minä joutuisin himomurhaajan uhriksi on aika pieni koska en ole hääppöisen näköinen joten minun tulkintani on sama Tolvasen kanssa että antaa juosta vaan vapaana.

Vierailija
2/4 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa rikoksen uhka koskee naisia. Eli onhan uhka melko suuri kun miehiä tämä ei kurista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jos olisi uutisoitu esim naisia kuristava sarjamurhaaja.

Vierailija
4/4 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rikosoikeuden professori Matti Tolvanen perää syyttäjien vastuuta vaarallisten vankien tapauksissa."

Ihme päätelmän teit..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi