Saara Aalto: Monsters
Itseasiassa lyriikaltaan puhutteleva. Trauma johtaa paniikkihäiriöön joka yleistyy ahdistukseksi.
Lapsikuoro kuuluu asiaan.
Monsterit voidaan unohtaa kaappeihin eikä elämässä tarvitse enää pelätä!
Toivon onnea Saaralle! Kaikkia koskettava biisi.
Kommentit (17)
Biisi on keskinkertainen renkutus.
Saara on keskinkertainen huutaja.
Match made in heaven.
Monster on biisinä nopeasti loppuun kulunut. Tykkäsin aluksi ja nyt en jaksa kuunnella enää.
Se kanabiisi taas oli outo aluksi, mutta joka kuuntelukerralla löytyy jotain uutta mielenkiintoista. Ihmettelin pitkään, miksi se on ennakkosuosikki ja nyt se on oma suosikkini.
Minä taas en jaksais enää näitä homojuttuja ja homojen äänien kosiskelua - ne on jo nähty.
Saara Aalto muuten loistava ääninen esiintyjä.
Kunpa Saaran asu nyt olisi sellainen, että hän ei itse näytä monsterilta.
Pidän hänen laulamisestaan, mutta et sm- ja bondagelookista, mitä hän nykyään suosii.
Eilinen puku oli järkky. Ei mielestäni hyvää pr.ää. Ja se pahuksen sivusiili oli kalju!
Jostain syystä seksuaalivähemmistöillä on palava tarve esitellä suuntautumistaan.
Enemmistö kokee sen vastenmielisenä.
Yritän olla suvaitsevainen. Mutta euroviisuissa edustetaan Suomen koko kansaa. Siksi eksentrisyys ärsyttää.
Vesa Silverin voisi siirtää muihin töihin.
Saara kuvittelee omaavansa tosi edgyn ja fressin lookin.
Lesbomaailma kymmenen vuoden takaa soitti ja kertoi, että se juna meni jo.
Ihan kamala biisi. Ja jotenkin todella tylsä persoona koko Saara. Ei minkäänlaista karismaa.
Vierailija kirjoitti:
Biisi on keskinkertainen renkutus.
Saara on keskinkertainen huutaja.
Match made in heaven.
Saara on kyllä kaikkea muuta kuin keskinkertainen huutaja, vaikka sinä et hänestä pidä.
Väsynyt, vihamielinen, perusteeton kommentti
Näitä ei tarvita enää yhtään.
SIINÄ EI OLE LAPSIA LAULAMASSA
kuinka monta kertaa tääkin pitää vääntää lautarangasta, vaan saaran ääntä muutettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biisi on keskinkertainen renkutus.
Saara on keskinkertainen huutaja.
Match made in heaven.
Saara on kyllä kaikkea muuta kuin keskinkertainen huutaja, vaikka sinä et hänestä pidä.
Väsynyt, vihamielinen, perusteeton kommentti
Näitä ei tarvita enää yhtään.
Saara on teennäinen ja pinnallinen. Kun Saara esiintyy, katsojalle ei välity mitään tunnetta tai syvällistä kokemusta. Katsoja näkee Saara-nimisen hahmon suorittamassa esityksen alusta loppuun teknisesti lähes virheettä. Siinä kaikki. Se on sama kuin katsoisi robottia esiintymässä.
Kun karismaa ei vaan ole, niin sitä ei ole. Ja ilman karismaa ei tule koskaan pääsemään huipulle.
Minusta Saara on jotenkin kasvanut ja kehittynyt vähän ajan sisällä. Radiossa jutteli hyvin fiksuja tässä eräänä päivänä. Ja niistä jutuista paremmin tajusin, miksi se on ollut niin ärsyttävän oloinen.
Aikaisemmin kuuluin näihin, joita se ärsytti ihan stnasti. Mutta mieleni on nyt muuttunut. Itse asiassa hänellä tuntui olevan pitkälti samankaltaisia traumoja kuin itselläni, mutta niihin reagointi tai niiden käsittelytapa vain täysin erilainen, varmaankin erilaisten taustojen vuoksi.
Monsters-biisi on ihan ok, euroviisurenkutus paremmasta päästä. En tosin ole kuullut muiden maiden kappaleita.
Vierailija kirjoitti:
SIINÄ EI OLE LAPSIA LAULAMASSA
kuinka monta kertaa tääkin pitää vääntää lautarangasta, vaan saaran ääntä muutettu
KYLLÄ KAIKKI SEN TIETÄÄ!! Muutkin kuin sinä omassa erinomaisuudessasi. On nyt vaan helpompi sanoa, että "lapsikuoro" kuin että "lapsikuoro, joka ei oikeasti ole lapsikuoro vaan Saara Aalto ja Linnea Deb, joiden äänet on muunnettu kuulostamaan lapsikuorolta".
Saara on the suorittaja. Väkisinväännetyn näköistä huutamista.
Ihan parhautta on silloin kun Meri täällä ragee.
Biisihän on ihan ok, tulkinta ja esiintyminen hirveää kuraa.
Minusta se kuoro ei edes kuulosta lapsikuorolta
Ihan hyvä biisi verrattuna muihin ykkössemin jollotuksiin.
Kuinka monta pääsee jatkoon?
Niin tai näin: uskon Suomen olevan niiden joukossa.
Se mitä biisistä puuttuu, on tarinan kaari: alku, keskikohta ja loppu. Biisissä tarinaan hyökätään heti keskelle: nyt mä jätän nämä monsterit enkä pelkää enää!
Se on biisin heikkous, ja alentaa sen lyriikaltaan renkutukseksi. Sävelkulkua vaivaa sama vika: aloitetaan huipusta, siinä ei jää varaa nousulle. Keskivaiheilla kuulija toivoo, että loppuisi jo.
Näistä syistä menestys jää keskinkertaiseksi. En tosin tiedä, onko muilla mailla sen parempaa tuoda pöytään. Mitään erikoista tai uniikkia Monstersissa ei ole.
Saara Aalto on loistava laulaja ja tarkka esiintyjä. Mutta biisintekijänä ei kovin hyvä.