Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin korvatulehduksessa Helsingissä, kun julkiselta puolelta ei saa aikoja ennen kuin korva on puhjennut?

Vierailija
08.05.2018 |

Eli siis mistä voi saada antibioottireseptin ennen kuin korva puhekaa? Yksityinen ei käy, liian kallista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksestä?

2/7 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että saat sen reseptin ylipäätään mistään? Nykyään korvatulehduksiin kirjoitetaan nihkeästi reseptejä. Iso osa korvatulehduksista menee ajan kanssa ohi tulehduskipulääkkeiden ja puuduttavien korvatippojen avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen jonottamaan.

Vierailija
4/7 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Meinaatko, että saat sen reseptin ylipäätään mistään? Nykyään korvatulehduksiin kirjoitetaan nihkeästi reseptejä. Iso osa korvatulehduksista menee ohi tulehduskipulääkkeiden, puuduttavien korvatippojen ja ajan kanssa ohi.

Kuulo-ongelmia tiedossa. Minä olen 60-luvun lapsi, kenen korvia ei lääkärillä käytetty. Oikeassa korvassa kuulonalenema. Menihän ne korvatulehdukset toki ohi, kun korva puhkesi ja märkä valui ulos. Mutta kuulo siinä myös heikkeni.

5/7 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Meinaatko, että saat sen reseptin ylipäätään mistään? Nykyään korvatulehduksiin kirjoitetaan nihkeästi reseptejä. Iso osa korvatulehduksista menee ohi tulehduskipulääkkeiden, puuduttavien korvatippojen ja ajan kanssa ohi.

Kuulo-ongelmia tiedossa. Minä olen 60-luvun lapsi, kenen korvia ei lääkärillä käytetty. Oikeassa korvassa kuulonalenema. Menihän ne korvatulehdukset toki ohi, kun korva puhkesi ja märkä valui ulos. Mutta kuulo siinä myös heikkeni.

Ihan yleinen hoitolinja nykyisin, ettei korvatulehduksiin kirjoiteta ensimmäiseksi antibioottikuuria.

Vierailija
6/7 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aloiteta heti ab-kuuria jos ei ole kuumetta tai korva ole puhjennut. Ihan normikäytäntö ja oikeaoppista virallisten hoitokäytäntöjen mukaan. Korvatulehdusepäily ilman kovaa kuumetta ei kuulu iltapäivystykseen, joten sinne on turha lähteä jonottamaan. Aina näitä kuitenkin riittää jotka sinne tunkevat/ yrittävät väkisin eivätkä usko virallisia ohjeita. Sitten vasta kun korvatautien ylilääkäri sanoo samat, niin uskotaan.

Vierailija
7/7 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipäätään soittanut sinne julkiselle? Mitkä ovat lapsen oireet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan