Prismaa myyjän palkka
Mieheni on työttömänä ja hänelle tarjottiin Prismasta kesäksi töitä 15h/viikko. Onko kenelläkään tuoretta tietoa, paljonko Prisman myyjän tuntipalkka on? Voiko tuon verran tehdä töitä menettämättä kokonaan työttömyysetuutta, koska elämiseenhän tuosta osa-aikatyöstä saatu palkka ei millään riitä.
Kommentit (13)
Se on pamin tessin mukainen palkka. Usein niitä tunteja on tarjolla paljon enemmänkin, jos vaan on innokas tekemään ja s-ryhmä myös herkästi palkkaa hyvät työntekijät kokonaankin jos määräaikaisena tmv aloittaa. Ainakin mitä itse olen nähnyt.
10,85€/h ilman kokemusta muualla kuin pk seudulla.
Katso Pam tes ja sieltä palkkaliite.
Miehesi saa soviteltua päivärahaa jos ottaa pestin vastaan. Noin kuukausi menee ennenkuin Kelasta saa rahaa. Esim. Työn aloitus 8.5, palkkakuitti ja tunnit kelaan 12.6, palkkapäivä 15.6 ja kelan päätös/maksu 17.6.
Kel tarvitsee palkkakuitin ennenkuin laskee päivärahat.
Itse aloitin Prismassa 15h/vk.
Nyt 37.5h, kokoaikatyö.
Jos on innostunut ja halukas tekemään työtä, sellainen henkilö kyllä "palkitaan".
On myyjillä hyvät palkat. Joku myyjä ilmaantui julkisuuteen "siwan kassana" 40 000 e vuosipalkalla.
Saa kyllä ollakin hyvät, ei siinä mitään. Esim. Lidlin myyjät on tosi ahkeria ja pitää olla hyvä kunto että jaksaa tuota tahtia. Ovat ihan eri tasoa kuin muissa kaupoissa, tosin kaikki ovat nuoria.
Minä olen töissä kaupan alan työehtosopimuksella (en tosin Prismassa, mutta kumminkin) ja työsopimukseni on juurikin 15h/viikko. Kuukausipalkka vaihtelee jossain 700 euron ja 1200 euron välissä riippuen siitä millaisia vuoroja on ollut (lisät), onko tarjottu lisätöitä ja kuinka paljon tunteja millekin kuukaudelle on ylipäätään osunut tasoittumisjakson sisällä.
Kiitos oikein paljon vastauksista! Tästä oli suuri apu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paukkuu rajat yli noilla viikkotunneilla.
Höpö höpö. Muistaakseni vasta jossain 1500€ kk-palkalla lähtee työttömyysetuudet kokonaan pois. Ite ainakin tein viime kesänä Prismassa keskimäärin 20-25h/vko ja silti tuli ihan kivasti työmarkkinatukea.
Ainakin työmarkkinatuessahan on 300€ minkä saa tienata ilman että menettää siitä mitään. Tuon yli menevän palkan perusteella aina vähennetään 50% suuruinen määrä työmarkkinatuen määrästä eli jos tienaat esim. 800€/kk, siitä on 500€ työmarkkinatukeen vaikuttava määrä, ja 50% eli 250€ vähennetään täydestä työmarkkinatuesta.
En nyt osaa selittää paremmin mutta googlettamalla selviää.
Osa-aikanen myyjä kirjoitti:
10,85€/h ilman kokemusta muualla kuin pk seudulla.
Katso Pam tes ja sieltä palkkaliite.
Miehesi saa soviteltua päivärahaa jos ottaa pestin vastaan. Noin kuukausi menee ennenkuin Kelasta saa rahaa. Esim. Työn aloitus 8.5, palkkakuitti ja tunnit kelaan 12.6, palkkapäivä 15.6 ja kelan päätös/maksu 17.6.
Kel tarvitsee palkkakuitin ennenkuin laskee päivärahat.
Maksetaanko Prismassa suoraan ekan vuoden palkkaa vai onko palkat nousseet noin paljon? Itse olin kaupassa viimeksi kaksi vuotta sitten ja sain kolmen vuoden kokemuksella muistaakseni 11,04€.
Harjoittelijan palkka on alle kympin. Korkeampi palkkaryhmä on erikoisliikkeiden myyjille.
Vierailija kirjoitti:
On myyjillä hyvät palkat. Joku myyjä ilmaantui julkisuuteen "siwan kassana" 40 000 e vuosipalkalla.
Saa kyllä ollakin hyvät, ei siinä mitään. Esim. Lidlin myyjät on tosi ahkeria ja pitää olla hyvä kunto että jaksaa tuota tahtia. Ovat ihan eri tasoa kuin muissa kaupoissa, tosin kaikki ovat nuoria.
Tilissä voi hyvin olla 200-300 euroa lisiä. Vaatii tietty myymälän, joka on myöhään auki.
Maksetaanko kaupan alalla sunnuntaityöstä ja pyhistä tuplapalkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Muistaakseni vasta jossain 1500€ kk-palkalla lähtee työttömyysetuudet kokonaan pois. Ite ainakin tein viime kesänä Prismassa keskimäärin 20-25h/vko ja silti tuli ihan kivasti työmarkkinatukea.
Ainakin työmarkkinatuessahan on 300€ minkä saa tienata ilman että menettää siitä mitään. Tuon yli menevän palkan perusteella aina vähennetään 50% suuruinen määrä työmarkkinatuen määrästä eli jos tienaat esim. 800€/kk, siitä on 500€ työmarkkinatukeen vaikuttava määrä, ja 50% eli 250€ vähennetään täydestä työmarkkinatuesta.
En nyt osaa selittää paremmin mutta googlettamalla selviää.
kelan sivuilla oli joku laskuri tähän asiaan mielestäni.
Sunnuntaina ja pyhänä tulee tuplapalkka + hyvä iltalisä jos kauppa on auki yöhön.