Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeilin lääkkeitä ahdistukseen ja stressiin, mutta ei auttanut. Sitten tajusin aloittaa liikunnan. Juoksen niin kauan kunnes ei enää ahdista.

Vierailija
07.05.2018 |

Kysyn aina itseltäni, että vieläkö ahdistaa? Jos ahdistaa parannan vauhtia. Lopulta olen niin uuvuksissa, että saavutan euforisen hyvän olon. Sen jälkeen ei enää ahdista. Jaksan taas päivän kunnes illalla lähden taas juoksemaan. Tää on mua auttanut :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko muut kokeilleet?

Vierailija
2/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin et nyt tajuan miksi jotkut jää liikuntaan koukkuun....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen pari kertaa liikkunut itseni burn outtiin, n vuosi kestää toipua.

Vierailija
4/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useampia vastaavanlaisia ihmisiä.

Vierailija
5/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi. Mun ahdistus ei katoa kahden lyhtypylväänvälin matkalla. Pidempään en jaksa juosta.

Vierailija
6/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi. Mun ahdistus ei katoa kahden lyhtypylväänvälin matkalla. Pidempään en jaksa juosta.

Mä just jouduin taannoin juosta pikkumatkan ihan täysiä junaan, enempää en olis missään tapauksessa jaksanut, eikä kyllä euforiaa tullut kun penkkin istahdin :(

Vierailija
7/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa liikunta auttaa ahdistukseen, mutta joudun myös käyttämään lääkkeitä. Ahdistus on niin paha että tekee mieli vaan lopettaa ittensä ja itkeä.

Vierailija
8/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa toimii, riittävä uni on kanssa tärkeää, samoi säännöllisesti syöminen, väsymys ja energian puute pahentaa ahdistusta. Hengitys ja rentoontumis tavat auttaa, pitää löytää jotain mihin keskittyä, vaikka kännykällä pelaaminen voi helpottaa bussilla matkustamista. Söin lääkkeitä joskus, mutta kun löysin keinoja ahdistuksen kanssa elämään en ole lääkitystä tarvinnut, eikä mikään lääke ikinä ole näitä oireita kokonaan poistanut.

Vierailija
9/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulit meren rantaan ja käännyit jatkaen juoksua.

Vierailija
10/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tulit meren rantaan ja käännyit jatkaen juoksua.

Run Forrest run :D

Vierailija
11/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan toiminut kun nuorena kärsin paniikkihäiriöstä ja yleisestä ahdistuneisuudesta. Fyysinen aktiivisuus itse asiassa pahensi muutenkin ylikierroksilla ollutta elimistöä ja päätä. Mulla tosiaan oli jo levossakin pulssi ihan järkyttävän korkea, ja mielikin kävi kierroksilla, ja kaikki aktivoiva, fyysisesti tai henkisesti, oli myrkkyä.

Vierailija
12/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa VAROA!!! Jos liikut liikaa niin menee paikat rikki tai saat burnoutin. Esimerkiksi ligamentit ei välttämättä parane kunnolla ikinä jos sellaisen rikot. Venyttelyä, hierontaa, malttia.

Ja välipäiviä kannattaa pitää!

Vierailija
13/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut. Liikunta väsytti kropan, mutta ahdistus ei lakannut. Juoksin samalla lailla pitkiä lenkkejä ja lopulta en päässyt enää ollenkaan, koska liikunta verotti pieniä voimavaroja, jotka vielä omistin. Lopulta tuli romahdus ja sain lääkkeet ja terapiaa masennukseen. Kesti muutaman vuoden parantua ja sitten liikunta alkoi taas tuomaan iloa ja voimaa arkeen. Nyt näin terveenä liikunta maistuu taas.

Vierailija
14/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ahdistus vie käppyräasentoon johonkin sohvalle tms. en vaan pysty lähtee edes ulos

Vierailija
15/15 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä samanlaisia kokemuksia kuin monella muulla täällä: liikunta saattaa auttaa hetkellisesti mutta sitä ei voi käyttää rauhoitusmetodina siinä määrin kuin olisi tarvetta, koska sitten ei enää palaudu ja alkaa tulla ylirasituksesta aiheutuvaa ahdistuneisuutta. Sen sijaan säännöllinen tasapainoinen liikunnan harrastaminen auttaa, niin kuin säännöllinen elämä muutenkin.

Itse en myöskään saanut kunnon apua lääkityksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi