Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako miehesi toimia, jos sanot, että tuo kaupasta jotain ruokaa?

Vierailija
07.05.2018 |

Minun mieheni ei osaa.

Tässä aiemmin toi Lidl`ssä käydessään pähkinöitä, suolarinkeleitä ja jäätelöä. Kun oli sanottu, että tuo jotain ruokaa.

Tänään tämä taas toistui. Laitoin viestiä, että käy kaupassa, kun minulla menee töissä pitempään. Toi juotavaa, suklaapatukoita ja sipsejä.

Tarkka kauppalista pitää olla, muuten ei onnistu. Miehellä ikää päälle 50-v ja naimisissa ollaan oltu 30 vuotta.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osaa tehdä hyvää ja monenlaista ruokaa ja on ollut sen verran pitkään sinkkunakin, että on joutunut itse huolehtimaan yksin asioista. Mutta jostain syystä kaupassakäynti tuntuu olevan vaikeaa. Jos sovitaan, että hän hoitaa parin päivän edestä kauppaostoksia illalla, niin kyllä hän hoitaa, mutta ostamalla paketin lihaa ja paketin kanaa ja sitten ne leivät ja maidot. Ei osta vihanneksia eikä perunoita eikä kastikeaineksia tms. Tietää kyllä, että meillä on niin pieni keittiö, että siellä ei ns. kotivaraa oikein ole. 

Vierailija
42/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydän tuomaan ruokaa, se tarkoittaa jotain valmista, ei-kokattavaa ateriaa. Mies tuo usein pakastepizzaa tai makaronilaatikkoa.

Meillä puhutaan ruokavärkeistä, kun tarkoitetaan ruuan proteiiniosuutta. Perunaa/riisiä/pastaa löytyy käytännössä aina ainakin jotain. Salaattivärkit taas on salaatti+tomaatti+kurkku. Ruokavärkeistä mies tuo jauhelihaa ja siskonmakkaroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä kiinnostaisi miksi miehet ovat niin pirun avuttomia. Eivät muka osaa pestä pyykkiä, siivota tai käydä kaupassa ruokaostoksila.

En allekirjoita. Minulla ei ole mitään kokemusta avuottomista miehistä. Isäni, exäni ja nyxäni ovat kaikki selvinneet moitteettomasti niin ruoan laitosta kuin kaikista muistakin kotihommista.

Vierailija
44/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hallitsee ruokaostokset ja osaa tehdä itsenäisiä havaintoja keittiön kaappien sisällöstä vähintään yhtä hyvin kuin minä. Käymme yleensä kunnolla kaupassa vain kerran viikossa, ja meillä on perussetti asioita, joita pitäisi aina löytyä kotoa. Täydennetään sitten tarpeen mukaan vaikka kärrylenkillä käydessä, jos jotain olennaista tarvitaan isojen kauppareissujen välillä: Mies tietää aivan tarkalleen, jos juusto tai maito on loppumassa, ja pystyy myös miettimään, millaisia aineksia todennäköisesti tulevan viikon aikana menee. Meillä kokataan kotona kasvis- ja kalaruokaa, joten ainoat ostettavat lihat ovat miehen omat leikkeleet. Tofut, härkikset, lohet sun muut proteiininlähteet osaa sekasyöjämies ostaa koko perheelle ongelmitta. Pidämme varsin isoa kotivaraa, varmaan lähelle suostusten mukaista (että kolmeksi viikoksi riittäisi kotona ravintoa, vaikkei olisi mahdollisuus täydentää). Toki kotivara on pitkälti kuiva- ja pakastetuotteita.

Mies on myös minua paremmin selvillä pakasteen sisällöstä, ja saattaa ottaa puheeksi, miten on suunnitellut sitä tyhjennettävän niin, että kaikki tulee käytettyä ennen seuraavaa satokautta. Välillä ihan ärsyttää, kun äijä muistuttaa, että käytä nyt sitä kurpitsasosetta, sitä on niin paljon vielä... :D Muuten sanoisin, että käytä itse, mutta kun olen kotona lapsen kanssa ja mies töissä, kokkailen aika paljon useammin tällä hetkellä.