Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako miehesi toimia, jos sanot, että tuo kaupasta jotain ruokaa?

Vierailija
07.05.2018 |

Minun mieheni ei osaa.

Tässä aiemmin toi Lidl`ssä käydessään pähkinöitä, suolarinkeleitä ja jäätelöä. Kun oli sanottu, että tuo jotain ruokaa.

Tänään tämä taas toistui. Laitoin viestiä, että käy kaupassa, kun minulla menee töissä pitempään. Toi juotavaa, suklaapatukoita ja sipsejä.

Tarkka kauppalista pitää olla, muuten ei onnistu. Miehellä ikää päälle 50-v ja naimisissa ollaan oltu 30 vuotta.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies osaa ja paremmin kuin minä. Jos mies on lähdössä kauppaan ruokaostoksille, hän kysyy mitä syötäisiin ja ehdottelee jotain. Tulee kotiin kauhean lastin kanssa, harvoin menee alle 100€ ja sitten on lihalaatikko täynnä lihaa. Mutta ostaa myös kasvikset ja muut tykötarpeet.  Minulle on tärkeää että on aamiaistarpeet ja jos joku niistä on loppu, pyydän erikseen. Muuten ei tarvitse murehtia mitä mies tuo kaupasta. 

Vierailija
22/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä kiinnostaisi miksi miehet ovat niin pirun avuttomia. Eivät muka osaa pestä pyykkiä, siivota tai käydä kaupassa ruokaostoksila.

Osa tekee tämän tahallaan ettei tarvitse toiste yrittää ja osaa on passattu aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen kun lähettää nimenomaan saatesanoilla  "tuo syötävää", hän tuo sipsejä, suklaakakkua, jäätelöä tms. Toki tykkään kaikista noista enemmän kuin perus arkiruoasta, mutta ei niillä nyt elää voi, jos haluaa pysyä normaalipainoisena. :D

Ja mies on yleensä meistä se, joka hoitaa ns. "ostoslistareissut" eli isommat kauppakäynnit. Jostakin kumman syystä niiden kanssa ei ole ongelmaa.

Vierailija
24/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä palstan naisetkaan osaa kokata. Vedenkeittoonkin kysellään ohjeita palstalla, kun aika menee aamusta iltaan täällä.

Vierailija
25/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan ruokahuollosta meillä, joten osaan.

78-vuotias isäni on ollut aina hassu kaupassakävijä.

Yleensä unohtaa ostoslistan olemassaolon, tuo kaurahiutaleita aina, oli niitä listassa tai ei.

Vierailija
26/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli mieheni osaa toimia, että arvioi sen olenko minä valmistamassa sen ruuan. Jos en, niin tuo eineksiä , todennäköisesti pitsaa tai maksalaatikkoa. Jos olen valmistamassa, niin tuo tarpeet esim jauhelihaa, broileria ja salaattia. Maito, leipä ja levite on sitten ihan normi ostos aina.

Vierailija
27/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kysyisi, että mitä ruokaa. Jos en osaisi vastata, niin kaupasta tulisi lohta tai siikaa, smetanaa ja juustoa. Perunoita, juureksia jne. on kotona joka tapauksessa.

Vierailija
28/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi odottaa tuon ikäiseltä ukolta jota naiset ovat paaponeet koko ikänsä ja nyt yhtäkkiä pitäisi osata käydä ruokaostoksilla, se on salatiedettä hänelle, mistä se eteen kannettu ruoka on syntynyt.

Ei  tuon ikäistä miestä enää ole paapottu. Sen isää ehkä  on, mutta kyllä viiskymppiset miehet pääsääntöisesti  tietävät mitä ruoka tarkoittaa ja osaavat käydä  itse kaupassa.

Vierailija
29/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä kiinnostaisi miksi miehet ovat niin pirun avuttomia. Eivät muka osaa pestä pyykkiä, siivota tai käydä kaupassa ruokaostoksila.

Tämä ap:n mies kyllä siivoaa, pesee pyykkiä, silittää, hoitaa ulkohommat. Mutta ruokaa ei tee. 

Vierailija
30/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs yleistä, kanttura.

Nämä miehet esiintyvät yleensä palstamammojen omissa, liioitelluissa tarinoissa.

Ja jos tämmöisiä miehiä palstamammoilla on, kertoo se vain siitä että palstamamma ei ole parempaakaan saanut.

Kuules karju, tällaisia miehiä on Suomi pullollaan. Pyykit pestään valkoiset ja punaiset samassa, vessaa ei ole siivottu ikinä ja ruoka tarkoittaa jotain herkkuja.

Me naiset tiedämme tämän oikein hyvin.

Vierailija
31/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä,kun mies menee kauppaan,hän voi ostaa ruokaa n.120 eurolla,jos pyysin jauhelihapakettia ja ruokakermaa =D Leipää pitää olla sen 7 sorttia ja ne jäävät osaksi syömättä.Lihoja,eineksiä,vissyvettä,sokerimunkkeja,kaikkea ylenpalttisesti ja liioitellen.

Vierailija
32/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan huudella miehille että tuokaa mulle jotain ruokaa, mutta ei ole vielä yksikään tuonut kotiin asti.

Vierailija
33/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy päivittäin kaupassa ja laittaa ruokaa, joten totta kai osaa ruokatarvikkeita tuoda. Myös esikoispoika osaa laittaa ruokaa ja hakea kaupasta raaka-aineita, paljon paremmin paistaa esimerkiksi pihvit kuin minä. Kutosluokkalainen poikakin osaa tehdä helppoja juttuja. Kolmosluokkalainen poika haluaa myös jo oppia helppoja juttuja (nuudeleiden keittäminen yms.), vaikka kuumia vesiä ei anneta kattilasta kaataa itse vielä. Minkä lapsena oppii...

Vierailija
34/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen että teidän miehet ottavat kehoituksen tuoda ruokaa verhottuna käskynä tuoda herkkuja vaimolle😁 Sellaisilta kuulostavat nuo teidän miesten ostokset. Mun mies tuo jauhelihaa, tomaatteja, kurkkua ja tomaattikastiketta jos ei ole sen parempaa ohjeistusta antaa mutta insinöörinä yleensä vaatii ja soittelee todella tarkkaa listaa ja saattaa vielä väittää vastaan että ei jotakin tarvita kun hänen mielestään kaapissa oli...tämän vuoksi mietin tarkkaan haluanko häntä pyytää hakemaan mitään🤨

Vierailija
35/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Jos tarvitsen jotain kokkaamiseen, pyydän erikseen tuomaan. Muuten mies on pätevä ostamaan ruokaa. Söi oikeaa ruokaa myös poikamiehenä ollessaan ja edelleen valmistaa lounaansa töihin.

Vierailija
36/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on niin monille miehille niin vaikeaa? Esim. jos yli 30 vuotta on syönyt erilaisia äidin tai vaimon laittamia lämpimiä ruokia niin silti ei ilman tarkkaa briefiä tule kauppareissulla mieleen mitään muuta ostettavaa kuin hikiset sipsit? Ihme tolloja.

Entisessä suhteessa miehen kanssa en ikinä ymmärtänyt miksi minun olisi pitänyt olla se joka ohjeistaa jatkuvasti kun toisella oli ihan toimivat aivot itselläänkin. Nyt olen naisen kanssa ja voitte kuvitella miten paljon helpommin arkipäiväiset hommat hoituu.

Vierailija
37/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa, mutta ei ole ajatusten lukija joten harvemmin pyydän tuomaan vain ruokaa. Jos haluan että tuo jotakin mistä laittaa ruokaa pyydän tuomaan lihaa/kalaa/kanaa tms. Jos haluan että tuo ruokaa iltapalaksi pyydän tuomaan jotakin josta voi tehdä iltapalaa. Usein kyllä käy niin että sovimme että hän laittaa tänään ruuan, jos tarve vaatii käy kyllä kaupassa ihan itse. Ajatuksia hän ei toki lue silloinkaan joten jos haluan että tekee ruokaa vaikka jääkaapissa olevasta broilerista kerron että sitä on jääkaapissa ja ainakin siitä voi jotakin laittaa jos haluaa.

Vierailija
38/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan muijani puolesta että kyllä, osaa jopa kokatakkin ihan itse, meillä syödään usein riisiä ja naudanjauhelihaa, erittäin yksinkertainen annos

vastaavasti voi kysyä että osaisko teidän muija asentaa windows käyttöjärjestelmän?

Vierailija
39/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu kyllä oudolta ettei osata tuoda ruokaa kun pojatkin tekevät nykyään itse ruokaa kotona. Tai ainakin 90-luvulta asti ovat osanneet. Mun kaikki kaverit (pojat) teki itse koulun jälkeen safkat kun ei heidän äidit olleet kotona. Tyttökavereille oli sitten äidit aina tehneet valmiiksi ruokaa lämmitettäväksi, Hei ja viimeistään opiskeluaikoina oppii laiskempikin...

Vierailija
40/44 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs yleistä, kanttura.

Nämä miehet esiintyvät yleensä palstamammojen omissa, liioitelluissa tarinoissa.

Ja jos tämmöisiä miehiä palstamammoilla on, kertoo se vain siitä että palstamamma ei ole parempaakaan saanut.

Kuules karju, tällaisia miehiä on Suomi pullollaan. Pyykit pestään valkoiset ja punaiset samassa, vessaa ei ole siivottu ikinä ja ruoka tarkoittaa jotain herkkuja.

Me naiset tiedämme tämän oikein hyvin.

Juu eipä pidä paikkaansa, muuta kuin av-palstan tarinoissa tai sitten ihan itse olette saaneet vain ne heikkolahjaisimmat miehet. Kun ette parempaakaan saa.