Raiskaukseen/seksuaaliseen hyväksikäyttöön reagointi (onko tässä edes kyse siitä)
Kirjoitan tänne jäsentääkseni omia ajatuksiani. En oikein tiedä mitä ajatella.
Tapasin entisen poikaystäväni tämän pyynnöstä. Uteliaisuuttani kai. Suhde oli huono, fyysistä väkivaltaa ei ollut, mutta henkistä sitäkin enemmän. Tuli ilmi, että entisen poikaystäväni motiivit eivät olleet vanhojen asioiden selvittämisessä vaan seksin saamisessa.
Vietimme pari iltaa yhdessä juoden vähän ja exäni yritti suudella ja lähennellä. Pääsääntöisesti yritin torjua lähestymisyritykset, mutta en ollut kokonaan vastahakoinenkaan. Tein useamman kerran selväksi, että en halua yhdyntää hänen kanssaan, mutta tavallaan ne pari kohtaamista jotka exäni kanssa olivat kissa ja hiiri leikkiä. Eksäni tarjosi (painosti) hierontaan, johon lopulta suostuin. Maatessani vatsallani exäni oli riisunut omat vaatteensa "etteivät ne sotkeentuisi hierontaöljyyn" ja jossakin kohtaa hierontaa asettui sitten niin, että en voinut liikuttaa itseäni pois alta ja työntyi sisääni. Sen hetken olin niin pettynyt, loukkantunut, vihainen ja surullinen ja muutenkin oudossa tunnetilassa, mutta en sanonut mitään, ainoastaan hautasin pääni peittoon, kokosin itseni ja harrastimme sen jälkeen seksiä normaalisti.
Olen vihainen itselleni siitä, että reagoinnillani annoin hyväksynnän tapahtumille. Ja toisaalta eksälle ja samaan aikaan tuntuu siltä että minulla ei ole siihen oikeutta. Ja hämmentynyt siitä, että en tiedä mistä tässä oli kysymys, olen tähän asti luullut että hyväksikäyttö on jotenkin yksiselitteistä ja tunnistettavaa, mutta nyt tuntuu vain siltä, että oma oli vikani kun en osaa pitää rajojani. En osaakaan. Ja ärsyttää se, että reaktioni tuntuu kohtuuttomalta ja väärältä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap nyhjäsit jatkuvasti tuon exäsi kanssa viettäen iltoja yhdessä? Kun kyseessä on exä, niin ainut syy viettää aikaa yhdessähän on haluta seksiä. Mitä ihmettä oikein halusit exästäsi jos kerran et muka seksiä? En tosiaan ymmärrä naisia.
Älä yleistä,ei tätä ymmärrä naisenakaan :)
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaiset avohoitopotilaat sitten tehtailevat raiskaussyytöksiä joiden vuoksi miesten elämä menee pilalle. Koittakaa nyt laittaa se oma elämä hallintaan ettei sivulliset (miehet) joudu kärsimään.
En ole syyttänyt ketään, paitsi itseäni. Joten uskoakseni tämä ketju ei pilaa eksäni elämää. Tein aloituksen koska halusin ymmärtää, että mistä omassa käytöksessäni on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap nyhjäsit jatkuvasti tuon exäsi kanssa viettäen iltoja yhdessä? Kun kyseessä on exä, niin ainut syy viettää aikaa yhdessähän on haluta seksiä. Mitä ihmettä oikein halusit exästäsi jos kerran et muka seksiä? En tosiaan ymmärrä naisia.
Siksi että olin utelias, siksi että halusin saada vastauksia. Miksi motiivinani olisi seksi sellaisen ihmisen kanssa, joka ehti aiheuttamaan suhteemme aikana sellaista tuhoa jota korjailen edelleen? Ja miten sellaisella joka on tietoisesti tuhonnut toista vuosia voi päällimäisenä ajatuksena olla seksi sen ihmisen kanssa vuosien päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että olin utelias, siksi että halusin saada vastauksia. Miksi motiivinani olisi seksi sellaisen ihmisen kanssa, joka ehti aiheuttamaan suhteemme aikana sellaista tuhoa jota korjailen edelleen? Ja miten sellaisella joka on tietoisesti tuhonnut toista vuosia voi päällimäisenä ajatuksena olla seksi sen ihmisen kanssa vuosien päästä?
No ihan siitä syystä, että aloit viettää iltoja tämän exäsi kanssa. Mikset vaan pitänyt häntä poissa elämästäsi? Hänhän on ENTINEN kumppanisi, ei nykyinen. Ei exän kanssa aleta treffailla muun kuin seksin tai yhtenenpalaamisen vuoksi, johon siihenkin kuuluu seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettavaa jos joku tuota raiskauksena pitää? Ap on itse hakeutunut tilanteeseen, jossa menee alastoman miehen alle vapaaehtoisesti, eikä millään tapaa edes estele miestä. Ap itse kirjoitti, ettei kieltänyt miestä millään tapaa ja ap:n hetkellisen hiljenemisen jälkeen he harrastivat seksiä normaalisti, eli molempien vapaasta tahdosta. Niin missä kohtaa tässä on se raiskaus? Moni mies olisi toiminut noin. Eihän mies voi tuossa mitenkään tietää, ettei nainen tahdo seksiä jos nainen ei sitä millään tapaa itse ilmaise, eli kiellä!
Ap sanoi useita kertoja, ettei halua yhdyntää (avaus).
Ja exä kuvittelin hieronnan muuttaneen AP:n mielen. Kyllä te naiset joskus voisitte myös katsoa itse peiliin, eikä aina vain syyttää kaikesta miehiä.
En ole syyttänyt eksääni mistään, tuntuu etten enää edes voisi. Kunhan yritän jäsennellä ajatuksiani kuten sanoin. Tiedän että tämä on varmaankin pään hakkaamista seinään, mutta se miksi tapahtuneesta tuli hyväksikäytetty olo oli se, että asennosta johtuen en pystynyt estämään tapahtumaa, enkä myöskään ennakoimaan sitä mitä oli tapahtumassa. Eksä olisi myös voinut yrittää samaa niin, että olen ensinnäkin kykenevä liikkumaan ja näkemään missä mennään. Se mikä tässä ahdistaa eniten ei ole suinkaan se, että eksä olisi tulkinnut haluamistani väärin vaan se, että eksä on mitä luultavammin ainakin jollakin tasolla ymmärtänyt sen, että yhdyntää ei olisi ollut tapahtumassa ainakaan kovin pian mikäli ei olisi tilanteessa pitänyt ranteistani kiinni ja lukinnut jalkojani polvillaan patjaan kiinni. Siinä on hieman vaikea alkaa itseään ilmaisemaan ja kuitenkaan kyseessä ei ollut enää nykyinen poikaystävä tai muu säätö, jonka kanssa tälläinen lähtöasetelma voisi olla jo toinen.
Oliko siis joku syy (kuin hämmennys), miksi et voinut ilmaista itseäsi puhumalla? Normaali reaktio olisi kai sanoa, että päästä minut nyt irti ja mitä ihmettä hommaat.
Kuulostaa siltä, että juurikin rajojen asettaminen ja omien puolien pitäminen on sinulle ongelma. Siihen on varmasti saatavissa apua, jos vain etsit.
Tällä viittasin siihen, että en voinut tilanteessa kieltää yhdyntää koska en tiennyt, että sellainen on tulossa. Sen jälkeen olisin voinut toki kieltää tai vielä parempi olisi ollut kieltäytyä koko hieronnasta. Mutta sen sijaan reagoinkin antamalla periksi.
Ensi kerralla kun joku ventovieras raahaa sit lepikkoon,repii sulta housut,lyö ja ottaa käsistä ja lähtee panemaan:huuda,potki,lyö!Tee selväksi jos et halua!Jos nautit:pure peittoa,ynise ja osallistu aktiivisesti,niin kuin olet tehnyt.
Usko pois, mulla ei ole koskaan aiemmin ollut tälläistä oloa tai ongelmaa ennen. Olin aidosti siinä uskossa, että kyseessä oli hieronta. Ei yllätys seksiä. Olin myös puhunut asiasta useita kertoja eksän kanssa ennen kuin tämä tapahtui, joten en nyt tiedä että miten kohtuutonta olisi ollut odottaa, että tuossa tilanteessa olisi sitten voinut vaikka kysyä ja varmistaa että asia on ok. Myönnän itsekin, ettei oma reaktionikaan ole ihan normaali, mutta vaikka järkeistäisin asiaa kuinka, niin tuntuu vähintäänkin huijatulle. Lisätään nyt tähän vielä selvennykseksi että alkoholia ei nautittu niin paljoa, että sillä olisi ollut asiaan suurtakaan vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan siitä syystä, että aloit viettää iltoja tämän exäsi kanssa. Mikset vaan pitänyt häntä poissa elämästäsi? Hänhän on ENTINEN kumppanisi, ei nykyinen. Ei exän kanssa aleta treffailla muun kuin seksin tai yhtenenpalaamisen vuoksi, johon siihenkin kuuluu seksi.
Saanko lähteen tähän väittämään? Olen tavannut muitakin eksiä joku aika eron jälkeen ja kuinka ollakkaan ihan vain kuulumisten vaihdon vuoksi. Ei seksiä, ei yhteenpaluuta.
Minä en kyllä laskisi raiskaukseksi yhdyntää, jonka tapahtumista ei kuitenkaan yritetä millään tavoin estää tai keskeyttää. Vaikka ei olisi etukäteen tiennyt miehen aikeista, niin kai nyt viimeistään alapään riisumisvaiheessa tai edes sisääntulovaiheessa tulee ymmärrettyä tapahtumat ja ilmaistua niihin joku mielipide? Jos tätä mielipidettä ei ilmaise, niin kyseessä ei ole raiskaus. Ei ole rikos harrastaa seksiä passiivisen henkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettavaa jos joku tuota raiskauksena pitää? Ap on itse hakeutunut tilanteeseen, jossa menee alastoman miehen alle vapaaehtoisesti, eikä millään tapaa edes estele miestä. Ap itse kirjoitti, ettei kieltänyt miestä millään tapaa ja ap:n hetkellisen hiljenemisen jälkeen he harrastivat seksiä normaalisti, eli molempien vapaasta tahdosta. Niin missä kohtaa tässä on se raiskaus? Moni mies olisi toiminut noin. Eihän mies voi tuossa mitenkään tietää, ettei nainen tahdo seksiä jos nainen ei sitä millään tapaa itse ilmaise, eli kiellä!
Juuri tämän takia suostumus on kirjattava raiskauslainsäädäntöön. Apn exän olisi voinut esimerkiksi yksinkertaisesti kysyä haluaako ap seksiä ennen kuin työntyi häneen. Tuskin kukaan mies (paitsi raiskaajat) haluaa tuollaista tilannetta, jossa nainen ahdistuneena miettii ko. miehen tapaamisen jäljiltä, että onko hänet raiskattu.
Naisena minä kyllä vastustan tuollaista vaatimusta. Suurimmalla osalla meistä ei ole minkäänlaisia vaikeuksia omien halujen tai haluamatta jättämisten sanattomassa ilmaisussa, ja on täysin kohtuutonta että muutaman uusavuttoman tähden pitää alkaa määräämään koko väestön seksielämästä ihan lainsäädännön voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja exä kuvittelin hieronnan muuttaneen AP:n mielen. Kyllä te naiset joskus voisitte myös katsoa itse peiliin, eikä aina vain syyttää kaikesta miehiä.
En ole syyttänyt eksääni mistään, tuntuu etten enää edes voisi. Kunhan yritän jäsennellä ajatuksiani kuten sanoin. Tiedän että tämä on varmaankin pään hakkaamista seinään, mutta se miksi tapahtuneesta tuli hyväksikäytetty olo oli se, että asennosta johtuen en pystynyt estämään tapahtumaa, enkä myöskään ennakoimaan sitä mitä oli tapahtumassa. Eksä olisi myös voinut yrittää samaa niin, että olen ensinnäkin kykenevä liikkumaan ja näkemään missä mennään. Se mikä tässä ahdistaa eniten ei ole suinkaan se, että eksä olisi tulkinnut haluamistani väärin vaan se, että eksä on mitä luultavammin ainakin jollakin tasolla ymmärtänyt sen, että yhdyntää ei olisi ollut tapahtumassa ainakaan kovin pian mikäli ei olisi tilanteessa pitänyt ranteistani kiinni ja lukinnut jalkojani polvillaan patjaan kiinni. Siinä on hieman vaikea alkaa itseään ilmaisemaan ja kuitenkaan kyseessä ei ollut enää nykyinen poikaystävä tai muu säätö, jonka kanssa tälläinen lähtöasetelma voisi olla jo toinen.
Oliko siis joku syy (kuin hämmennys), miksi et voinut ilmaista itseäsi puhumalla? Normaali reaktio olisi kai sanoa, että päästä minut nyt irti ja mitä ihmettä hommaat.
Kuulostaa siltä, että juurikin rajojen asettaminen ja omien puolien pitäminen on sinulle ongelma. Siihen on varmasti saatavissa apua, jos vain etsit.
Tällä viittasin siihen, että en voinut tilanteessa kieltää yhdyntää koska en tiennyt, että sellainen on tulossa. Sen jälkeen olisin voinut toki kieltää tai vielä parempi olisi ollut kieltäytyä koko hieronnasta. Mutta sen sijaan reagoinkin antamalla periksi.
Ikään kuin eksäsi ei olisi arvellutkin sinun reagoivan näin. Turha kitistä siitä kenenkään, että kaikkina aikoina osa naisista reagoi vähemmän vapautetusti kuin toiset. Jostain syystähän sitä oikeutta on lähdetty hakemaan, olisiko siksi, että biologisten ja sosiaalisten syiden takia naiset ovat niin tottuneet tässä maailmassa olemaan alakynnessä, että varminta on monessa tilanteessa vain nuolla haavansa hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä laskisi raiskaukseksi yhdyntää, jonka tapahtumista ei kuitenkaan yritetä millään tavoin estää tai keskeyttää. Vaikka ei olisi etukäteen tiennyt miehen aikeista, niin kai nyt viimeistään alapään riisumisvaiheessa tai edes sisääntulovaiheessa tulee ymmärrettyä tapahtumat ja ilmaistua niihin joku mielipide? Jos tätä mielipidettä ei ilmaise, niin kyseessä ei ole raiskaus. Ei ole rikos harrastaa seksiä passiivisen henkilön kanssa.
Olisko se rikos jos olisi sanonut ei sen jälkeen kun on työnnytty sisään vai vasta silloin jos ei sen jälkeen lopeta? Vai olisiko ollenkaan? Mielenkiinnosta kysyn, en siksi että pitäisin itsekään tapausta rikoksena.
Vaikka alunperin kirjoitin vain avautuakseni, niin huomaan että tämä meni vähän tunteisiin. En aluksi edes miettinyt asiaa, mutta useimpien kommenttejen perusteella minulla ei siis ole oikeutta asettaa rajojani (kommentoijienkaa mielestä) mihin haluan- tässä tapauksessa yhdyntään ja odottaa ettei sisälleni tungeta kun se on useasti saman illan aikanakin kielletty, jos annan luvan hierontaan. Eksäni ei ilmeisesti olisi voinut kieltäytyä hieromasta mikäli se ei johda seksiin ja ilmeisesi voin seuraavalla kerralla hieroa eksää ja tuikata sitä dildolla pe**eeseen kesken hieronnan kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin eksäsi ei olisi arvellutkin sinun reagoivan näin. Turha kitistä siitä kenenkään, että kaikkina aikoina osa naisista reagoi vähemmän vapautetusti kuin toiset. Jostain syystähän sitä oikeutta on lähdetty hakemaan, olisiko siksi, että biologisten ja sosiaalisten syiden takia naiset ovat niin tottuneet tässä maailmassa olemaan alakynnessä, että varminta on monessa tilanteessa vain nuolla haavansa hiljaa.
Aika varmaa arvasikin. Minä olen meistä aina ollut se joka taas jaksaa aina uudestaan yllättyä sen käytöksestä.