Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taidan ehdottaa ex-miehelleni viikko-viikko systeemiä

Vierailija
06.05.2018 |

Olen niin kyllästynyt siihen, että joudun kantamaan vastuun lapsesta itsekseni ja pulittamaan kaiken. Eksä maksaa 200€ kuussa elareita ja sillä pitäisi kustantaa kaikki. Ex on lapsen kanssa joka toinen viikonloppu.

Eikö niin, että viikko-viikko-systeemissä menee myös kulut puoliksi ja myös isä osallistuu hankintoihin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy toki se, että olen hiton väsynyt.

Vierailija
2/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän ei ole pakko suostua. Sori :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen isä ei suostuisi? Siinäpähän joutuisi näyttämään todellisen nahkansa.

Vierailija
4/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se elarikin jää sitten maalaisjärjellä ajateltuna pois? Entä lapsilisä, pitäisikö sen mennä puoliksi myös?

Meillä tehtiin elariin kirjallinen liite, jossa on tarkemmin eritelty, mistä mies maksaa lisäksi puolet. Eli kaikki suuremmat hankinnat lapselle; mm. pyörät, harrastusmaksut, harrastusvälineet, mahdolliset lukio- tai ammattikoulukirjat ja hankinnat, mopokortti, mopo, ajokortti.

Vierailija
5/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jolla on oma elämä.

Vierailija
6/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ne lapset ovat, jos eivät omaa elämää?

Vierailija
7/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmomielin tuosta elarista luovun jos tosiaan isä kustantaa puolet lapsesta.

Vierailija
8/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä millainen isä on sellainen jonka omaan elämään ei kuulu omat lapset? Huono, veikkaisin. Kelvoton myös kaikessa muussa.

Vierailija
9/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä lapsissa maksaa? En ymmärrä tuota vikinää aina, että elari ei riitä mihinkään ja isän pitäisi maksaa aina kaikesta puolet. Mistä kaikesta muusta, jos elaria jo maksaa. Ei niitä isoja hankintoja kyllä jatkuvasti ole. Ja kirppiksiltä saa vaikka mitä halvalla.

Vierailija
10/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä lapsissa maksaa? En ymmärrä tuota vikinää aina, että elari ei riitä mihinkään ja isän pitäisi maksaa aina kaikesta puolet. Mistä kaikesta muusta, jos elaria jo maksaa. Ei niitä isoja hankintoja kyllä jatkuvasti ole. Ja kirppiksiltä saa vaikka mitä halvalla.

saako sieltä myös asunnon halvalla tai vuokran? Tai harrastuksen?

Vierailija
11/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se elarikin jää sitten maalaisjärjellä ajateltuna pois? Entä lapsilisä, pitäisikö sen mennä puoliksi myös?

Meillä tehtiin elariin kirjallinen liite, jossa on tarkemmin eritelty, mistä mies maksaa lisäksi puolet. Eli kaikki suuremmat hankinnat lapselle; mm. pyörät, harrastusmaksut, harrastusvälineet, mahdolliset lukio- tai ammattikoulukirjat ja hankinnat, mopokortti, mopo, ajokortti.

Hölmö mies jos tuollaisen avoimen valtakirjan on mennyt allekirjoittamaan ilman tarkemmin määriteltyjä summia.

Vierailija
12/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ydinperheessä, ajatelkaas eronneet - ei lapsivapaata. Eronneet on vähän hassuja, lapsivapaa....huhhuh. En pyri siihen.

Vierailija
13/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän ydinperheessä, ajatelkaas eronneet - ei lapsivapaata. Eronneet on vähän hassuja, lapsivapaa....huhhuh. En pyri siihen.

Joo ja teillä on toisenne. Ymmärrätkö? On aika paljon rankempaa huolehtia yksin kaikesta. Mutta ethän sinä sitä, yksinäisyyttä, voi nähdä sieltä ydinperheestäsi käsin.

Kyllä se elämä sinuakin vielä opettaa.

Vierailija
14/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö mies jos tuollaisen avoimen valtakirjan on mennyt allekirjoittamaan ilman tarkemmin määriteltyjä summia.

Miksi hölmö, ei minusta (tämän sopparin tehnyt). Hyvin meillä on asiat menneet. Olen itse pihi ja exä tietää kyllä, että en varmasti kalleimpia hankintoja ole tekemässä, vaan lasken aina tarkkaan. Ostan myös käytettyjä, esimerkiksi harrastusvälineitä olen ostanut ja yhden pyöränkin. Mopokorttia en näillä näkymin ole valmis lapselle hankkimaan, eikä mopoakaan.

Vierailija
15/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tehtiin näin vaan ei ole senttiäkään tullut näihin menoihin.

Vierailija
16/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kenenkään ero on lapsivapaahaluista lähtöisin. Huhhuh  itsellesi, aivopierujen päästelijä.

Ja usein muuten ydinperheessä voi olla tilanne, että se toinen puoliso yksin huolehtii lapsista. Toinen huitelee, harrastuksissa, ylitöissä ja niin edelleen. Ei taida teidän perheessä tämä tilanne olla. Eli sinulla on lenkkeilyvapaata, harrastusiltoja yms. = LAPSIVAPAATA.. Tai toivottavasti ei ole, besserwisser.

Vierailija
17/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hölmö, ei minusta (tämän sopparin tehnyt). Hyvin meillä on asiat menneet. Olen itse pihi ja exä tietää kyllä, että en varmasti kalleimpia hankintoja ole tekemässä, vaan lasken aina tarkkaan. Ostan myös käytettyjä, esimerkiksi harrastusvälineitä olen ostanut ja yhden pyöränkin. Mopokorttia en näillä näkymin ole valmis lapselle hankkimaan, eikä mopoakaan.

Siksi, että tilanteet voivat muuttua. Nyt olet tuota mieltä, mutta entä jos vaikka löydät uuden varakkaan kumppanin? Voi tulla kiusaus nostaa lasten elintasoa ex-miehesi kustannuksella. Tai entä jos tulee riitaa jonkin tavaran hinnasta? Kuka silloin päättää? Kuulostaa siltä, että eksäsi ostaa itselleen puhtaan oman tunnon erosta ja lapsista maksamalla kiltisti puolet kaikista kuiteista mitä keksit nenän eteen kiikuttaa.

Tai mitä jos eksäsi löytää uuden pihin puolison jonka mielestä lasten kuluja on liikaa...

Vierailija
18/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että tilanteet voivat muuttua. Nyt olet tuota mieltä, mutta entä jos vaikka löydät uuden varakkaan kumppanin? Voi tulla kiusaus nostaa lasten elintasoa ex-miehesi kustannuksella. Tai entä jos tulee riitaa jonkin tavaran hinnasta? Kuka silloin päättää? Kuulostaa siltä, että eksäsi ostaa itselleen puhtaan oman tunnon erosta ja lapsista maksamalla kiltisti puolet kaikista kuiteista mitä keksit nenän eteen kiikuttaa.

Tai mitä jos eksäsi löytää uuden pihin puolison jonka mielestä lasten kuluja on liikaa...

Noh, kaikkihan ei ole tuollaisia, kuin kuvittelet. Minulla itse asiassa on varakas puoliso nykyään. Lapsen elintaso on noussut paljonkin tämän kautta ja siinä ei exällä ole mitään tekemistä, kustannuksissa. Ja exälläkin on puoliso, joka kitisee välillä, mutta exä ei ota kuuleviin korviin.  Enkä kiikuttele kuitteja, mitä nyt vaan keksisin hankkia lapselle. Miksi niin tekisin? Tekisitkö Sinä niin jonkun kiusaksi?

Vierailija
19/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saako sieltä myös asunnon halvalla tai vuokran? Tai harrastuksen?

Etävanhempi joutuu kyllä myös maksamaan lapselle huoneen eli isommat asumiskulut ja näitä kuluja ei huomioida missään.

Vierailija
20/26 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vaati viikko-viikko -systeemin, jotta ei joudu maksamaan elareita. Ei silti osta lapselle talvikenkiä, kurahaalareita, kenkiä jne. pakollisia hankintoja, koska katsoo tehneensä osansa ostaessaan trampoliinin ja stigan. Lisäksi meillä on sovittuna vaihtopäiväksi sunnuntai, mutta kahteen vuoteen mies ei ole ainuttakaan omaa viikkoaan ollut lapsen kanssa, aina on tullut joku harrastusasia tai muu este. tietty otan lapsen mielellään silloin luokseni, ei ole ongelma (vaikka olen vuorotöissä), mutta kun mies haluaa sitten minun viikollani lapsen luokseen. Poika on ihan ihmeissään, että hakeeko hoidosta tänään isä vai äiti ja kuka vie harrastukseen. Onneksi nyt lastenvalvojalla saatiin sovittua, että jos lapsi ei jostain syystä voi olla isällä koko viikkoa, ei sitä hyvitetä minun viikollani. Mistä tosin seurasi se, että isä varasi itselleen reissun juuri isäviikolla, lapsi tulee silloin minulle...